Jules Verne ile Dünya'nın merkezine yolculuk

in #tr6 years ago (edited)

Jules Verne ile 10. yaş günümde, Dünya'nın merkezine yolculuk isimli kitabın hediye edilmesiyle tanıştım. İçindeki dünya, üzerinde yaşadığımız dünyanın bir parçası olamayacak kadar güzeldi. Kitabın içine gömülmek ve hep orada yaşamak istiyordum. 'Her güzel şey çabuk bitermiş'i doğru çıkarmak istercesine kelimeler hızla tükenirken; başka bir kitaba, oradan diğerine derken gezmediğin ülke ve gitmediğin hayali kent kalmıyor.

Kaynak

Kâh gökyüzünde balonla seyahat edip kâh bir denizaltında oluyor, çoğu zaman da ıssız adalarda ateş yakıp uzaktan geçecek bir geminin hayalini kuruyorsun. O geminin bir gün geleceğini düşünen 'İsmail Abi' gibi. :) Kimi zaman da yerin yedi kat dibinde ateşle karşılaşmayı umarken, sihirli bir dünyanın kapılarını aralıyorsun.

Bir nev'i insanın kendi iç dünyasına yaptığı yolculuktur, kendini arayıştır. Aranılan şey yine insanın özünde ve belki de kendisinin bile bilmediği bir yerde gizlidir.
İşte bu kitaplar o saklı kentin anahtarıdır. Kapıyı açar ve oraya adım atmanı bekler. O yolda yürümek ne güzeldir..


Jules Verne, işte insanları bulundukları dört köşenin içinden çekip çıkarır. Bazen ben de onun hayali gemisine binsem ve yol alsam diyorum. Bir yere varmak değil mesele. Yolda olsam yeterli. Gerçeklerden kaçmak mı denir yoksa kendinden mi bilemedim. Gerçi nereye gitsen, iğne deliğinden bile geçsen, yine içindeki sen'i bir yerlerde gizlice bırakıp yola devam edemiyorsan; nereye gittiğinin de hangi güzergâhta yol aldığının da bir önemi yok..


Jules Verne çağın çok çok ilerisinde yaşamış, geleceği şaşırtacak derecede görmüş veya onun kitaplarını okuyan bilim insanlarına ilham vermiştir. Bahsettiği makine veya araçlar icat edildiğinde onun isimleri verilerek onurlandırılmış, isim babası olmuştur. Tıpkı ilk atom denizaltısına Nautilus adını verdikleri gibi.
Bazen keşke günümüzde yaşasaydı da gelecekten haberler verseydi diyorum. 'Geleceğe Dönüş 3' filmindeki doktorun, çocuklarına Jules ile Verne isimlerini verdiği kadar olmasa da Tesla ile kalbimde ayrı bir yere sahip. 🙆‍♀️

Kitapları asla sadece bir çocuk kitabı değildir. Gizemli yerleri, henüz icat edilmeyen aletleri öyle yumuşak şekilde anlatmıştır ki okuyanları hiç ürkütmez.
Rivayet odur ki yakın dostu da olan yayıncısı, kitaplarındaki korkutucu noktaları törpülüyormuş. Hatta onun ölümünden sonra bu işi devralan oğlu, bu şekilde yapamadığı için; Verne'in son zamanlarda yazdıklarının farklılaşıp kötümser bir havaya büründüğünü iddia edenler varmış.


Bilindiği üzere hep iyiler kazanırdı kitaplarında. Ne olursa olsun ne yaşanırsa yaşansın kahramanlarımız hep kurtulacaktı. O yolculuk tam son saatin son dakikasında biter, uzaktaki gemi yardım çağrısını görür ve mutlu son yüzümüzü güldürürdü.

İlk okuduğum kitabı olan Dünya'nın merkezine yolculuk'u yıllar sonra tekrar elime alınca, anlattıklarımdan daha fazlası geçti içimden..

Baharda saksıya diktiği çiçeklerin daha hızlı büyümesi için yapraklarını çekiştiren Prof. Lidenbrock unutulacak biri miydi?
Peki onun çalışma odasını, kıymetli maden örneklerinden oluştuğu için 'yaşayan bir müze'ye benzeten ve onları satıp evi yeniden inşa edebileceğine dair hayallere dalan yeğeni Axel unutulabilir miydi?

