Lâf ü Güzâf #3

in #tr6 years ago (edited)


Sevgideğer Ruh,

Senden mektup almak çok güzel. Sanırım bu mektuplaşmalarımız devamlı olabilir. Çok bahtiyarım.

Geçen gün işimin başında, elektronik postalara gömülmüşken gözlerim kapandı ve ağır bir uyku düştü üzerime. Açılmak üzere kalktım yerimden, bir duble Türk kahvesi yaptım ve uğur böceği eşliğinde içtim.

Uğur böceği mi ne?

Ya işte anla, zararlı alışkanlık, hani televizyonlarda bulanıklaştırıyorlar yahut Cnbc-e zamanında çiçek-böcekle kamufle ediyordu. Sonuçta uğur böceği içmek damarlara ve kalp sağlığına çok zararlı. Doğurganlığı azaltan, sperm kalitesini düşüren, hızlı yaşlandıran ve kansere sebep olan bir şey kendisi. Maksat özendirici olmasın.

Biliyorsun küfür etmek de uygun değil televizyonlarda, belki bu mektubumda küfür edecek olursam “bip” derim kısaca. Televizyonlar bir milletin gelişimi için böyle çok düşünceli hareket ediyorlar. Mesela gençler bu Dünya'da kendisini ezdirmesin ama iyi de olsunlar diye bol bol mafyatik, silahlı dövüşlü ve adam öldürmeli dizilerimiz var.

Niye?

Çünkü insanımız Dünya’nın bin bir türlü hali olduğunu görsün, mücadele nasıl edilir bilsin diye. Hem bu mafyatik adamlardan bazıları çok iyi kalpliler. Böylece, iyi kalplilerin güçlü olabildiği güveniyle, akşamları huzurla yatıyoruz.

Televizyon işte, çok iyi şeyler yapıyor. Bak mesela sokak kedilerine ve köpeklerine işkence haberleri dolaşırken sokak penguenlerine işkence haberi hiç duydun mu? Duymadın tabii. Çünkü zamanında insanlarımıza penguenler anlatıldı, sevdirildi ve bir bilinç oluşturuldu. Gerçi ben zaten “Neşeli Ayaklar” animasyonunu izleyerek yeterince bilgi sahibi olmuştum ama insanımız da artık Penguenlere daha duyarlı. Keşke biraz da kedi, köpek duyarlılığı aşılasa televizyonlarımız. Bir bildikleri vardır herhalde, onu da yeri gelince yapacaklardır. Ne yapsınlar her şeye yetişemiyorlar.

Neyse, bu mektubumda kamu spotu da yapmış oldum.

Ne diyordum?

Ha, kahve ve uğur böceği içerek açılmaya çalışıyordum.

Açılabildim mi peki?

Hayır!

Göz kapaklarım düştüler kahveyi içtiğim fincanın içine. Tam ellerimi daldırıp göz kapaklarımı alacakken fincandan, gözlerimin de yerinde olmadığını anladım. Göz kapaklarımla beraber gözlerim de düşüvermiş fincana.

Gözlerime zarar vermeden, bu durumdan nasıl kurtulurum diye düşünecekken başka bir parlak fikir geldi aklıma. Hazır gözlerim içerideyken bir kahve falıma bakayım, falsız kalmayayım dedim.

Evet, kahve falıma bakayım dedim. Yanlış duymadın eğer sesli okuduysan! Sessiz okuduysan da yanlış okumadın demek düşüyor bu cümlenin arkasından.

Falımda gördüklerim kafamı karıştırdı biraz.

Ben bir sandık başındaydım ve elimde bir zarf vardı. Sandığı zarfa koyuyordum, sonra zarftan sandık yapıyordum. Sandık bana bir zarf veriyordu, zarfı açıyordum ve içinden bir Turgut Uyar şiiri çıkıyordu;

ben ne güzel işerim güneşe karşı
arkamda medrese duvarı önümde çarşı
bir sürekli kaşınmadır yaşadığım
törelere ve alışkanlığa karşı
geldim gittim geldim bir şey bulamadım
üzüldüğüme ve yorulduğuma karşı
ah aklıma her şey gelir, her şey gelir
doğan güne karşı batan güne karşı
sözde kirlettiğimiz bütün her şey duruyor
bak ne diyorum sana, ele güne karşı
biz duralım bir sürekliyiz duralım
durukluğa, tüberkiloza ve uranyuma karşı
durduk, ateş besledi, kuşları sürekledi
arkamız medrese duvarı önümüz çarşı
güneşe güneşe karşı...

