Aliexpress'ten Alışveriş Nasıl Yapılır?

in #tr7 years ago (edited)

alixpress.png

Merhabalar.
Bugün sizlere Aliexpress'ten alışveriş nasıl yapılır? Onu anlatacağım.
Ben daha önce bu siteden bir çok kez alışveriş yaptım. Türkiye'de aşırı uçuk fiyata satılan bir çok ürünleri buradan daha uyguna alabiliyorum. Bazen canım sıkıldıkça siteye giriyorum ve o kadar çok ürün çeşitliliği var ki ne zaman çıkmak istesem içerisinden çıkamıyorum kendimi kaybediyorum.
Aliexpress içerisinde aklınıza gelebilecek her şeyi barındıran online alışveris sitesidir. Bildiğim kadarı ile neredeyse tüm ürünler Çin'den geliyor.
Sitede bulabileceğiniz kategoriler.

  • Kadın Giyim& Aksesuar
  • Erkek Giyim Aksesuar
  • Cep Telefonları & Aksesuarları
  • Tüketici Elektroniği ( Ev ses sistemi,kamera,kamera aksesuarları,elektronik sigara,mp3,mp4 vb.)
  • Takı & Akseaur
  • Ev&Bahçe
  • Ayakkabı
  • Anne & Çocuk
  • Spor & Eğlence
  • Sağlık& Güzellik
  • Otomobil& Motosiklet Aksesuarları
  • Ev Ürünleri

Yukarıda bulunan kategorilerde bulabileceğiniz uygun fiyata bir çok seçenek mevcut.

Üye olmak çok basit temel bilgileri girip hesap oluşturmalısınız.
Hesap oluşturduysak sitemize giriyoruz.

aa1.PNG

Kargo adresi adresimiz için adres oluşturmalıyız. Bunun için My Aliexpresse tıklıyoruz.
Daha sonra Shipping Address yazan yere tıklıyoruz.

aaa1.PNG

Adresimizi bu sayfadan ekliyoruz ya da değiştiriyoruz.

Kargo adresinden bahsetmişken mutlaka ulaşılabilir bir adres olması gerekiyor. İşte çalışıyorsanız iş yerinizin. Evdeyseniz de ev adresinizi verin. Ücretsiz kargolar takipsiz posta ile Ptt kargo tarafından geldiğinden eğer evde bulamazlarsa paketi kapıya bırakıp gidiyorlar. Evet ben bunu yaşadım

Şimdi sıra almak istediğimiz ürünü seçmeye geldik.

ÜRÜN SEÇİMİ

Ürün seçerken benim dikkat ettiğim en önemli şeyleri sırası ile anlatıyorum.

  • Almak istediğim ürünü kategorisine geliyorum (ya da arama kısmına ismini yazıyorum)
    Örnek ürün olarak akıllı saat ile ilerleyelim.

a1.PNG

Arama yaptığımız da karşımıza böyle bir sayfa çıkacak. İşte en önemli adımlar buradan başlıyor.

a2.PNG

  • Öncelikle ben her zaman ürünleri alırken ücretsiz kargo ile getirtiyorum.
    Ücretsiz Kargoların çoğu takipsiz kargo oluyor
    Bunu göze almak istemez ben kargomu adım adım takip edeceğim derseniz takipli kargo seçebilirsiniz. Takipli kargolar ücretli oluyor unutmayın.

a3.PNG

Ürünümüzü seçmeden önce FREE SHIPPING (ücretsiz kargo) seçeneğine tıklıyoruz.
ORDER (siparişler) seçeneğini tıklıyorum.
Biliyorsunuz ki sitede aynı ürünü satan binlerce satıcı bulunuyor. En güvenilirini bulmak için ben bu seçeneği seçiyorum. Bunu seçtiğimiz zaman en çok satılandan üründen en aza sıralama oluşturuyor.

*a4.PNG

Karşımıza seçenekler çıkmış oluyor.
Ürünlerin alt kısımlarında gördüğünüz gibi puan ve ürün satış miktarı bulunuyor.
Kendim için genelde 4-5 yıldızı olan ürünleri sipariş ediyorum ve Satış miktarından bu ürünü kaç kişiye ya da kaçtane satmış olduğuna bakıyorum. Bunlara baktıktan sonra seçtiğim ürüne tıklıyorum.

a5.PNG

Benim seçtiğim ürünler arasında uygun fiyat olması,5 yıldız olması,satış miktarıyüzünden içime sinen bu oldu.

a6.PNG

Karşımıza ürün sayfası çıkıyor.
Satıcı burada ürünün renk seçeneklerini vermiş.
Hatta kutulu ve kutusuz seçme şansınız bile var.
Kutulu seçerseniz fiyat artabiliyor.

a7.PNG
Biraz aşağı indiğimiz zaman Feedback kısmı bulunuyor. Geri dönüş yapanları görmemiz için buraya tıklıyoruz.

a8.PNG

İsterseniz benim seçtiğim gibi seçip resim gönderenleri ve Türkiye'den alan alıcıların yorumlarını görebilisiniz.

a9.PNG

Mesela ürün bu arkadaşımıza resimde ki gibi gelmiş ve bunu paylaşmış.

a10.PNG

İncelemelerimden sonra ürünün ve satıcının güvenli olduğuna ikna olduysak yukarı çıkıp seçimimizi yapıyoruz.

a11.PNG

Örnek olarak ben beyaz renkli ve kutusuz seçeneğini seçtim.
Buy Now (şimdi al) ya da başka ürünlerde alacaksanız Add to Card (Sepete Ekle) seçeneğine tıklıyoruz.

a12.PNG

Bu Now dedikten sonra karşımıza kayıt olurken vermiş olduğumuz adres ve telefon yazılı ödeme sayfası çıkıyor.
Adresi ve telefonu kontrol etmekte fayda var.

a13.PNG

Hemen alt kısımda posta seçenekleri bulunuyor. Bura da size uyan postayı seçebilirsiniz. Ücretsiz kargoyla devam etmek istiyorsanız buraya dokunmanıza gerek yok.

a14.PNG

Use a new card (yeni kart kullanın) Kredi Kartı ile almak isterseniz buraya bilgileri giriyorsunuz.
Her ihtimale karşı güvenlik açısından mutlaka sanal kart ya da ön ödemeli kart kullanmanızda fayda var.
Ben önceden Paypal kullanırdım. Paypal Türkiye'den çekildikten sonra İninal Kart kullanmaya başladım.

