How to move your workspace outside

in #work8 years ago (edited)

Today I decided to move my current work outside. The weather is lovely but let's be honest, most of us are spending our summer inside, Steeming like crazy! So, I went out for some fresh air and sunshine while working.

First I gathered all the stuff I needed: Blanket, Small Table, Snacks, Art Work. Then I found a nice spot in the garden and placed all my things.

Some fuel is required for long hours of work. I made some green tea and found some nuts, apple, chips, yogurt and crackers.

Here is a preview of my current work in progress. I'm creating a new species called the Steem spirits.

Here I can draw in peace and quiet.

I hope this will inspire you to get outside too! And if you don't have a garden available you can take a blanket with you to a park.

Have a lovely, Steemy summer!

Sort:  

That is a great place to create art.

yes :) art needs beautiful suroundings

It looks great weather there. Enjoy your day!

thanks! you too :)

i can't go outside is 40 degrees celsius , make a post about How to survive 40 degree celsius heat....

wow! that is insane :D yeah you should definitly stay inside. Where do you live? Here in Norway it never get that warm.

Crete island is the largest and most populous of the Greek islands, and the fifth-largest island in the Mediterranean Sea... Norway is like a natural air condition...D:

Yeah, I bet its warm there now! You should come to Norway :D It never gets more than 30 degree celsius here, and that is very warm for us. I think I would go crazy in Crete!

....lol... i must do the two steps Vodka antifreeze treatment first... and I will meet you at the Oslo Central Station ..

haha yes :D dont come here in the winter! you will freeze to death. How do you know about the Oslo central station?

I wish more inspiration

sometimes all the inspiration you need is to simply start working. If your gonna wait for inspiration it might never come. My experience is that if I just start on something it grows organicly, no inspiration needed, just the decision to start working, on anything. Does not matter what, just write something random, take some pics, draw something weird. Anything!

This looks soooo nice, think I'm gonna do this next time the weather allows for it... But "nøttemix", er du norsk? :)

haha ja :D er du og? så kult!

jeg bor i Oslo, enn du?

Oslo her også :D Haha, jeg er ganske ny på steemit, så morsomt at en av de få jeg følger faktisk bor i samme by som meg selv :D

hvordan fant du Steemit foresten? Jeg prøver å overtale alle jeg kjenner til å begynne å poste, men det er vanskelig å få de til å skjønne hvor stort dette er :D

så gøy! Kjæresten min @clains har vært crypto entusiast i 5 år nå, så har vært med på alle oppturer og nedturer i markedet :D Jeg deler hans entusiasme og tror crypto er framtiden. Steem har så sinnsykt stort potensiale, det gjør internett mye mere fritt og åpent og skaper lett flyt i økonomien på verdensbasis. Tror bankenes dager er talte :D

Hørte om det fra noen venner (@teia og @vanis), og de har vel egentlig fått mange i vår gjeng til å starte. :) Jeg har brukt litt bitcoins og sånt tidligere, så var i utgangspunktet sånn halvveis kjent med crypto currency og denslags, så da var det veldig lett å se potensialet til Steemit også :D

så gøy! Er opprinnelig fra Narvik, flytta til Oslo for ca 5 år siden. Så tegningene nå, de er sinnssykt bra! Tegning er min yndlingsaktivitet :D Jeg elsker søte ting ^^ kult at du og er interessert i psychedelics! kjenner ikke så mange som også har skjønt verdien av de magiske stoffene :D

Jeg trives og i Oslo, i forhold til den lille plassen jeg er fra i Nordnorge så er dette mulighetenes by. Jeg studerer filosofi på Blindern og jobber litt på et bakeri i helgene. Hva driver du med til daglig? Jeg har tegnet hele livet, men nå er det lenge siden sist, er gøy å være kreativ! psychedelics har virkelig beriket mitt liv også, har gjort meg mye sunnere og mere psykisk stabil. Håper det snart blir lovlig!

Jeg er opprinnelig fra Bergen, bodd i Oslo i 4 år nå, trives veldig her. Tusen takk, hyggelig å høre :D Startet å tegne for et år siden, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke har begynt, det er jo såå gøy! Vennene mine deler min interesse for psychedelics/empathogens heldigvis, det har virkelig beriket livet mitt :)

Jeg studerer på blindern jeg også, ferdig med bachelor i geofysikk og begynner på master i det samme etter sommeren. Men jeg har veldig lyst til å ta noen etikkfag også, anvendt etikk blant annet. Ja, det bør virkelig komme en lovendring snart, helt håpløst slik det er i dag.

Tipper du hadde sklidd bra inn i vennegjengen her forresten, du må gjerne bli med på neste "effektiv henging" (lol) kveld vi skal ha, om du vil bli kjent med flere som er interessert i psykedelika, filosofi, steemit ++ ;)

Er du med i emmasofia studentforening btw? Jeg har lyst til å joine, men aldri kommet så langt.

var med på en Emma Sofia fest for ikke så lenge siden, møtte mange interessante mennesker :) er ikke med i studentforeningen, men kanskje jeg skal joine? Takk for invitasjonen, er ikke så veldig sosial av meg, men kanskje jeg tør å bli med en dag :D Geofysikk høres veldig vanskelig og spennende ut! :D gøy at du og er på Blindern, kanskje vi skal ta en kaffe på Fredrikke når skolen starter igjen :)

Jeg har også vært noe noen emmasofia eventer, kanskje vi har vært samme event en gang, liten verden xD Ja, man burde vel joine den studentforeningen om man har disse interessene... Jeg er heller ikke så sosial av meg, derfor jeg ikke har kommet så langt selv enda, hehe. Ja, det kunne vi jo gjort en gang ^^

kom på den nye steem chatten! har laga en egen channel for art.

EDIT; steemit.chat? Får ikke til å lage bruker nå, internal error, sikkert for mange som prøver å lage bruker på en gang.

ja sikkert, håper du kommer deg på snart, hadde vært gøy å chatte i et litt enklere forum enn komentarfeltet :D

i think steemit worth spending time with

a rare example of honest and clean post on STEEM, well written and no invasive. Well done Camilla.
You deserve more likes!

thank you :)

I would but its too hot and I hate dealing with the bugs.

haha yes the bugs where disturbing me to :D there was one very persistent fly that insisted on landing on my paper all the time.

I'm sure that's so much better than being cooped up inside. I hope you find your inspiration!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58503.45
ETH 2594.59
USDT 1.00
SBD 2.45