Size Bir Soru?

in #turkcebilim6 years ago

Bir Miktar Beyin Fırtınası Zamanı Geldi Eyy Bilimseverler!!


Hep konuşup dururuz; ışık hızına ulaşılamaz, ışık hızı geçilemez, ışık hızının binde birine ulaşınca şöyle olur böyle olur falan filan diye. Tamam buraya kadar üç aşağı beş yukarı hep aynı şeyler. Ben bu postta olayın bir miktarcık daha farklı bir yönüne dikkat çekmek istiyorum. Biliyorsunuz ki, arabaya binip gittiğimizde bizim daha kontrollü bir şekilde gidip gitmediğimizi anlayabilmemiz için bir hız göstergemiz var. Yani eğer 110 km/sa hızla gidiyorsak, hız göstergesine bakıp bunu rahatlıkla anlayabiliyoruz. Fizikte bir şeyin (cismin) hızı, etrafındaki şey/şeylere bağıl olarak belirlenir. Yani bir şeyin bir şeye göre hızı vardır.


ışhız.gif
Kaynak


Arabamızın hızı da o anda yere göre olan hızıdır. Bir uçağın hızı da yere göre olan hızıdır. İki araba aynı doğrultuda giderken birisi 100 km/sa ile gidiyorsa, diğeri de 140 km/sa ile gidiyorsa bu 100 ile 140 onların ayrı ayrı yere göre olan hızlarıdır. Ama biliyorsunuz ki ikinci araba, birinci arabaya göre 40 km/sa hızla gidiyordur aslında. Yani hız belirlerken yön ve göreli olmak önemlidir.

Şimdi size bomba bir soru sormak ve değerli fikirlerinizi almak isterim


SUAL

Diyelim ki inanılmaz büyük enerjiler üretebilen bir aracımız var ve uzayda yol alacağız. Yer problemimiz yok uzayın derin boşluğunda alabildiğince (yani neredeyse sonsuz) gidebilecek yerimiz var. Enerji sorunumuz da yok. Yani yakıt problemimiz yok neredeyse sonsuz gücümüz var. Gaza sonsuza kadar basıp hızlanabiliriz. Amacımız ışık hızına ulaşmak. Biliyoruz fizik yasalarına göre ışık hızına ulaşamayız. Ama en azından ışık hızına yaklaşabildiğimiz kadar yaklaşmak istiyoruz. Örneğin ışık hızından %1 daha düşük bir hıza ulaşabilmek istiyoruz; çünkü yeterince yakıtımız (enerjimiz) ve yeterince vaktimiz ve de yeterince hızlanacak alanımız var.

Işık hızının %1'ine ulaşıp ulaşmadığımızı nasıl anlarız?

Nasıl bir hız-ölçerimiz olmalı ki bize ışık hızının %1'ine ulaştığımızı göstersin?

Neye göre hızımızı karşılaştırırız?

NOT!

Arkadaşlar soru öyle laps diye cevaplanabilecek bir soru değil. Zor bir soru. Hemen basit bir cevap vermek yerine düşünüp, birazcık araştırarak yazarsanız harika şeyler okuyabiliriz sizden. Unutmayın ışık hızına ulaşıldığında uzay, zaman, cisim, misim akla gelen her şey değişiyor.

SAYGILAR :)))



animasyonum.gif

Sort:  

Eğer aracın arka kısmından aracın ön kısmına ışık atımları yapıp geçen süreyi ölçersek, hızımızı ölçüp ışık hızını geçmeden (uzay trafik polisi ceza yazmadan) güvenli seyahat edebiliriz. Ya da bütün bu karmaşaya hiç girmeden evreni büker gideceğimiz yerde olmuş oluruz.

Yerli / Yabancı olmak üzere 6-7 tane makale okudum konuyla alakalı :) Kafamda bir şeyler vardı aslında ama okudukça daha da kafam karıştı. Tam bir şeyler yazıyorum tekrar siliyorum. Yazıyorum yazıyorum siliyorum, ışık hızına ulaşmış olabilir miyim acaba :) Bir kaç şeyi şuraya yazayım ama soruya da cevap vermiş olmayayım, benden sonrakilere bir şeyler eklemiş olayım.