Ben bir şey anlamadım bu şiirden, sanırım şairin çişi gelmiş ve herhalde benim de gelmiş, zaten Tarkan’ın da gelmişti bir zamanlar. Öyleyse ben de şair ve belki üstüne bir tutam Tarkan olurum diye yorumladım bu falı.

Ek olarak Şok Şok Şok! Falda gördüm; @doctorbishop doktor değilmiş, @sudefteri defter değilmiş, @sahinadm de şahin değilmiş. @punky ise bir çizgi film kahramanıymış yutuptan izlenebiliyormuş.

Neyse Ruhçuğum, kısa keseyim. Televizyon dedim, dizi dedim madem öyleyse şuraya şahane bir diziden, - Beş Kardeş- çok sevdiğim bir kuple bırakayım. Shakespeare'in Hamlet'indeki o meşhur olmak ya da olmamak tiradını bir de Nadir Sarıbacak'tan izlemiş ol.

Güzelim diziye de tek sezon dayanabildilerdi bu arada. Sanırım insanları kötü şeylere teşvik ediyordu çaktırmadan. Çaktırmadan diyorum çünkü ben çakmadım ama televizyonlarımız doğruyu bilir.

Huzurla kal.


Story & Image Copyright : Zihnimin Abuk Kuşu - OTahirOZGN
ZAK000.png

Sort:  

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 22 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Teşekkürler tryardim. 🙏

Belgesel dedün de aklıma eldi. Benim belgesellerüm vardı bir ellerde. El dediğim öyle acayip şeylerdi. Mesela senin telefonuna mesaj eldiğinde zil sesi ile titreşim aynı anda eller. Benim telefonum da ise önce titreşim, sonra zil sesi eller. İşte böyle ellerdi. Şimdi sen belgesel dedin ya; o eller aklıma eldi işte. Benim aklım da bazen penguenleri eller ama köpek ve kedileri pek ellemez. Köpekleri ellemek de haramdı galiba bir inanışa göre. Neyseki ben o inanışın inancında değilim de geçenlerde zor durumda kalan bir köpeği elledim. Ellemesem ölecekti. Bizim komşunun oğlu güvercin elliyor mesela. Onun belegeselleri daha bir elleyici oluyor. Sen, kendine bir bir baksana @tahirozgen sen de sürekli ruhuna mektuplar yazıp onu elliyorsun. @doctorbishop bir sürü kelime elledi son zamanlarda. @sudefteri sanırım su elliyor; acaba kelimeler mi, kalemler mi yoksa defter mi elliyor... @punky çizgi filminde kim bilir kaç çocuğun gözlerini ellemiştir. @feryuse sürekli tanrıları elliyor. @avina, tek cümlede onlarca kelime ellemedi mi? Biz Türkçe ellerken @taranaq19 Azerice elliyor. Hem de 19. Sevgili @love-life ise benim kalbimi öyle bir elledi ki hop hop sesler çıkarmakla beraber yüzüm kızardı. Güzel insanlar benim kalbimi eller ve kalbim 'hop hop' der. Gerçekten.

Tüm bunlar varken televizyonların ellemediği köpekleri tabii ki ben ellerim. Kimse kusura bakmasın lütfen.

Sinirlerimi elledin! Ama olsun aklıma başka bir elleme getireyim de sakin elleyeyüm; "Sevmek, bazen ellemektir."

Oh, elledim.

Yavaş yavaş aynı kafaya gidiyor buralar. Korkuyorum :)


Eline sağlık çok güzel bir yorum olmuş. Zaten alt metin konusunda sizinle yarışırsa @tahirozgen yarışır :)

Buralarda sekteye uğramış uslar, deliliğe övgüler olacak artık. :))

Ama beni katmamışsınız alışılmışın dışında fakat doğru olan düsünce icerikli yorumunuzun icine @sahinadm nerelere vardigimi elledigimi bilmekle beraber birde duymak isterdim

Güncelledim. Özür dilerim. Delilikten unutmuşum.

