Hiçbir Şey'in Hiç KimSesSizce Zuhur Etmesi

in #tr6 years ago (edited)

image.png

Selam diyerek başlayan cümlelere bir örnek olsun diye yazıyorum bu cümleyi. SPAM olup bitiyorum karşınızda. Yeter bir sebep ve sonuç iktisadıyla saçmalıyorum yine. Yine bu gereksiz cümleler cemaatiyle baş başa bırakıyorum birilerini-belki de kimseleri...

Fondaki müziğin hırsını ve huzuru bozan klavye seslerinin hırsızlığının duyulabilmesini isterdim, istemek inanmanın yarısı sayılmasa da inanmak başarmanın yarıçapı kadar önemli rol oynayabilecekse eğer, inanıyorum öyleyse istiyorum, demek ki başarılıyım hissiyatı ile başlangıç noktasına varıyorum.

Geleneklerinden arınmış Mustafa adlı karınca urbasızca dolaşıyordu sokaklarda. Kimse pek bir anlam yükleyemiyordu yaptıklarına fakat karışanı da yoktu. Delidir deyiverip geçiştiriyorlardı hayatlarından.

Mustafa hiçbir şeydi,

hiç kimsenin oturmadığı evde oturuyor,

kimsenin yapmaya cesaret edemediği mantıksız kararlar veriyordu hayatında.

Gökkuşağı'nın en tepe noktasına çıktığı ve oradan aşağı atladığı gibi inanılması güç iddialar telaffuz ediliyordu dudaklarda.

Her gördüğü arı kovanına girip, "hey ARIkadaş olalım mı!?" dedikten sonra polis arılar tarafından kovalanır ve kaçardı. Bazı kovanların girişinde VANTID yazılı resminin olduğu bile söylenirdi kahve köşelerinde.

Hayatın anlamını bildiğini iddia eder ama kimseye ne olduğunu söylemezdi. Çünkü herkesin bu anlamı kendisinin bulmasının hayatı anlamlandıracağına inanırdı.

Her daim mutlu görünürdü Mustafa, fakat sürekli kafasında sebepler aradığı, sorguladığı, planladığı yahut sonuçladığı bir şeyler gezinirdi. Bu sebepten olması yüksek ihtimaldir ki olduğundan daha yaşlı görünürdü.

Sahi Mustafa kaç yaşındaydı bilen yoktu!

Nasıl, olduğundan daha yaşlı göründüğüne kanaat getirilebilmişti-ki?

Mustafa'nın hiç kimsesi hatta bir KEDİsi bile yoktu! Mahalle sakinleri onun nereden geldiğini bilmiyordu ama sanki hep o mahallenin karıncasıymışcasına nereden geldiğini, ne zaman geldiğini, kimlerden olduğunu sorgulamıyorladı.

Mustafa işte,

mahallenin delisi,

kimin umurundaki gerisi!

Mustafa hiç AŞıK olmuş muydu peki? Bu sorunun gerçek cevabı da bilinmiyordu! AMA mahallede hakkında dedikodular dolaşıyordu. Yok efendim yıllar yıllar önce - ki taht sahibi olmayan bir karıncanın ömrü en fazla 60 gün!- başka bir mahallenin karıncasıymış ve orada gönlünü ELA gözlü bir kraliçe karıncaya kaptır mışmış. Aslında Kraliçede Mustafa'ya kaptırmışmış gönlünü, ama bir erkek karıncanın Kraliçeyle çiftleştikten sonra yuvadan kovulması gerekiyormuş ve de yuvadan kovulan erkek karıncalar doğası gereği birkaç gün içinde ölüyorlarmış, ama Mustafa ÖlmemiŞ!

İşte herkesin takılması gereken ama takılmadıkları noktada burada, Mustafa Nasıl ölmemiş ve gelmiş kısır dişilerden oluşan işçi ve asker Karıncaların mahallesinde yaşıyor?

Mahalleliye sorsan; “olur böyle arsız deliler, inadına yaşarlar abuk subuk ama buna yaşamak mı denir be!”

Ve onlar, olayın magazinsel boyutuyla ilgilenip anlatmaya devam ederler; Mustafa'nın Kraliçe karıncaya, beraber uzaklara kaçmayı, pespembe bir mantar dibinde beraber yuva kurmayı teklif ettiğini lakin Kraliçenin bu denli bir sorumsuzluk yapamadığını ve Mustafa'nın yuvadan derhal gönderildiğini anlatıp acırlar zavallı Mustafa'nın haline.

