Tersyüz -Amy Harmon | Kitap Yorumu

in #tr6 years ago

 

Merhabalar.
Bildiğiniz gibi geçtiğimiz haftalarda Haziran Ayında Okunacaklar yazısı paylaşmıştım. Orada ki eklediğim kitapları yavaşça okumaya başladım. Şuandan itibaren bu ay dördüncü kitabıma geçtim. İlk okuduğum kitap Amy Harmon'un Tersyüz kitabı oldu.

 


Kitap tanıtımında ve internette bulunan yorumlar da sürekli şimdi ki çağın güzel ve çirkini dediklerini biliyorum. Konu olarak biraz klasik gelse de verdiği mesajlardan dolayı okunmasında bir sakınca görmüyorum. Gelin size kitap konusundan birazcık bahsedeyim.

 

Kitabın konusu; Fern Taylor isminde sıradan, insanların ilgisini dahi üzerine çekemeyen bir kız var. Bu kız, okulun en popüler, en başarılı sporcusu olan Ambrose Young'a karşı yıllardır karşılıksız duygular besliyor. Fern, Ambrose'sun yakışıklı bir çocuk olmasından olayı aralarında asla hayallerinde kurduğu aşka sahip olamayacağını biliyor. Taa ki, her şey kitap ismi gibi tersyüz olana kadar. Kasabanın gençlerinden Ambrose ve dört arkadaşı beraber savaşa gidiyorlar ve aralarından sadece bir tanesi dönüyor. Hikaye bu şekilde başlıyor...

Benim yorumuma gelirsek; Okumaya başlarken pek istekli okuyacağımı düşünmüyordum ama okudukça verdiği mesajlar, dostluklar, mücadele, karakterlerin her şeye rağmen hayata tutunma çabasını çok sevdim. Bana bunu kitapta Fern'in kuzeni Bailey hissettirdi. Her ne kadar kitabın kahramanları Fern ve Ambrose olsa da benim için aslında tek kahraman Bailey oldu. Kendisi bir çeşit kas hastalığına yakalanmış, yıllar geçtikçe tekerlekli sandalyeye mahsur kalmış bir genç. Bailey'in ölüme yaklaştığını bilmesine rağmen hayata tutunuşu beni cidden çok etkiledi. Kitabın esas oğlanı Ambrose, ikiz kulelerin yıkılmasından sonra kendisini bir şekilde askere gitme isteği ile buluyor. Spor bölümünde oynadığı diğer dört arkadaşı ile beraber çok sevdiği sporu bırakıp askere gitme kararı alıyorlar. Askerde yaşanan bir şeyden dolayı o beş arkadaştan geriye sadece Ambrose dönüyor. Ambrose dönüyor dönmesine ama eski Ambrose'tan eser yok! Okurken belki zaman zaman duygusallaşıp, öfkelenebilirsiniz ama her şeye rağmen içinize o umudu ekmesini biliyor. Fazla derine inip kitap hakkında spoiler vermek istemiyorum. Bu yüzden kitap hakkında konuşmayı burada bırakıyorum.

Eğer aşkı, dostluğu, güzellik ve çirkinlik kavramlarını konu alan kitapları okumayı seviyorsanız okumanızı öneririm.


Kitap hakkında puan vermem ne kadar doğru bilmiyorum ama kendimce sevme derecemi paylaşmak için vereceğim.

Puanım ; 10/7

 

Sevgiler,




Posted from my blog with SteemPress : http://tugbagungor.steemblogtr.ovh/2018/06/15/tersyuz-amy-harmon-kitap-yorumu/

Sort:  

İyi günler dilerim, yazınız @try-market ve @kusadasi tarafından yürütülen küratör projesi için seçildi.

Proje ile ilgili ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Cointurk Discord Kanalı

Teşekkürler iyi bayramlar

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 17 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62937.86
ETH 3092.40
USDT 1.00
SBD 3.87