Other payment methods (Diğer ödeme seçenekleri) için de buraya giriyorsunuz.

Şuan ileri devam edemiyorum çünkü İninal kartıma para yüklemedim. Ama ödeme kısmı çokta zor değil bilgileri girip onaylıyorsunuz o kadar.

İşte tüm işlemler bu kadar. Çok fazla ayrıntıya girip sizi sıkmış olabilirim ama bilmeyenleriniz için detaylı anlatmak istedim.

Benim tecrübelerime gelirsek ;

Ben Aliexpress'ten sayısızca alışveriş yaptım ve aldıklarımın çoğundan memnun kaldım.

Kargo süreleri bazen bir ürün 10 günde gelirken başka bir ürün 35 günde geldiği oldu.

Bir keresinde deneyimle öğrendiğim kargo anım var. Ürün beklediğim bir dönem annem akşam üzeri bakkala çıkmıştı. Eve gelirken dış kapıda kargo bulmuştu.Meğersem PTT KARGO ürünümü dış kapıda bırakmış. O zaman anladım ki ulaşamadıklarında rast gele kapıya atıp gidiyorlar. Takipsiz posta olduğu için önemsemiyorlar belli ki.
İşte bizim ülkede böyle sanırım bu kargo problemleri hiç bir zaman bitmeyecek.

Siparişlerden sadece bir tanesi adresime ulaşmadı. *Onuda dispute açıp paramı geri almıştım.

Siteden satın aldığım bir kaç ürünü sizlerle paylaşıyorum.

Buradan
Şuradan ve
Buradan detaylarına bakabilirsiniz :)

DSCF0728-vert.jpg
Resim

DSCF0718-horz.jpg
Resim

DF.jpg
Resim

15-horz.jpg
Resim

DSCF0712.JPG
Resim

Tam bir küçük prens hayranıyımdır. :)

Merak ettikleriniz varsa seve seve cevaplarım.
Hoş kalın,
Sevgiler.

6.PNG

Sort:  

Ben 1,5 ay önce bir ürün sipariş ettim. ücretsiz kargo olduğu için heralde ürün takibi yapamıyorum. ve durumda closed yazıyor. closed yazması normalmi sizce. ve ürünün gelme ihtimali varmı halen?

Bu arada güzel yazı olmuş. emeğinize sağlık.

Bir çok sebebi olabilir. Kredi kartı yerine banka kartı ile yaptıysanız,ya da kredi kartınızla yaptıysanız guvenlık yüzünden de olmuş olabilir. Bazen aliexpress satışı güvenlik nedeniyle kapatılabiliyor, para onlara geçmeyebiliyor. Eğer para çekildiyse ödemenizi iade almalısınız. Kargon gelir mi bilmiyorum ama eğer böyleyse göndermemiş olabilirler.

sipariş detaylarını ekran görüntüsünü atabilirsen, sorunun ne olduğunu tam olarak anlayabiliriz. Şuan için öncelikle satıcıya mesaj atıp sorunun nedenini öğrenebilirsin cevap vermediği takdirde, dispute açarak paranın tamamını geri alabilirsin.

This post has received a 1.11 % upvote from @boomerang thanks to: @tugbabeauty

@boomerang distributes 100% of the SBD and up to 80% of the Curation Rewards to STEEM POWER Delegators. If you want to bid for votes or want to delegate SP please read the @boomerang whitepaper.

The @OriginalWorks bot has determined this post by @tugbabeauty to be original material and upvoted it!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

ayrıntılı ve meşakkatli bir post olmuş ellerinize sağlık bilmeyen arkadaşlar için yararlı bir yazı. Ah bir de şu dolar yükselmeseydi de tadıyla alışveriş yapsaydık...

Öyle gerçekten çok kötü oldu doların yükselmesi.
Yükselmeseydi baya karlı alışverişler yapardık.
Yorum için teşekkür ederim. :)

Zamanında 0,50 dolara az mı telefon kabı getirttik dimiii ?? :))
Rica ederim :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by tugbabeauty from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews/crimsonclad, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows and creating a social network. Please find us in the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP. Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Hi @tugbabeauty,if you send 0.05 SBD, I will upvote your post. Put the link in memo.

Yararlı konu, teşekkürler.

Teşekkürler

güzel bir post olmuş emeğine sağlık ama geek diye bir site var orayıda denemelisin tavsiye ederim :)

Ben 1 defa alia veria etdim. Ama mal gonderilmedi. Parami da iade etmediler.

çok faydalı bir yazı olmuş. Tebrikler. Ben de aliexpresten fırça seti siparişi verecektim. yazınızı inceledikten sonra bu iş daha kolay olacak

Rica ederim ne demek. Faydalı olmasına sevindim teşekkürler.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 59067.30
ETH 2504.47
USDT 1.00
SBD 2.44