Sevgili Günlük #8 | Bitmeyen Harry Potter ve Felsefe Taşı

in #tr6 years ago (edited)

Gördüğüm rüyadan ağlayarak uyandığımda, günün geri kalanının berbat ötesi geçeceğini düşündüm, hep böyle olurdu çünkü. Ama 21 Haziran, yani yılın en uzuuun günü bu şekilde kötü geçmemeli dedim ve beni iyileştirecek şeyin ne olduğunu bilmenin verdiği rahatlıkla, gidip tabi ki Harry Potter ve Felsefe Taşı'nı açtım. 🙆‍♀️

Kaynak

O, beni iyi eden sihirli bir film. Hogwarts'ın kapısından girince kendimi büyülü bir dünyanın içinde buluyorum. On yüz bin milyonuncu izleyişim olsa da, repliklerini ezbere bilsem de, serinin en sevdiğim ve her başım sıkıştığında izlediğim filmi olduğundan bundan asla vazgeçeceğimi düşünmüyorum...

Yazarken devamlı dinlediğim efsane müziğimizi ekleyelim de buralar şenlensin. 🙆‍♀️

Finallerin yağmur gibi olduğu gecelerde bile 1 doz almadan duramazdım. Sanki 5-6 saat süren sınavlarda; filmdeki büyüleri soracaklar da, ben de Hermione'nin yaptığı tüm kilitleri açan Alohomora'yı diyeceğim. Sanki bilmediğim soruların yer aldığı kitaptaki o sayfayı açıp gözümün önüne getirecekmiş gibi.

Kaynak

Ya da koskoca filmde Harry'nin bir büyü bile yapmadan gözde öğrenci olmasına rağmen Ron Weasley'nin Wingardium Leviosaaa diyerek koca Trol'un sopasını havaya kaldırması gibi; tam önümde duran gözetmeni havalandırıp, biraz da diğer öğrencileri rahatsız etmesine yarayacakmış gibi seyrederdim. :)

Hangimiz çok sıkıntıda olduğumuz anlarda, elimizde bir sihirli değnek olsa da şu büyüyü yapsam diye hayaller kurmadık? Yapılacak işler dağ gibi yığıldığında bir parmak şıklatmakla hallolma ihtimaline sevinmedik? Sabah 08:30 dersine kendimizin bir benzerini gönderip, uykunun en tatlı yerine devam edebilmeyi istemedik ki?..

Kaynak

Hagrid'e hayatımı bile emanet ederim.

Diyen Dumbledore'un yerinde olmayı ve Hagrid gibi güvenilir birinin etrafımızda olmasını kim arzu etmez ki?

Kaynak

Hepimizin ailesinde gıcık bir kuzen mutlaka vardır, ona ders verip bir anlığına da olsa yılanın kafesine tıkıldığını görmek benim hoşuma giderdi mesela. (Çok mu caniyim acaba ama yılansız kafes olsun bari. :)

Kaynak

Bir de fırsatları, üstümüzden yağmur gibi yağarken görmeyiz. Tıpkı Harry'nin yerdeki mektuplar dururken havadakileri yakalamaya çalışıp, onları bir türlü okuyamaması gibi. :)

Bazen sadece Harry, sadece Harry olmak ve etraftaki kötü insanlardan uzaklaşıp Dursley'lerin kaldığı o mistik deniz fenerinde yaşamak, yakamozun ışıltısında, denizin dalga sesiyle gözleri kapamak ve martı sesleriyle güne uyanmak istersin, bu muhteşem olurdu. 🙆‍♀️

Keşke bunlar, âsâ ve Nimbus 2000'i Londra'da bulmak kadar kolay olsaydı be Harry.

Nereye gideceğini biliyorsan bulursun.

Diyen Hagrid'in dediği gibi kolay olsa keşke ama ben bilmiyorum. En iyisi siz beni o Diagon Yolu'nda bırakın, sonsuza dek orada kalabilirim. :)

Kaynak

İlginç malzemeler satan dükkanlarda, büyülü caddelerde dolaşmak çok keyifli olsa gerek. Hem böylece ismi lazım değil diye çekindiğimiz korkularımızı yenmiş oluruz. İçimizde büyüttükçe bizi daha da esir alıyor farkında bile değiliz...