Mahallede önemsenmiyormuş gibi gözükse de herkesin Mustafa hakkında söyleyeceği, iddia ettiği, tanık olduğu, doğrulanmasa da geçmişi hakkında farklı farklı anlatacak hikayeleri vardı. Aslında Mustafa ahalinin tek ortak sohbetiydi! Ama sorsan Mustafa onların HİÇ KİMSESİydi, Mustafa onlar için gereksiz bir AYRINTI, Mustafa başıboş bir AVARE, Mustafa mahalleye YÜK!

ve Bir gün Mustafa yolda yürürken, bütün mahallenin gözleri önünde, karıncayı bile incitmeyecek kadar sahte bir insanın farkında olmadan üzerine basmasıyla hayata gözlerini pörtleterek, ruhunu teslim etti.

Mustafa'nın ölümü cümle mahalleliyi hiç beklemedikleri bir hüzüntünün içine hapsetmişti.

Ardından hakkında araştırmalar yapıp, kitaplara konu etmişler Ve en sonunda keşfedebilmişlerdir ki, aslında Mustafalar Ölmez, Mustafalar hep yaşar. Hatta Mustafa Olunmaz, Mustafa Doğulur,Her Mustafa da Mustafa değildir.

Mustafa'nın ölümü kısa bir süre sonra tüm mahallenin sonu olmuştur. Mahalleli tek tek ölmeye başlamış ve en sonunda hiç kimse kalmamıştır.

Yakın civarda duyulan bu olay, diğer mahallelerin işçi karıncalarının bu mahalleye akın edip ölü bedenleri kendi mahallelerine taşıyarak besin zincirlerine katmalarına sebep olmuştur. Bu sırada bazı meraklı işçiler,Mustafa hakkındaki kitaplara ve araştırmalara denk gelmişler ve bunu Mahallelerinin büyüklerine aktarmışlar. Sonrasında yapılan incelemelerde, taşınan ölü bedenler içinde Mustafa'nın bedenine rastlanamamış, hatta mahallesinde Mustafa hakkında herhangi bir hatıra/kalıntı/eşya vs. bile bulunamamıştır. Bunun üzerine konu global Karıncalar bilim konseyine taşınmış ve detaylı incelemeler yapılmıştır.

Konseyin uzun araştırma ve incelemeleri sonucu yaptığı deklarasyon, Mustafa'nın hiç yaşamadığı, hiç olmadığı yönündeydi. Bahse konu olan mahallenin genetik kodlarında bulunan bir anomali sonucu, o mahallede yaşayan bütün karıncaların tek ve ortak bir hayali arkadaşı olduğu yönünde devam eden açıklama, aslında bu hayali arkadaşı çok umursamaz görünseler dahi, onun varlığının mahallelinin var olma sebebi olduğunu ve onunla çok sıkı bir bağ kurduklarını söylüyordu. Olayın en enteresan kısmının, Mahallelinin ortak hayali arkadaşı Mustafa için ilk ve son defa olmak üzere aynı anda ortak bir hayal olarak Mustafa'nın ölümünü gördüklerini açıklıyorlardı.

Bir anda tüm ahalide Mustafa'nın varlığının ortadan kaybolmasının yarattığı derin travmanın teker teker ölümlere sebebiyet vermesi ise açıklamanın sonuç kısmında yer alıyordu.

Bilim konseyinin yaptığı bu açıklama kimileri için yeterli kimileri içinse kandırmacaydı. O günden sonra ortada birçok komplo teorisi sessiz sessiz dolaşmaya başladı. Mustafa karıncalar dünyası için karıncaları yoldan çıkaracak bir tehditti belki de ve bunun için Derin Karınca Federasyon Birliği Mustafayı ve onu tanıyanları tek tek yok etti.

Gerçekte neyin ne olduğunu kimse bilemedi, kimse öğrenemedi. Herkes inanmak istediğine inandı ve rutin hayatlarına döndüler.

Mustafa Hiç kimse olarak kayıtlara geçmiş oldu,

koca bir mahalle Hiçbir şey uğruna yok olmuş bulundu.

Yaşadığımız hayatlar üzerine düşünelim diyemeyeceğim ama aşamadığımız hayatlardan üşenmeyelim ister-miy-di Mustafa eğer yaşasaydı?

"Yumurtanın sarısı mı yumurtadan çıkar yoksa yumurta mı kabuğundan?" Suali düşerse belleğinize, format atmayı mı seçerdiniz yoksa error vermeyi mi?

Gülün kanatlarındaki dikenler su istedim getirmediler diye canınızı sıkmaya değmez ama,

Ya Mustafayı siz ezdiyseniz?


Story & Image Copyright : Zihnimin Abuk Kuşu - OTahirOZGN

ZAK000.png

Sort:  

İhsan oktay anar tadı verdiniz. Çok severim kendisini. Sizi de sevdim 😀

Eyvallah.ok teşekkür ederim. Mahçup hissettim. Sevmenize ve güzel yorumunuza çok ama çok teşekkür ederim.

