War Horse | Film Önerisi

in #tr6 years ago


    kaynak

Ben çocukluğumdan beri bir at ile bağ kurmanın hayali ile büyüdüm. Hala da bu hayalimi gerçekleştirebilmiş değilim. Bu bağı kurmuş insanların dediği gibi, bir at ile yakınlaşamamak olmak ve onun ile bağ kurup dost olmamak çok büyük bir eksiklik. Umarım ileride bu eksikliği tamamlama şansına erişirim. Son günlerde Bold Pilot'un filmi gündemdeyken sizlere alternatif olması için başka bir film önermek istiyorum. Benim gibi atları seviyorsanız bu filmi de seveceğinizi düşünüyorum. Filme geçmeden önce filmin yönetmeninden bahsedeyim. Stefan Speilberg gerçekten çok başarılı bir yönetmen/yapımcı. El Rayn'ı Kurtarmak(muhteşemdir), Schindler'in Listesi gibi yapımcılığını ve yönetmenliğini üstlendiği severek izlediğim bir çok filmi mevcut. En son Savaş Atı filmini izlemiş aynı güzellikleri bu filmde de yakalamıştım. Stefan, atı öyle güzel oyuncu olarak kullanmış ki hayran kalmamak elde değil. Karşınız da mimikleri ve tavırları ile sanki insan varmış gibi hissediyorsunuz. Bir at üzerinden böyle güzel bir film yapması bence yönetmenin ne kadar başarılı olduğunu gösteriyor. Bu yüzden yönetmeni ve oynayan atı tebrik ediyorum.

kaynak Filmin konusu ile başlayalım;  Cins bir at olan Joey(başrol atımız), açık arttırma ile satışa çıkarılıyor ve durumu iyi olmayan bir ailenin oluyor. Atı satın alan kişinin oğlu Albert atı çok güzel eğitiyor ve aralarında bir bağ kuruluyor. Almanya ve Fransa savaşı yüzünden bu ikili ayrılmak zorunda kalıyor.  Joey savaş sırasında bir Alman bir Fransız cephesinin eline geçiyor. Her ne kadar savaş filmi gibi olsa da aslında bir yol filmi diyebilirim. İnsan olmayan ve konuşmayan bir baş kahramanın yolculuğunu izliyoruz.

kaynak
İzlerken duygusallığı ve gerçekçiliği ile filmden kendimi alamamıştım. İnsan-hayvan ilişkisi çok güzel işlenmiş. Albert'in atı eğitip tarla sürerek ailesine borçları konusunda yardımcı olacağı bir hikaye gibi başlayıp, ters köşe yaparak savaş filmine dönmesi beni şaşırtmıştı. Savaş gerçekten akıl ziyanı. Özellikle bir sahnede bunu izlerken anlıyorsunuz. Dikenli tellere takılan Joey için Alman ve İngiliz askerin siperlerinden çıkıp o atı beraber kurtarmaya çalışması ve aralarında ki diyalogları izlerken savaş denen şeyin aslında ne kadar saçma bizlere bir kez daha kanıtlıyor. Filmde bu sahne ile beraber beni etkileyen başka sahnelerde vardı. Hatırladıklarım kadarı ile bunlar siper sahnesi, atın ölüm koşusunu yaptığı sahne, gaz sahnesi, sipahilerin ölüm sürüşü ve spoiler olmaması için bahsetmediğim bir kaç sahne. Bunlar gerçekten de çok iyi bölümlerdi. Film de kullanılan araçlar, mekanlar, çekimler karakterlerde olağanüstüydü. İzledikten sonra at sevginiz daha da artacak. En kısa sürede bu filme şans verip izlemeniz gerektiğini düşünüyorum. Ben 5 sene sonra bu gece tekrar izlemeyi düşünüyorum. Kitaptan uyarlandığını yeni öğrendiğim için alınacaklar listeme bu sene ekledim. Umarım kısa süre içerisinde alır okurum. Filmden bir replik;
Savaş, herkesin her şeyini alır.
Son olarak;
 "İnsan ruhunun bir parçası hayvan sevgisini tadana kadar uyanmaz." Anatole France
  Not ; Faytonlara binmeden önce bir kaç kere daha düşünün lütfen. Sevgiler,

       

Posted from my blog with SteemPress : http://tugbagungor.steemblogtr.ovh/2019/01/17/war-horse-film-onerisi/
Sort:  

Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Bu yüzden yönetmeni ve oynayan atı tebrik ediyorum.

:)) ben de bazı filmlerde hayvanların insanlardan daha iyi rol yaptıklarını düşünüyorum :)

at'lar çok asiller fotoğraftan bile bu belli oluyor hele ki üzerinde olup da onunla gezintiye çıkmak müthiş bir duygu🙆🏻‍♀️

Ben 5 sene sonra bu gece tekrar izlemeyi düşünüyorum.

bu da güzel bir fikirmiş, filmi izlemek istiyorum.

Evet gerçekten çok asil hayvanlar. İzle mutlaka :)

Harika bir yazıydı yine :) Okuduğum son kitabı anımsattı; At ve Çocuk

Ben çocukluğumdan beri bir at ile bağ kurmanın hayali ile büyüdüm.

Umarım bir gün bu hayaliniz gerçek olur. Çok güzel olsa gerek. Özellikle arada "bağ" kurulması.

yazınızı merakla baştan sona bir çırpıda okudum, ben de atlara bayılırım. Asil bir havalarının olduğunu düşünüyroum. En kısa zamanda izleyim ,teşekkür ederim @tugbabeauty

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Tugbabeauty from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62864.56
ETH 2538.87
USDT 1.00
SBD 2.93