Game of Thrones 8x6 İnceleme | The Iron Throne

in #tr5 years ago

Merhabalar.
Uğruna teorilerin havada uçuştuğu, bölümlerin hacklenip sızdırıldığı, spoiler yememek için bir gün boyunca internetsiz gezildiği, izleyenlerin yere göğe sığdıramadığı dizinin istemeden de olsa sonuna geldik. Bugün benim ve Game of Thrones severlerin en üzücü günüydü. Bitsin istemediğim için diziyi izlemeyi saatlerce erteledim ama en nihayetinde az önce izleyip bitirdim. Açıkçası dizinin final yapması ve finalin yapılış şekli beni biraz kırdı. Diziyi başından beri ne kadar çok severek izlediğimi biliyorsunuz. Zaten bundan çok önceleri kitapları ile tanışmış, dizisinin yapılmasını arzulamış bir insandım. Kimi insan sevdiği kitabın beyaz perdeye aktarılmış halini sevmez. Bende bazen böyle oluyorum ama ben yapılan bu işi çok başarılı bulmuştum. Son sezon biraz bozmuş olsa da haklarını yememek lazım. Ortaya dev bir iş çıkarttılar. Bunun için önce yazara daha sonra dizi ekibine teşekkür etmek gerekiyor. Bizleri böyle güzel fantastik dünya ile tanıştırdıkları ve gözlerimizi doyurdukları için. Neyse ki beni teselli edecek bir durum var. Aynı evrende geçen ama binlerce yıl öncesini konu alan bir kaç dizi daha geliyor. Yazarın açıklamasına göre senaryo üzerinde çalışmalara başlanmış. Büyük merakla bekliyorum ama bir tek dileğim var. Umarım tüm senaryoyu Geroge R.R. Martin yazar da bizi hüsrana uğratmazlar. George'un elini çekmesinden sonra dizinin nasıl ilerlediğini gördük. Bu yüzden umarım ki senaryo George'un elinden çıkar. Buradan anlıyoruz ki, yazar bu dizi senaryoları ile uğraşırken biz kitap severleri bir müddet daha bekletecek. Beklemek neyse sorun değilde asıl sorun yazarın yaşı. Yaşlandı ve kitapları tamamlamadan ölmesi beni çok korkutuyor. Umarım hepsini güzelce tamamlar da finalde alamadığım tadı kitaplardan almaya devam ederim.



kaynak

Evet geldik zurnanın zırt dediği yere. Açılışı senaristler tarafından karakter gelişiminin bozulmadığı tek insan, Tyrion Lannister ile yaptık. Jaime ve Cercei'nin ölmüş bedenlerini bulduğu sahnede ki tepkisi güzeldi. Dizi boyunca onu ilk kez orada ağlarken gördük. Jaime ve Cercei'nin ölmüş bedenini görünce, aklıma Jaime ve Bronn'nun ölüm hakkında konuştukları sahne geldi. Ölümünün sevdiği kadının kollarında olmasını istemişti ve bu bugün onu Cercei'nin kollarında yatarken gördük.



kaynak

Daenerys'in, Dragon ile geldiği sahne görsel açıdan çok iyiydi. Ekrana öyle bir dalmışım ki, bir an Dany'nin kanatlarının çıktığını sandım. Askerlerine konuştuğu sahnede ne kadar tutarsız olduğunu da görmüş olduk. "Kadın, erkek ve çocuklar çarkın altında yeterince ezildi, benimle birlikte çarkı kırmaya var mısınız" gibi bir laf etti. Sanki bir kaç saat önce o kadar masum insanları kendisi öldürmemiş gibi. Konuşma sırasında Tyrion'nun gelip El broşunu fırlatıp attığı sahnede yüreğim ağzıma geldi. Dany son günlerde ihanet edenleri anında ölüm ile cezalandırdığı için o an orada canını alacak diye korktum ama neyse ki öyle olmadı. Bölümde en sevmediğim şey diyaloglar oldu. Acaba bu kitaplar olmasaydı, dizi nasıl olurdu diye merak etmiyor değilim. Tyrion hücrede Jon'u ikna ederken onun hala "She's my Queen" diye ortalıkta dolanması beni aşırı derecede uyuz etti. Bir karakter nasıl bu kadar düz ve saf olabilir anlamış değilim.