Rica ederim 😊

Trliste'ye seçildiğin için tebrik ederiz ;)

Bu akşam şunu sormak istiyorum yorum için gelenlere:

Sizce blog yazan arkadaşların buraya daha hızlı gelmesi için neler yapabiliriz?

bloglarına gidip yorum yapmak mesela:)

Mantıklı kaliteli bulduğumuz bloglara bunu yapabiliriz, uzun süredir blog takip etmiyorum sanırım ama birkaç tane bulup şansımı deneyeyim ben en yakın zamanda :)

ben de eskiden kitap bloglarını takip ederdim ama son zamanlarda okuduğum kimse yok..

tüm trliste ekibine çok teşekkürler. Şereflendirildim.
Steemit blog mecrası olarak sanırım pek bilinmiyor, en azından ben bilmiyordum. Bir de genelde karşımıza çıkan steemit paylaşım içerikleri kafa karıştıryordu. Ama etkileşimli ve geri bildirimli bir mecra, bence blog anlamında da çok faydalı olabilecek bir mecra. Herkesin bu mecrayı öncelikli olarak tanıtması gerekiyor, ama kazanç kaynaklı hedef göstermekten zşyade etkileşim gücünü anlatabilmek lazım diye düşünüyorum.

Tecrübeli birinin cümleleri gibi oldu sanki bunlar, teşekkürler. Başlangıçta böyle düşünmeniz sevindirdi ;)

Bu etkinliği @trliste ekibi olarak değil #tr etiketinin gelişmesi amaçlı yaptığımızı belirtelim.

Face'ten ilham alan bir eklenti olabilir belki..
Takip etmekte olduğun, @sudefteri, şu konuya yorum yazdı gibi..

Bunu blogger da ya da wordpress de içerik üreten birine nasıl uyarlayabiliriz anlamadım ama ben.

Takip ettiklerinin Steemit hesabı olduğunu bilip o kişilere otomatik yorum atacak bir bot olabilir belki ama google spam algoritmesını o şekilde kıramayız gibi.

Ups.. Steemit içindeki, blog tadındaki yazılar ve yazanlarından haberdar olma gibi anlamıştım.

Öyle anlamış olabilirsiniz diye biraz daha açtım hocam, sıkıntı yok :)

Yukarıdan öyle anlaşılması normal tabi.

Tebrikler! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini aldı!

Günün seçilen yazılarına buradan ulaşabilir, trliste curation traile nasıl katılacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz Steemit Türkiye Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

👍

Beni şereflendirdiniz. @trliste ve tüm ekibe çok teşekkür ederim.

İmla konusundaki hatalarınızı saymazsak çok hoş ve okuması eğlenceli bir yazıydı. Son zamanlarda okuduğum en farklı hikaye olduğunu söyleyebilirim. Elinize sağlık.

Evet kitap blog yazarımız da beğendiğine göre ;)

Cidden güzel yazılmış hikaye, ben de çok beğendim.

Estağfurullah. @tahirozgen kendi tarzında yazıyor, belli. Diğer yazılarını çok az inceleme fırsatı bulabildim ama bu tarz, özgün şeyleri severim.

Kitap paylaşımı da bir süredir yapamıyorum bunun en büyük sebebi bu sıralar aşırı meşgul olmam. Üç gün içerisinde bir paylaşım gelecek umuyorum. Hem senin şu sistemi de denemiş oluruz @arafs :P

Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. Bazı yazılarda, bilinçli imla bozuklukları kullanıyorum, kendimce sebeplerle. Bu yazıda da bu vardı ama onların dışında da illa ki imla hatalarım vardır sizi rahatsız edebilecek. Bu tarz hatalardan dolayı affedin. İmla konusunda iddialı olmayan bir mühendisim. Kendimi geliştirmeye çalışıyorum :)

Congratulations @tahirozgen! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

İşte bu süper, siz çağın hiciv yazarı olabilirsiniz. Ve karşılaştığım için çok şanslıyım. İstediğimiz kişiye istediğimiz elbiseyi giydiririz böyle yazabiliyorsak. Yaşasın :) Bu arada Mustafa'yı ben ezdim galiba. Süper!
Tebrik ederim @trlisteye seçilmişsiniz,
Tabi ki takip ettim aynı zamanda.
Steemitin çıkış koşullarının yarattığı yazar tutumu sizin tutumunuz olmalı benim tasavvurumda.

