YETİM TORUNLARIM AÇ.. YARDIM EDİN!

in #tr6 years ago (edited)

Çok etkilendiğim ve bende derin izler bırakan bir olayı sizlerle paylaşmak istedim.

Bir kafede arkadaşımla görüşmek üzere randevulaşmıştık. İşlek caddede kafeye doğru yürüyordum. Gözüm, kenarda oturan yaşlı bir dilenciye takıldı. Tam önünden geçerken adamın gözlerinin görmediğini farkettim.

BUGUN-HAVA-COK-GUZEL.jpg

Genellikle dilencilere para vermek adetim değildir. Tabi bunu, muhtaçlığından emin olamadığım için yapmaktayım.

Adamın gözlerinden biri, bir mağara girişi gibi boş ve karanlık idi. Diğeri ise açık ama, bebek maması görünümündeydi. Anladım ki bu adamın gözleri gerçekten görmüyor.

Yaklaşıp tam önünde durdum. Gözlerini inceliyor, bir şeyleri anlamaya çalışıyordum. Adamın önünde, bir koli kutusundan yırtılmış karton vardı.

Üzerinde şöyle yazıyordu:

"YETİM TORUNLARIM AÇ.. YARDIM EDİN!"

Adamın önündeki tenekede yardım edenlerin attığı az miktarda bozuk para vardı ve eliyle sık sık paralara dokunup yokluyordu. Gelip geçen çok insan vardı ama kimse oralı olmuyor, adama bakmıyor, telaşlı ve hızlı adımlarla insanlar caddeden akıp gidiyordu.

Herkesin işi gücü vardı.. Yetişmeye çalışırcasına gidenlerden ve gelenlerden oluşan bir insan seli halindeki caddede, bir dilenciyi görecek halde değillerdi. Bu nedenle de adamın önündeki kutuda para birikmiyordu.

Yaşlı adamı bir süre karşıdan izledikten sonra yaklaşıp tam önünde hareketsizce durdum. Adamın gözleri görmediği için hisleri o kadar HASSAS ve KUVVETLİ ki önünde birinin durduğunu hemen anladı.. İki eliyle ayakkabılarıma doğru uzandı ve titreyen ve mor damarların kabardığı elleriyle ayakkabılarımın şeklini şemalini, bağcıklarını adeta fotoğraf çeker gibi hafızasına nakşetti.

Ben de bunun üzerine konuşmak zorunda kaldım..

Dayı sen nerelisin? Gözlerine ne oldu? gibi sorular sordum.. O da kısa cevaplarla karşılık verdi..

Öğrendim ki; oğlu, gelini ve kendisi trafik kazası geçirmişler, Oğlu ve gelini ölmüş. Kendisi de o kazada gözlerini kaybetmiş. Küçük torunlara bakacak başka kimse olmayınca onların bakımını üstlenmek zorunda kalmış. Ancak görmeyen gözlerle bu iş bir hayli zor.

Dayı dedim..
Ben sana bozuk para değil, kağıt para vereceğim. Torunlarına bir şeyler alırsın olur mu?

Sağol evladım.. Allah razı olsun dedi..

Bu şekilde karşılıklı konuşup onu oyalamaya çalışırken, yavaşca eğilip,
YETİM TORUNLARIM AÇ.. YARDIM EDİN! yazan mukavva kartonu aldım.

Olay doğruydu ama ÜSLUP yanlıştı.. Farklı yazınca işler değişir diye düşündüm..
Cebimdeki KEÇE KALEMİ çıkartıp, kartonun arkasına şöyle yazdım:

BUGÜN HAVA ÇOK GÜZEL, AMA BEN YİNE ONU GÖREMEYECEĞİM


Yazdığım yazıyı, gelip geçenlerin göreceği şekilde öne çevirip yavaşca yerine bıraktım..

Tüm gayretlerime rağman GÖZLERİMDEN SÜZÜLEN YAŞLARA hakim olamadım.. Akmayın dedim ama akıverdiler..

Şu anda bu satırları yazarken yine süzülüverdi gözyaşlarım..

"Dayı Allah yardımcınız olsun. Hayırlı günler!" diyerek oradan ayrıldım..

Bir kaç saat sonra arkadaşımla görüşmemiz bitmişti ve yine aynı yoldan geri dönüyordum.