Kaynak

Tabi bunlar olurken etrafta sizi sinsice izleyen, bir hata yapmanızı iştahlı bir şekilde ellerini ovuşturarak bekleyen, eski işkence yöntemlerini ve çocuk çığlıklarını özleyen Argus Filch'lerin olduğunu da unutmamak gerek. Rivayet odur ki Filch, 100 gözü olup sürekli etrafı gözetleyen, uyuduğu zaman bile 50 gözünden fazlasını kapatmayan bir Yunan Tanrısı imiş. Dikkat etmek lazım böyle kenafir gözlülere. :)

Kaynak

Susan Bones gibi sırf yönetmenin saftirik kızı diye, her sahnede gözümüze sokulan arkası kuvvetli olanlar da vardır. Bu gibiler hayatta hep bir adım önümüzdedir, her bir köşe başında dayısı vardır.

Kaynak

Bir de Neredeyse Başsız Nick gibi soğuk şakalar yapmaktan hoşlanan, kendini komik zanneden, esprilerine gülünmeyen tipler vardır. Artık onları olduğu gibi kabul etmekten başka çare yoktur.


Hogwarts'ın ilk gecesinde, yatakhânenin penceresinin kenarında oturup, o eşsiz manzarayı seyreden Harry'nin yerine koyarsın kendini ve yurtta geçirilen ilk gecedeki o kız gelir aklına. Üzülürsün, geçmişe gidip onu bağrına basmak ve gözyaşlarıni silmek istersin ellerinle...


Bazen de Şeytan Tuzağı'nda sakin ve hareketsiz olmak lazım ama biz rahat durmayız. Kımıldadıkça batan Ron gibi yavaş yavaş kaybolup gidecekken, bizi oradan çıkaracak Hermione gibi bir dost eline ihtiyaç duyarız.

Kaynak

Şeytan tuzağı, şeytan tuzağı ölümcül eğlence ama kaçar güneşi görünce...

Diyerek güneş gibi doğar hayatımıza ve düştüğümüz bataklıktan kurtarır. Tabi Ron gibi şanslı olmak bu işin en önemli püf noktası. :)

Kaynak

Bir yılbaşı gecesi Harry'nin Kelid Aynası'nın büyülü atmosferinde saatlerce hareketsiz durması, belki de hayatta sahip olamadıklarımızı, tutkularımızı, başarı heveslerimizi bize yalancıktan da olsa tattırdığı için güzel geliyordur.

Hem bu ayna bize yüreğimizin derinliklerindekileri göstermiyor mu? Kimseye ve belki de kendimize dahi itiraf edemediklerimizi orada seyretmek fikri beni benden alıyor. İşte filmin içinde yaşamak için bir neden daha. :)

Filme ve kitaba adını veren o kırmızı parlak Felsefe Taşı'na bir an olsun dokunmak istemeyen olmamıştır herhalde. :) Metalleri altına dönüştürmesinden ziyâde, ölümsüzlük bahşetmesi kısmıyla yakından ilgileniyorum, tıpkı şu anda ismi lazım olan Lord Voldemort gibi. :)

Tarihte gerçekten taşı bulduğuna inanılan Nicolas Flamel'in günümüzde bile yaşadığına inananlar var, ben de onlardan biriyim. :)

Bugün onların olsun ama uğrunda çok uğraştığım gelecek benimdir.

Diyen Tesla da seninle birliktedir umarım.🎈🙆‍♀️

Hayat bazen de hiç endişe duymayacağın silik tiplerin içinde bir canavar yattığı gerçeğini unutturur. Agatha Christie kitaplarındaki katillerden çoğunun, hiç şüphe edilmeyen silik-korkak tiplerden çıktığı gerçeğini de göz önünde bulundurursak; kendi gölgesinden korkan, heyecanlanınca kekeleyen Prof. Quirrel'ın içindeki kötülüğü tahmin etmeliydik ama Snape ona hep perde oldu.

Kaynak

Meğerse tüm kötülüğün kaynağı Quirrel'in kafasındaymış. :) İki yüzlüleri görmüştük ama bunu da görmedik demeyiz artık. :) Harry'nin annesinin ona bıraktığı sevgi izi sayesinde unufak oluşu ve Karanlık Lord 'un gölgelere karışması sanki dün gibi. 🙆‍♀️

Hayat sınavında da adaletsizlikler vardır. Tıpkı Slytherin'in bileğinin hakkıyla ve kurduğu tuzakların yardımıyla bölüm kupasını alacakken, Dumbledore'un son anda son sıradaki Gryffindor'a puanlar dağıtmasıyla geriye düşmesini izlediğimiz gibi.

Düşmanlarınıza karşı çıkmak büyük cesaret gerektirir ama arkadaşlarınıza karşı çıkmak daha büyük cesarettir.

