You are viewing a single comment's thread from:

RE: On The Bright Side

in #zappl7 years ago

Dat is een algemeen fenomeen van iedere beurshandel. Zaken als 'binairy options' zijn eigenlijk te zot voor worden. Want het is eenvoudigweg gokken, zoals veel op iedere willekeurige beurs. Alleen klinkt speculeren wat luxer, hahaha.

Persoonlijk heb ik een voorkeur voor Cryptos. Geld heeft ingebouwde devaluatie door de wijze waarop het tot stand komt.

Fractioneel Reserve Bankieren is een erg slechte manier om een valuta in de omloop te brengen. Dit leidt tot een gigantisch schuldplafond die vroeg of laat breekt.

Het BIS adviseerde in 2015 aan alle banken om een minimale FR te hanteren van 8%. Maar in wat veiligere gevallen mocht 4% ook.

En het meest bizarre was het toestaan van 0% FR... In het geval dat er onroerend goed aan een lening gekoppeld is.

Dat betekend letterlijk geld uit het niets scheppen via een lening. En daar ook nog eens rente over heffen. Geld wat ook niet bestaat.

Dus moeten gezinnen besparen, bedrijven in hun kosten snijden. Terwijl de totale schuldenberg groeit. En de enige groep die hun inkomen fors laat groeien? Die weten hoe dit systeem devaluatie heeft ingebakken.

Is dit met opzet zo gedaan? Weet ik niet, maar het werkt wel op deze manier, met kwalijke gevolgen voor velen op wereldwijde schaal.

Het is een systeem dat hebzucht en corruptie in de hand werkt. Oorlogen zijn er dan om winst op te maken of een gecrashte economie te herstarten.

Althans, tot die conclusie ben ik gekomen. En daarom ben ik mij met Cryptos bezig gaan houden.

Hoe zijn Cryptos te verspreiden om ze nut te laten hebben. De waarde die het uiteindelijk krijgt is wat men er aan geeft. Voordeel van de meeste blockchains is dat ze decentraal zijn van opzet en wiskunde de intermediair is.

Geld van zichzelf is waardeloos. Dat wat wij tot nu toe gebruikten keldert zelfs voortdurend in besteedbare waarde. Op de beurs lijkt dat onzichtbaar, alleen aan de kassa is het merkbaar.

Het systeem laat zich van binnenuit niet veranderen. Cryptos bieden een mogelijk alternatief.

Voor mij is geld geen vertrouwen of hoop. Het is slechts een middel om een overeengekomen waarde mee uit te wisselen. Gemak dient de mens.

Alleen deugt het geldsysteem wat we tot nu toe hadden voor mij niet.

Daarom heb ik nog steeds een voorkeur voor Cryptos. Ook al vermoed ik dat er een aanval geopend is vanuit de geld wereld. Voordeel als men er met centrale banken miljarden bij kan pompen.

Als met dat devaluatiemiddel Cryptos zijn opgekocht kunnen ze op een tactisch moment gedumpt worden. Om vervolgens de bevriende centraal beheerde Cryptos als Ripple en Stellar mee te pompen. Daar doelde ik op. En de duistere kant is de oude finacieele macht.

En ik hoop ook dat Cryptos, als Bitcoin, weer het vertrouwen krijgen. Wat ook de reden is van de bizarre val en tegelijkertijd de pomp van het gif dat Ripple en Stellar heet.

Steem is overigens voor mij een platform op een blockchain dat zowel waarde krijgt door het werk dat de leden er op verrichten, als dat het die waardehouder verspreidt.

Mijn excuses voor dit lange antwoord.

En hoe dan ook, een fantastisch nieuwjaar toegewenst!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58334.82
ETH 2595.71
USDT 1.00
SBD 2.40