Yaşlı adam yine yerinde duruyordu. Fakat bu kez durum çok FARKLI idi.

Paraların bulunduğu kutuda bu kez bir hayli bozuk para birikmişti. Yoldan geçenler, durup çanta-cüzdan-cep moduna giriyorlar ve buldukları bozuk paraları kutuya atıyorlar, yüzlerinde beliren acı ve buruk bir ifadeyle yürüyüp gidiyorlardı.

Yaşlı adam yine elleriyle kutuyu yokluyor, biriken paradan memnun görünüyordu.

Yine sessizce yaklaşıp tam önünde durdum. Adam yine karşısında birinin durduğunu hisetti ve ayakkabılarıma dokundu. Beni tanımıştı..

"SEN NE YAPTIN BÖYLE? KUTU ÇABUK DOLUYOR" diye tebessümle sordu..

Hiç be dayı.. senin yazdıklarına "KÜÇÜK BİR EKLEME YAPTIM O KADAR" dedim..

"Ne yazdın bilmem ama çok teşekkürederim.. Allah senden razı olsun" dedi..

Ben yeniden cebime davranıp, biraz daha para verdim ve vedalaşıp ayrıldım.
(bir VIDEO'daki gerçek çekimden hikaye edilmiştir..)



Eveeet.. Bu da böyle bir hikaye işte..
Bu dünyanın 1001 türlü hali var.
İşimiz var, aşımız var, düzenimiz var..
Fakat öyle bir an gelir ki hepsi de kaybolurlar..


Ne oldum değil, ne olacağım demeli insan..
Mevcut halimizde problemler olabilir ama unutmayalım ki beterin beteri var..
Düzen bir kez bozuldu mu, yetmeyiverir ZAMANLAR..


Görüyoruz.. Duyuyoruz.. Yürüyoruz.. Yüzüyoruz.. Koşuyoruz..
Kendi işimizi kendimiz görebiliyoruz.. Şükür...!


Follow Me
ReSteem
VOTE Up
el-sallama-hareketli-resim-0072
@WebCatan
Sevgiler
Saygılar
Sort:  

Hayat aslında hiç zor değil onu biz insanlar zorlaştırıyoruz.
Ama sizin gibi nadir insanlarda her zorluğu kolay kılıyor.
Allah razı olsun sizden.
Okurken duygulandım ben de.

Teşekkürederim.. Ben de bir babayım ve adamı hatırladıkça mahvoluyorum..

Cok guzel ve cok dokunakli allah sozden razi olsun

Cümlemiz için amin diyorum duanıza.. Sağolun..

Congratulations @webcatan! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by webcatan from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews/crimsonclad, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows and creating a social network. Please find us in the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

This post has received a 20.00 % upvote from @steemdiffuser thanks to: @webcatan. Steem on my friend!

Get Upvotes, Join Our Trail, or Delegate Some SP

allah raı olsun ınsallah hocam yetım lere yardım etmek ne guzel

Aslında ALLAH ile aramda kalması gereken bir olaydı ama bu dünyanın 1001 türlü hali var, halimize şükür demekten kendimi alamadım..

sukurler olsun halımıze hakkaten cok saolun boyle konularla ınsanlıgımızı hatırlarız ınsallah

Dilenciden dilenciye fark var.. Aslında aramızda yaşayan bu insanları dilenmek zorunda bıraktığımız ve onları göremediğimiz için hep hatalıyız..

@cleverbot da üzülüyor.. :-)

True...well can you tell me what is the content of the film Titanic.

Bırak şimdi titanik'i.. @originalworks'a sor..

What are you talking about?

Calling @originalworks :)
img credz: pixabay.com
Nice, you got a 69.0% @syzmic upgoat, thanks to @webcatan
It consists of $0.01 vote and $0.0 curation
Want a boost? Minnowbooster's got your back!

The @OriginalWorks bot has determined this post by @webcatan to be original material and upvoted(1.5%) it!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

Great post.

Follow me and Send SBD 0.001 with your url as memo for Resteem by @jossylink

This post has received a 38.59 % upvote from @lovejuice thanks to: @webcatan. They love you, so does Aggroed. Please be sure to vote for Witnesses at https://steemit.com/~witnesses.

Coin Marketplace

STEEM 0.33
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66753.89
ETH 3256.47
USDT 1.00
SBD 4.34