Kaynak

Diyerek Neville'i taltif etmesine diyecek tek bir sözümüz yoktur. Yazık çocuk bu övgü dolu sözleri duymasına rağmen kendi bile inanamamıştır. Hep gülünç durumda olacak değilsin ya aslan yürekli Neville. 🙂


Bana, neyin kafasını yaşıyor bu diyebilirsiniz. Zaten @arafs da daha önce benim için kafanın içinde başka kafalar var sanki demişti. Şimdi düşündüm de umarım Prof. Quirrel 'inki gibi bir şey kast etmemiştir. 🤷‍♀️


Düşünsenize ilk kitabın 1997'de basılmasının ardından tam 21 yıl geçmiş. 2001'de çekilen Harry Potter ve Felsefe Taşı üzerinden de 17 yıl geçmiş ama sanki dün çıkmış, dün okumuş, dün izlemiş gibi değil mi?

《dün yayınlandıydı kanal d'de karikatürü enter》

Peki bunca insanı bir araya getiren neydi?

Bir çocuğun yetişkinler dünyasından kaçıp, her açıdan güçlü olduğu bir yere gitmesi fikri bana çok çekici geldi. (J.K. Rowling)

Belki de verilecek en net cevap buydu. Hepimizin bir dayanma noktası oluyor. Bazı şeyler üzerimize üzerimize geldiğinde, karanlık üstümüze bir Ruh Emici gibi çöktüğünde nefes alabilmek için bir pencereye ihtiyaç duyarız. Tabi ki daha iç açıcı bir manzaraya sahip pencere olmalı bu. İşte büyülü Hogwarts'ın dünyası da tam olarak bunları karşılar nitelikte.

Kaynak

Hem Dumbledore şöyle dememiş miydi?

Hogwarts'ta isteyen herkese yardım edilir...

Kaçış Edebiyatı diye tanımlanan tür işte buydu. Yalnız bu kaçış sözcüğüne de haksız bir şekilde negatif mânâlar yüklendiğini söyler Tolkien.

Kendini hapiste bulan bir insan, kalkıp evine gitmek istedi diye onu nasıl küçümseyebiliriz? Ya da kaçamıyorsa bile duvarlar ve gardiyanlar dışında bir şeylerden söz etmesi suç mu? Mahkum onu görmese de dışarıdaki dünya hâlâ gerçektir.

Kaynak

Not: Harry Potter ve Felsefe Taşı'nı bilmeyenler ve izlemeyenler için Azkaban'lık biri gibi görünebilirim affedin. Yine uzun olmuş ama bu hiç sorun olmayacaktır Harry fanlarınca. :)

Kaynak

Okuyan arkadaşlarıma teşekkür ediyorum ve Bertie Botts'ın her lezzetten fasulyeleri'nden ikram ediyorum.🙆‍🍭🍬


# Sevgili Günlük 7 | Bu kente yalnızlık çöktüğü zaman

Sort:  

Tekrar diyorum kafanın içinde başka kafalar senin, bir yanın Quirrell bir yanın Snape gibi :)))


Harry Potter'ı duyunca izlemeye nasıl başladığımı da anlatmak istedim :))

Şimdi şöyle ki, ben lisedeyken başladı bu kitap serisine olan büyük ilgi. Tabi o zamanlar sevenler kadar çok fazla kötüleyen de vardı. Ben de etkilendim bu kötü yorumlardan ve çocuk kitabı diye okumak istemedim. Ergenlik işte.

Ama fantastik dünyasına aşırı ilgim vardı. Gün gelecek okuyacağım kitaplarını diyordum hep(hala okumadım). Sonra filmleri çıktı, çıktı, çıktı. Ta ki 2007'de Zümrüdü Anka Yoldaşlığı çıkana kadar.

O sıralar kız arkadaşımla sinemada neredeyse her filme gidiyorduk. O hafta gidecek film kalmamıştı ve 2 gün sonra da vizyondan kalkacaktı. O da izlememişti hiçbirini ve gittik hemen ilk 4 filmi kiraladık filmciden(o zamanlar korsan indirme o kadar meşhur değildi, kiralayarak izlerdik). Bütün filmleri ardarda izledik ve sonraki gün sinemada 5. filmi izlemeye gittik.

Neden o zamana kadar beklediğimi hala bilmiyorum ama ardarda o filmleri izlemek çok keyifliydi. Sonrasında defalarca izledim tabi ama hala kitaplarını okumak nasip olmadı.

Epik fantastik dünyaları çok fazla seviyorum.


