Sevgili Günlük #4 / İnsanlardan nefret ediyorum!

in #tr6 years ago

Kaynak

Evet yanlış duymadınız insanlardan bir kez daha nefret ettim... Yüzsüz, çıkarcı, acımasız, hain ve vicdansız insanların nefes almasına bile tahammül edemiyorum artık. Karamazov Kardeşler'de geçen şu sözün arkasına saklanıyorum belki de...

İnsanlık sevginiz ne ölçüde artarsa, insanlardan o kadar nefret edersiniz.


Neden bunları kaleme alıyorum? Aslında güzel bir konu hazırlıyordum ama dün akşam yaptığım bir telefon görüşmesinden sonra ibre tamamen tersine dönüverdi...

Çok sevdiğim bir ablam vardı, annemin arkadaşı. Eşini yakın zamanda bir iş kazasında kaybetti. Şirket Türkiye'nin önde gelen bir firmasıydı, çok ilgi gösterdiler yalnız bırakmadılar. Kurumsal firma olunca böyle oluyor belki de bilmiyorum.

Etrafta çok da sevilen, sayılan, yardımsever bir ağabey olunca, hâliyle cenazesine katılım da yüksekti. Ablamızın en acılı gününde sevenleri, akrabaları, konu komşusu da yanında oldular tabii ki.

Kaynak

Ama bu göstermelik film bitince, yıkımın ne denli büyük olduğu gözler önüne serildi. İnsanlar gerçekten çok acımasız. Gerçekten 1 gram sevgileri yok başka kimseye. Sadece gıybet etmek için geliyorlar vallahi. Nihal Atsız'ın dediği gibi;

Bana insanlardan mı bahsediyorsun?
İnsanlar mazide ve tarihin yaprakları arasında kaldılar.

Kaynak

Bir insan, taziye evine geldiğinde 'neden yas rengi olan siyah bir şeyler giymedin' diye acılı bir eşi eleştirip yerden yere vurabilir mi? Liseye giden çocuklarını darlayabilir mi? Canından bir parçayı kaybetmişlere ezâ cefâ verip acısının üstüne tuz biber ekebilir mi?

Yapıyor efendim yapıyor çünkü merhametsiz çünkü kendi de ölmeyecek!

Bazen artık kıyamet kopsa da hepimiz yok olsak diyorum...

Kaynak

Daha 1 ay önce aldığı yeni evini nasıl talan edip yağmalarlar aklım almıyor. Sanırsın ki bunlar Yecüc Mecüc de yıkıp geçmişler.
Bir insan mutfak dolabının kapağını nasıl kırabilir ya da duşakabinin camını nasıl tuzla buz eder veya yatağını nasıl çökertebilir?
Evdeki halıları koltukları vs nasıl mahvettiklerini saymıyorum bile...

Yahu bir faydaları olmadığı gibi acıları paylaşıp hafifleteceklerine bir de bu zararları verip ustayla muhatap ediyorlar acılı gününde.

Kaynak

En vahimi de eski parayla 5 trilyon tazminat kazandığı yönünde dedikodular çıkarılmış ve telefonları hiç susmamış. Daha eşinin toprağı kurumadan evlenme teklifleri edilmiş tanımadığı kişilerce, sırf o hayali paradan nemalanmak için. Genç bekar erkeklerin aileleri arıyormuş evlen diye.

Daha neler duyacağız dediğinizi duyar gibiyim.

Çünkü benim de kan beynime sıçradı annemden bunları duyunca:/

Yeşilçam filmlerinden kopyalanmış gibi tanımadığı akrabalar, borç isteyenler peydah olmuş, bankalar teklif üstüne teklif sunmuş.

Aslında bunlara Şener Şen'in "namussuz namuslu" filmindeki gibi yapacaksın hak ediyorlar:)


En kötüsünü sona sakladım, evine taziyeye gelenlerden biri evin anahtarını yürütmüş, dolaptaki mantosunun cebinden:/ Yuh yani inanabiliyor musunuz daha sonra belki de hırsızlık için gelecekti?
İşte insanlar bu kadar mezar soyguncusu olup çıkmış artık. İnsanlığa olan inancım sıfır. Çünkü Yaşar Kemal'in dediği gibi;

O güzel insanlar, o güzel atlara binip gittiler
Demirin tuncuna, insanın piçine kaldık...

Kaynak

Akrabanın düşmanlığı ve dostların eziyeti, yılan zehrinden daha acıdır. (Hz. Ali)

Bana hep saçma gelmiştir taziye için eve doluşmalar, ne o öyle bırakın adamı yalnız kalıp acısını yaşasın. Hiçbir faydası olmadan insanı nasıl çileden çıkarırım diyen akrabalar bunlar.

İnsanlardan nefret etmiyorum fakat onlar etrafımda olmadığında kendimi daha iyi hissediyorum.

Diyen Bukowski gibiyim:)
Bu yüzden etrafıma küçük bir çember çizdim; içine iyi insanları, merhametlileri, vicdan sahiplerini koyduğum. Ben böyle küçük dünyamda mutluyum. Yalnızlığı da çok severim ayrıca:)

Seviyorum sizi küçük dünyamın büyük insanları... Siz üzerinize alınmayın lütfen, sadece bu köşede içimi dökmek istedim:)



# Sevgili Günlük 3/ Bir valiz güzellik

Sort:  

Diğer tarafından bakmanı rica edeceğim. İnsanlardan ne kadar nefret ettiğini düşünüyorsan o kadar seviyorsun. O insanlardan nefret etme sebebin yaptıkları kötülüklerin güzel insanlara yansıması.