kaynak

Gelelim Dany'nin akıbetine. Dany tahta yürürken, etrafı tıpkı rüyasında ki gibiydi. Orada tahta yaklaşmış ama hiç dokunamamıştı. Yine rüyasında ki gibi tahta yaklaştı ama Jon'un gelmesi üzerine oturamadı. Ölümünün bu kadar hızlı olacağını düşünmemiştim. Sanki hadi öldürelim de, yeni kralı seçip diziyi hemen bitirelim gibi olmuş. Bu sahnede bir tek Dragon'un verdiği tepkiyi beğendim. Belki bazılarınız bu sahneyi sevmemiş olabilir ama ben çok sevdim. Dany'i uyandırmaya çalışması, "Her şey taht yüzünden" diyerek onu yakması ve tüm acısını bizlere hissettirmesine şaşırdım. Kırk yıl düşünsem bir ejderhanın acı çığlıklarına üzüleceğim hiç aklıma gelmezdi. Buradan bilgisayar efektlerini yapan kişileri tebrik ediyorum. Beni o acıya çok inandırdınız. :)



kaynak

Finalde en korktuğum şey de zaman atlamalarının yapılacak olma ihtimaliydi. Umarım böyle bir şey yapmazlar dedim ama maalesef yaptılar. Jon'un, Dany'i öldürdükten hemen sonrasını göremedik. Aradan zaman geçti ve biz her şey yolunda gibi toplanan insanları gördük. Buda yetmezmiş gibi saçma diyaloglar dinledik. En kötüsü Bran'nın kral seçilmesine şahit olduk. Bunca zaman ben artık üç gözlü kuzgunum deyip taht konusunda isteksiz davranması boşa mıydı? Tyrion ona Kral olmayı kabul et demesinin üzerine "buraya niye geldiğimi sanıyorsun" demesine ne demeli? Demek ki geleceği görebiliyormuş. Ne diye Dany'nin şehri yakacağını kimseye demedin be çocuk! Bence büyük bir tongaya düşürüldük arkadaşlar. Asıl taht oyununu oynayan Brannmış da bizim haberimiz yok. Serçe Parmak "kaos bir çukur değil merdivendir. Tek çare yükselmek" demişti. Bizim Brann iyi kullandı bu kaosu :) Senaristler sırf ters köşe yapmak için karakterin gelişimini hiçe sayıp amaçsız bir şekilde onu Kral olarak verdiler. Diyecek bir söz bulamıyorum.



kaynak

Son ; Arya kaşif - Jon yeni Mance Ryder - Sansa Kraliçe - Brann Kral oldu. Dizinin ruhunu hepimiz biliyoruz. Böyle bir finalin asla olmaması gerektiğini de. Final acı son olması gerekiyordu ama acı son bekleyen bizlere böyle mutlu bir son layık gördüler. Sanırım tek acı Dany'nin ölmesi, Dragon'nun ağıt yakmasıydı o kadar. Gerisi sadece mutlu son!



kaynak

O kadar çok altı doldurulmayan şeyler vardı ki, mesela "Dragon'a ne olacak? Varys'in mektuplarına ne oldu? Jon'un Targaryen olduğu neden söylenmedi?" bir sürü sorular sorup durdum. Bu kadar muhteşem bir diziye bu final çok zayıf kaldı be. Böyle bir finalin, böyle rezalet olmasının tek suçlu teori üreten kişiler. Senaristler sırf ortalıkta dolaşan teoriler gerçekleşmesin, biz ters köşe yapalım diye içine ettiler dizinin. Umarım gelecek yeni dizilerde böyle şeyler olmaz.