  • Işığın hızını geçilebilir bir hız olarak düşünmeyelim, sonsuz hızmış gibi algılayalım.
  • Robert Plunkett - "According to relativity, it takes an infinite amount of energy to make anything go faster than light,"
  • Işık hızına ulaştığımızda zaman duracaktır, ışık hızını geçersek zaman yolculuğu mümkün olabilir.

  • Quicksilver ile noktalayalım :)

👍👏💪🌟🌟🌟

Ben de sorunuz üzerine ufak çaplı bir araştırma yaptım ve aynı sonuca vardım bu konu hakkında değişik bir bakış açısı oluştu kafamda, eskiden geleceğe yolculuk filmleri gerçeği neredeyse birebir yansıtıyor.

Hocam güzel bir soru. hic arastirmadim ama bildiklerimi kafamda bir corba haline getirerek cevaplamaya calisicam.

Hizimiz nasil mi ölceriz? yine isikla. nedenmi? cünkü bizden uzaklasan isik kirmizi görünmeye baslar, cünkü isik dalgalarin uzaklastikca esnedigini biliyoruz. esneyen (türkce esneyen kelimesi dogrumu onu bilmiyorum ama almancasi "langwelliges Licht wird rötlich") isik kirmizi görünür. yani yola cikmadan bir isik kaynaginin isik dalgalarini ölceriz, yola ciktiktan sonra son sürate ulastigimizda yine bir ölcümyaparsak isik dalgalarinin arasindaki farki ölcerek hizimizi ögrenmis oluruz. ayni radar sistemi gibi. yolda arabalarin hizini ölcen radarlar da bu sekilde calisiyor. bir radar dalgasi yolluyor, belirli bir süre sonra bir radar dalgasi daha yolluyor. aradaki farki ölcerek hizimizi ögreniyor. böyle ölcülür galiba diye düsünüyorum.

Öncelikle küçük bir itirazla başlamak istiyorum sayın hocam. "fizik yasalarına göre ışık hızına ulaşılamaz" bilim tarihi yapılamaz, edilemezlerle dolu. Evet doğru mevcut yasalara göre ulaşılamaz olarak tanımlıyoruz ancak 10.000 yıl önceki insan içinde ay ulaşılamaz bir platformdu yada daha niceleri.. Kendimizi yok etmeyi başaramassak (dünya için bir virüs olduğumuzu düşünüyorum, biraz daha gelişirsek evren için bir virüs olacağız) gerekirse yepyeni yasalarla ışık hızını (şimdilik max gördüğümüz) yakalayıp belki ötesine geçeceğiz.

Hayali sorunun hayali cevabına gelirsek sonsuz yakıtımız olduğuna göre başladığımız noktaya geri dönerek ünlü hayali ikizler Sally ve Sam'in hikayesinden faydalanabiliriz.

Ben de bazı atom altı parçacıkların ışıktan daha hızlı hareket ettiğini okumuştum. Tabi konu bu değil. Kafamı toplayınca üzerine düşüneceğim :)

Şaka şaka 😊 takyonlar. Onlar tamamıyla teorik 😂

:D:D senin yaklaşımın ne ?

Benim yaklaşımım olmaz. Yaklaşmıyorum. Uzak durmayı tercih ediyorum.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by gokhan83kurt from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

YOU JUST GOT UPVOTED

Congratulations,
you just received a 18.18% upvote from @steemhq - Community Bot!

Wanna join and receive free upvotes yourself?
Vote for steemhq.witness on Steemit or directly on SteemConnect and join the Community Witness.

This service was brought to you by SteemHQ.com

Congratulations @gokhan83kurt! You have completed the following achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on the badge to view your Board of Honor.
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do you like SteemitBoard's project? Then Vote for its witness and get one more award!

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 65702.61
ETH 3485.24
USDT 1.00
SBD 2.51