Böyle zamanlarda kötüler daha çok göze batar. Bahsettiğin durum da kötülerin toplanması için bir kapı oluşturmuş.

Fakat bugün şu soruyu sor:
kendine doctorbishop diyen biri, kendine sudefteri diyen birini neden seviyor diye?

Cevabımızın aynı olacağına inanıyorum.

Güzel insanları daha çok sevelim, daha güzel sevelim ki diğer insanların da güzelliği görmek için bir fırsatı olsun.

eskiden ben de böyle düşünürdüm, aslında pozitif baka baka hoş göre göre alttan ala ala insanların yanlışlarının, kötülüklerinin farkına varmasına belki de iyi insanlar engel oluyordur kim bilir..

kötülerin hedefinde her zaman iyiler vardır çünkü onlar kendi kötülüklerini yüzlerine vuran bir ayna gibidir..
toleransım kalmadı artık pislendi kirlendi her şey..

teşekkür ediyorum okuyup düşüncelerinizi paylaştığınız için, ayrıca sorduğunuz soruya da aynı cevabı verdiğimize eminim😊

O kadar çok yazıp okuyorum ki artık soruyu bile düzgün soramamışım :) zaten yakın çizgilerdeyiz de ben sabah pollyaana'nın yanında uyanmışım gibi konuşabiliyorum bazen :)

ilk cümleye katılıyorum ama tek başımayken hiç sıkılmıyorum parti yapıyorum resmen kafamın içinde🎉🙆‍♀️

teşekkür ediyorum:)

Çok iyi anlıyorum seni. İyiyle kötü ancak böyle zamanlarda ortaya çıkıyor. İyi görünenler senin de dediğin gibi sadece doğru fırsatı bekleyene kadar bir film çeviriyorlar. Şimdi sana nefret etme desem de olmayacak biliyorum, edeceksin ve işin acı yanı haklısın.

insanlar sadece önlerine bir fırsat çıkana dek iyiymiş gibi dürüstmüş gibi kısaca -mış gibi yapıyor.. insanlar kirlendi artık..

teşekkür ediyorum okuduğun için😊

Paylaşımınız günün en Jumbo yazısı seçildi, tebrikler :)

Yazınız Jumbot ve Jumbot Kürasyon Kuyruğuna bağlı hesaplar tarafından oylanmıştır.



Jumbot Nedir?

Jumbot, TR içerik oluşturucularına destek olma amacıyla kurulmuş bir oluşumdur.

Jumbot Hakkında Daha Detaylı Bilgi İçin

teşekkür ederim🤗

Artık yadırgamıyorum böyle durumları dedigimde hep bir tık fazlasını görüyorum duyuyorum.. Bunlar çok fazla olmuş.. Nefret etmekten öte tiksiniyor insan..

ben de bir daha şaşırmayacağım diyorum ama yine de şaşırıyorum yaprak dökümü'nün Ali Rıza Bey'i gibi:)
teşekkür ediyorum okuduğunuz için..

  • Feronio - 43 Oy Listesine postunuz eklenmiştir. Yazıyı oylayarak veya resteem yaparak listenin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olmak istermisiniz?

  • Feronio Oy Listesi Linkinden detaylara ulaşabilirsiniz.

teşekkür ediyorum🤗

Hisleri çok güzel kaleme alıyorsun tebrikler. şöyle güzel bir yazı yazsan diyorum
Geçmişten günümüze geleneklerimiz . Niçin gelenek olmuş biz günümüzde ne hale getirmişiz .Eminim sayfalarca yazarsın insanlığımız ne hallerde :(

teşekkür ediyorum, okuyup beğendiğin ve fikrini belirttiğin için😊

geleneklerle ilgili bir konuyu yazmak için notumu aldım arkadaşım çok sağol:)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by sudefteri from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

İşte hep bunlardan dolayı yalnız kalmak istiyorum.
1-Komşu
2-Akraba
dinlen dinlen kaç.

komşu ve akraba ölesiye kapışır hangisinden daha çok kaçmak istiyorsun dersen👌

teşekkür ediyorum😊

Sonuna kadar normal seyrinde giderken Bukowski'yi görmek etkiledi fazlasıyla :)

Bunları hep tv dizilerinde olur zannediyordunuz herhalde, bunlar gerçekte olmasa tv dizilerine öylece konu olmazlar kolay kolay.

Yazdıklarını okurken bir tv dizisinin birkaç sahnesi canlandı gözümde sadece. Başka da bir şey hissetmedim. Olağan, sıradan şeylermiş gibi geldi.

Ya da artık öyle hissediyoruz bunları. Tv bizi iyice esir etti. Herşeyi normal karşılamaya başladık.

Ama ne yapalım yani, insanlar böyle maalesef :(

Ben anlıyorum artık filmlerde sadece buzdağının görünen kısmının konu edildiğini.. Gerçek hayatta daha fazlası daha akla hayale sığmayanları yaşanıyor da işte biz gerçeklerle yüzyüze gelene dek fark edemiyoruz. Ekranda gördüklerimiz de bize bunları sıradanlaştırıyor artık şaşırmıyor şaşıranlara şaşırıyoruz:)

okuduğun ve desteğin için çok teşekkür ediyorum😊

Coin Marketplace

STEEM 0.25
TRX 0.11
JST 0.032
BTC 61830.08
ETH 2986.99
USDT 1.00
SBD 3.73