Madem mutlu son yazıldı. Bu hayvan hepsinden çok hak etti :))) kaynak

Her şey bir kenara atıyorum. İyi/kötü, bir şekilde bitti ya koca dizi.
Güle güle gözümün nuru.
Seni çok özleyeceğim.

Sevgiler,
TUĞBA

 

 

 


Posted from my blog with SteemPress : http://tugbagungor.steemblogtr.ovh/2019/05/21/game-of-thrones-8x6-inceleme-the-iron-throne/

Sort:  

Bence dragon biraz da "anam oturamadiysa buna kimse oturmasin" kafasinda yakti iron throne'u :))

Evet doğru söylüyorsun :))

Loading...

Ya az önce bir haber okudum GOT ile ilgili. Final yapmış yapmasına ama kitap serisine yeni kitaplar eklenecekmiş sanırım.

Tahir'cim George Amca henüz seriyi tamamlayamadı herkes senelerce serinin tamamlanmasını bekliyor buna bende dahil. Ne yazık ki bir türlü tamamlayamadı. Haber yeni değil seri zaten devam ediyor ama yazar bitiremedi. En son dağa kapanıp yazacağım dedi ama şimdi Got'un yan dizileri için seneryo hazırlıkları içerisinde olduğunu açıklamış. Sanırım kitaplar yine mazi oldu :D

:)) İşte ben de bir GOT cahil cühelası olarak gelmişim burada haber yetiştirmeye çalışıyorum. Şimdi senin bu yorumundan, kitabın yazarı Corç amcamızın aynı zamanda dizinin de senaristi olduğu çıkarımını yaptım ama onda da yanılmış olabilirim.:))

Est 😍 Bir dönem yaptı sonra kitaplar geriden geldiği için bıraktı diye hatirliyorum. O bıraktıktan sonra zaten işler sarpa sardı. Izlerken arada ki fark gözlerimizi kanatsada devam ettik 😁

Tebrikler! Yazınız Trproje discord sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @trproje hesabından oy almıştır.

Trproje küratör ve projelerin önerdikleri Türkçe yazıları desteklemeye devam ediyor. Proje ekibi tarafından seçilen yazılar ayrıca edebiyat, gezi, trliste, hosgeldin ve C² küratörlerine oy için önerilmektedir.


Siz de beğendiğiniz yazıları oylama için önermek isterseniz Trproje discord sunucusuna buradan ulaşabilirsiniz.

Tam olarak hayal kırıklığı yaşadım son sezon. Şu zamana kadar finali beğenen bir kişiye dahi rastlamadım. Üzgünüm ama o kadar güzel diye böylesi bir finali yakıştıramıyorum. Yazık...

Söylediklerinde haklısın. Ben finalin aceleye gelmesinden yana şikayetçiyim. Hikayelerin arkasını doldurmuş olsalardı böyle tatminsizlik yaşamazdık. Hatta Bran'ın tahta oturması gözümüze batmazdı ama bir çok şeyin arkasını boş kaldı. Night King konusunun detaylı işlenmemesini yeni çıkacak diziye yoruyorum ama diğer önemli konular hiç olmamış gibi es geçildi. İzleyiciye ters köşe yapalım istediler ama dizi resmen altüst oldu. Keşke bu kadar aceleye getirmek yerine 9 bölümle bitirip bizi mutlu edecek güzel bir final yapsalardı ama iş işten geçti. Benim tek tesellim yayına girecek olan kitaplar. George'un seriyi dolu dolu tamamlayacağını düşünüyorum.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır. @c-squared hesabı topluluk witness'ı olarak faaliyet göstermektedir. Projemizi desteklemek isterseniz bize buradan witness oyunuzu verebilirsiniz.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Congratulations @tugbabeauty! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 9000 upvotes. Your next target is to reach 10000 upvotes.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

You can upvote this notification to help all Steem users. Learn how here!

Congratulations @tugbabeauty! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

You can upvote this notification to help all Steem users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62227.11
ETH 2400.78
USDT 1.00
SBD 2.50