Rica ederim teşekkür ederim :) yüreklere dokunabildiysek ne mutlu saygilar

Ben masumum. Önce onlar başlattı.

Tanrılar o tanrıların belasını versin. :)

padişahım çok yaşaaa ! :D

Hay sen çok yaşa, çok yaşa ki çok elle 👍👏

Hep beraber. :)

@sudefteri sanırım su elliyor; acaba kelimeler mi, kalemler mi yoksa defter mi elliyor...

çok güzell🙆‍♀️

🙏 Gözleriniz bakmayı bildiği içindir güzel görünmesi.

Sevgiler.

Şu an sözlerim dumura uğramış durumda gözlerimle okuduğum ve beynimle düşundüğum bu sozlere kelimeler kifayetsiz diyor sizi gercekten kutluyorum çünkü şu keşmekeş dünya hayatı denilen yerin icindekiler ancak boyle anlatılabilir... @tahirozgen 👏👏👏👏👏👏👏👏👏

🙏 Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim. :)

Rica ederim :) bizimle nice sıradışı fakat güzel olan paylasimlarinizin devamını diliyorum saygilar

Yine keyifli gülümseten bir paylaşım ziyafeti olmuş. Siz bizi güldürdünüz Allah da sizi güldürsün :)))

İnanılmaz keyifle okudum ve kocaman tebessümlerin yerini kahkahaya boğarak hemde. :))

  • Canınıza bol bol ruh olsun.

😄😄🙏

saatlerdir süren tartışmanın etkisinden mi bir şey anlamadım acaba diye düşünüyorum şimdi:))
çok yorulmuşum belli ki bildirimler geliyor garip garip ama bakamadım:))

zamanında insanlarımıza penguenler anlatıldı, sevdirildi

burda pengi ve somi minnoşlarını anmasam olmazdı:)

@sudefteri defter değilmiş

aa öyle miymiş kendisi biliyor mu acaba:)

☺ bence bilmiyosa kendisine söylemeyelim

Alıcılarımın ayarlari bozuldu. Simdi @doctorbishop doktor değil miymiş.Ben hep öyle sandım.Şu an şoktayım.Güney kutbuna taşınıyorum.Steemit oradan çekmez.Benden umudu kesin:)

Ahahahah hayal kırıklığına uğrattığım için özür dilerim :) belki ilerde doktora yapıp doktor sıfatı alırım sizin için :)

@sudefteri nin defter olmadığına şaşırmadığınıza göre ondan haberiniz vardı demek 😝

@sudefteri sude'teri değil miymiş? ben hep ter olarak düşünmüştüm onu, aaaaa :))

aa engelliyorum seni ayrıca unf🙅‍♀️

😬😬😀😀

evet öyle galiba:))

Penguenleri seveli çok oldu oysa ki. Yenisi neden yok acaba. Belki haber kanalları biz neden belgesel yayınlıyoruz ya biraz haber yayınlayalım demiştir. Demiştir de ne zaman demiştir? Olabilir mi? Mümkün değil.


Sen fal bakana kadar yalan ağzıma yuva yapmıştı. Herkese doktor olduğumu söyledim. İnandılar. Çünkü neden inanmasınlar? Seni okumak yerine sanırım artık belgesel izleyeceğim.

Doktorcuğum, iyi kaliteli belgesel çekildi de onlar mı yayınlamadı. Piyasada kaliteli belgesel kalmadı ki.


Ben hala senin doktor olduğuna inanıyorum, öyle olmasaydı nick'in böyle olamazdı bi kerem. Benimki fala inanma falsız kalma özlemi. :)

Ben de senin tespit kiti olduğuna inanmaya başladım :)


Ben de bir fala başladım az önce. Seni kıskandım. Bakalım ne çıkacak

:)) merak ettim falını 👀👀

"I'm punky. I like dancing." 😅

İyi günler, yazınız @kusadasi ve @try-market tarafından yürütülen Küratör Projesi için seçilmiştir. Cointurk etiketini kullanarak daha fazla destek alabilirsiniz.
Proje kapsamında daha detaylı bilgi almak için buraya tıklayabilirsiniz.
Cointurk Discord Kanalı
image.png

Teşekkürler 🙏

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66272.75
ETH 3183.00
USDT 1.00
SBD 4.09