Filmde anlatmadığın sahneler kaldı mı acaba :)

Hayallere götüren kısımlarına değinmen çok güzel olmuş. Ellerine sağlık :))

Tekrar diyorum kafanın içinde başka kafalar senin, bir yanın Quirrell bir yanın Snape gibi :)))

ama bu kavgada söylenmez quirrel nedir ya hermione olsa luna olsa neyse hatta aptal ginny weasley'i bile tercih ederdim, kendimden soğudum..😒

kiralayarak izlemek bir dönem modaydı ya hatırlıyorum da:)
hepsini peşpeşe izlemek de harika olmuş ben de gün boyu izliyorum bazen:)

ayrıca filmde anlatmadığım sahne kalmadı galiba:)
aa var tabi yeraltı bekçisi üç başlı köpek Fluffy ve muhteşem sihirbaz satrancını unutmuşum:))

beğenmene sevindim teşekkür ediyorum:)

Yazının uzun olması hiç sorun değil de müzik bitti yazı bitmeden ona canım sıkıldı :)

Çok beğendim eline sağlık. Hatta harikaydı. Sohbet ediyor gibiydi :)

ben okurken de bitiyor maalesef:)

beğendiğine sevindim valla bu kez emin değildim saçmalamıştım gayet:))

Saçmalamak iyidir :) bir ara "ama ben saçmalarım" diye bir yazı bile yazmıştım :)

Kitabi ilk çıktığı dönemde almiştım.tum seriyi defalarca okumuşumdur.eşimle ilk filmine gittiğimizde daha oglum doğmamiştı.küçük bir oğlanın filmin afişine bakıp aaa hayi potey dediğı günü hiç unutamam.yıllar sonra oglumla tüm filmleri izledik.hayalimde hep bu vardı düşün..ayrica görünmezlik pelerini sahibi olmak hayalim.devamli söylerim.ellerine sağlik ne iyi geldi bu yazı:)

ya anılarına bayıldımmm..😊
insanın hayalini gerçekleştirmesi çok güzel, özendim valla:))

bu görünmezlik pelerini de benim harry'den önce hayalimdi aslında:))

çok teşekkür ediyorum..🤗

This post has received a 1.53% upvote from thanks to: @sudefteri.
For more information, click here!!!!

If you use our Robot before your post has 1 day and get an Upvote greater than 1%, you will automatically receive Upvotes between 1% and 10% as a bonus from our other robots.

Do you know, you can also earn passive income after every bidding round simply by delegating your Steem Power to @minnowhelper?
you can delegate by clicking following links: 10 SP, 100 SP, 500 SP, 1000 SP or Another amount

Help support @minnowhelper and the bot tracker by voting for @yabapmatt for Steem witness! To vote, click the button below or go to https://steemit.com/~witnesses and find @yabapmatt in the list and click the upvote icon. Thank you.

Voting for @yabapmatt

Nedendir bilmem ama Harry Potter serisi bir türlü beni çekemedi, o sebeple adam gibi izlemişliğim olmadı. Ama size 1216 sözcük 7 dakika okuma süresi civarında güzel bir yazı yazdırabilecek kadar sevmişsiniz ve daha da yazarsınız belli :)

Eh ben de sıkışmış trafiğin ortasında okuyarak keyifli bir vakit geçirdim bu sayede. 😊👏

daha yazılacak çok şey var aslında bu sevgi başka bir şeymiş:)))

7dakikadan fazla sürdüğünü müziğin bitip de yazının bitmemesinden anlamıştım:))

çok teşekkür ediyorum:)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by sudefteri from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This post has received a 0.52 % upvote from @drotto thanks to: @sudefteri.

Çok güzel olmuş eline sağlık, başkalarının göremediği şeyleri görmüş ve hayatlarımızdan örnekler ile süslemişsin, bir harry potter fanı olarak söylüyorum mıhteşem olmuş :D

bir harry potter fanından bu sözleri duymak mutlu etti beni, saçmaladığımı düşünüyordum:))
teşekkür ederim:)

Hayatımızı zaten Harry Potter felsefe taşının ta kendisi olmuş.
Ruh emiciler etrafımızda hatta , açık arayan 100 gözlü Argus filch benzetmen tam uymuş:)
Mükemmel yazmışsın. Ellerine sağlık arkadaşım güzel arkadaşım 😍

çok teşekkür ederim canım arkadaşım..😊


ruh emiciler ve argus filch'ler her yerde..
hatta steemitte bile var..

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62934.09
ETH 3118.65
USDT 1.00
SBD 3.85