Sizin dediliniz hicive yakın daha önce söylemiştim Sadi'yi hatırlıyorum bazen diye. Bulabildiniz mi o kitapları, Bostan ve Gülistan?

biri bostan ve gülistan mı dedi:)
en sevdiğim:))

Kendi paramla satın aldığı ilk kitap sanırım bunlar, Milli Eğitim Yayınevi diye bir yer vardı o zamanlar, kitaplar çok ucuz olduğu için oradan alırdık hep :))

Hala hatırlarım bazı hikayeleri ;)

ben kitapların eski basımlarını çok severim elimde bostan ve gülistan'ın tek kitap hâlinde 1971 baskısı var:)
bir de ayrı ayrı yeni baskıları var ama eskinin lezzeti bambaşka🙆‍♀️

3 sene sonra antika değerinde iyi fiyata satılır o kitap, değerlenmeden verin de bir okuyalım belki farklı bir şeyler yazıyordur 😂

kemal sunal gibi satmaaamm:D
bence de farklı şeyler yazıyor😎
kitaplarımı kıymet verenlere veririm ancak siz de onlardan biri olurdunuz herhalde:)

Kıymetini merak ettim zaten ben de, kaça okuturum acaba 😂

Buldum tabi :) Şöyle başlıyor :

Azizlerin toprağı için olsun;
Şu söyleyeceğim sözleri hatırlayın:
Sâdi, toprak olmuşsa da ne beis var.
O, zaten sağlığında da toprak idi.

Ben de yok şu anda bu kitap üzüldüm şu anda :(

Neyse ki @sudefteri eski bir kitabı eskidiği için çöpe atmamak için bana verecekmiş 😂

Yok açılmıyor sayfa !!!

(Çaktırma @sudefteri'nden antika olanı eski diye alacağım, bende var kitap 😂)

🕵️‍♀️ nayırr:)

Güzel bir şiir biraz yorumlar mısın 😃

Sadi diyor ki; benim bedenim zaten topraktı, bir önemi yoktu, önemli olan sözlerim, tavsiyelerimdir, siz onları unutmayın asıl, benim şeklimi şemalimi unutun.

Aynen kalıcı olan amellerimiz bıraktığımız eserler harika yorum.👍

♥♥♥ Çok güzel kitapmış gerçekten.

Bu güzel yorumlar karşısında ne diyeceğimi bilemiyorum. Mahçup hissettim. Çok ama çok teşekkür ederim. Umarım diğer yazılarımı ve sonrasında gelecekleri de beğenirsiniz.

Siz ne olur yazın, başka bir şey istenir mi bu kıymetli kalemden, bizler de okuyup okuyup anlayabildiğimiz kadarını dahil edelim insani gelişimimize.
Yolunuz açık, çok açık :)

Ben de beğendim, güzel bir akıcılık var, imla hatası çok fazla olsa da kelimelerin birbirine uyumu çok güzeldi ;)

teşekkür ederim. yorumlarınız ve geri bildirimleriniz çok değerli. 🙏

Bu arada yazıyla alakalı değil ama yazmadan duramayacağım, herkesin kandili mübarek olsun ☺️

Sizin de kandiliniz mübarek olsun :)

senin de mübarek olsun canım🙋‍♀️

Sağol canım benim 😍

çok iyiydi👌

🙏 çok teşekkür ederim.

trliste'ye seçildiği için tebrik ederim çok sevindim:)

Trlistede böyle güzel yazıları görmek güzel

diğer yazıları da çok güzel ilk keşfeden olarak mutluluk duyuyorum aramızda olmasından😊

Zaten bu konularda ilk olan kişi her zaman belli :))

:)) seviniyorum napim🙆‍♀️

Yeni birilerini görmek her zaman daha iyi olacaktır. Sadece bütün yazılarını bir anda paylaşmış keşke bölerek ilerleseydi. Hergün parça parça atabilirdi mesela @tahirozgen

:) yeni bir mecraya taşınma heyecanı diyelim. Bir de mecrayı çok iyi tanımadan girmekten olsa gerek. öğreniyorum yavaş yavaş.

çok teşekkür ederim. çok mutlu oldum.

çok teşekkür ederim. Sizin uyarılarınızın çok katkısı oldu kesinlikle.

yazılarınız çok güzeldi ben de puanlama kriterlerine uysun istedim sadece:)
başarı sizin😊

Tebrik ederim yazınız hikayeleştirilmiş gerçek bir hayatı anlatıyor.

Çok emek vermişsiniz. Güzel bir anlatımla harika bir eser çıkmış ortaya

teşekkür ederim. okumuş olmanız bile benim için çok değerliyken bir de böyle güzel yorumlar paylaşmanız beni bir hayli sevindirdi.

Tebrikler, başarılarının devamını dilerim.

Teşekkür ederim..

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 64582.42
ETH 3502.70
USDT 1.00
SBD 2.46