Amcası 700 yıllık el yazması bir kitapla eve geldiğinde, her zamanki gibi onun heyecanının tek bir zerresi bile yoktur onda.
Runik alfabeyle yazıldığı için, 'efsaneye göre bu Tanrı Odin tarafından oluşturulmuş' diye övmeye başlamıştır profesör.

Tanrıları ve kralları memnun etmek için kitabın önünde diz mi çökmeliyim acaba?

Diye içinden geçirirken Axel, kitabın sayfaları arasından eski bir parşömen parçası düşer ve hikâye de burada başlar. 🙆‍♀️

Okudum, okuyorum ve okutacağım dediğim nadir kişilerden olan Jules Verne'e 'Düşlerin Efendisi' diye boşuna denmemiş.
Herkese çocukluğunu hatırlattığı için belki de bu kadar değerlidir..

Sort:  

Başlığı okuyunca aklıma Seksen Günde Devr-i Âlem geldi ister istemez hüzünlendim biraz. Keşke benim kitabım da bende olsaydı şu an. Güzel bir anı olurdu...

Yazı çok güzeldi, okurken kitabın sayfalarında tekrar dolaşır gibi oldum :)

keşke.. o kitabı da çok güzeldi, teşekkür ederim bunu hissettirebildiysem ne mutlu bana:)

İşte bu kitaplar o saklı kentin anahtarıdır. Kapıyı açar ve oraya adım atmanı bekler. O yolda yürümek ne güzeldir..

Bu kitabı çocukken ben de okumuştum, resmen kitabı yaşsmıştım çok sürükleyiciyi. Hala unutmadığım kitaplar arasında. Ellerine sağlık canım. Kitabı çok iyi anlatmışsın 🥰

okumuş olman ve hâlâ hatırlıyor olman çok güzel:) beğenmene sevindim canım teşekkür ederim 😘


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

teşekkür ederim:)

Herkesin bir Jules Verne anısı var sanırım.

Tom Sawyer, 3 Silahşörler gibi kitaplara 2-3 defa başlamış devam edememiştim.
Ama Jules Verne'nin Aya Yolculuk kitabı, hem neredeyse soluk soluğa okuduğum hem de çocukken bitirdiğim ilk kitap olmuştu. O yüzden yeri başkadır..

jules verne sevenlerini görmek çok güzel:)
tom sawyer kitabını aldım ama daha başlayamadım, umarım yarım bırakmam ben de:)

Çok hoşuma giden ve zevkle okuduğum bir roman, Jules verne güzel bir yazar. Şu anda ise Robinson crusoe yu okuyorum. Kendisi daha Ada ya yeni düştü ve evini yeni yaptı. Robinson crusoe yu eski türkçe mizah dergilerinden duymuştum, Robinson ve cuma akşamüstü 😁

Paylaşımınız için teşekkürler. 👏👏

Posted using Partiko Android

robinson ve cuma hayallerimde daha güzeldi:)
o kitap da çok hoştur küçük yaşta okuduğum için yine o günleri hatırlatıyor bana:)
teşekkür ederim:)

Hocam bayadır okumuyordum yazılarınızı. Gayet renkli olmuş. Aradaki yorumlarınız da kulak ardı edilemez cinsten :

Gerçi nereye gitsen, iğne deliğinden bile geçsen, yine içindeki sen'i bir yerlerde gizlice bırakıp yola devam edemiyorsan; nereye gittiğinin de hangi güzergâhta yol aldığının da bir önemi yok..

10 numara :) Elinize sağlık.

teşekkür ederim ben de yazmayalı baya olmuş galiba:)
alıntıladığın yeri beğenmene de sevindim, başka bir olay için karaladığım paragrafın buraya uyacağını hiç tahmin etmemiştim:)

Hocam böyle mi çalışıyorsunuz? yani normal yazı yazanların tarzı mı bu? Hani başka bir olay için karaladığım dediniz ya bunu soruyorum.

yok aslında öyle değil her zaman, başka bir olay için o an yazdıklarımın buraya ait olduğunu düşündüm 🤷‍♀️

Bende 10 numara veriyorum o satırlara ayrıca umudun simgesi haline gelen İsmail abi ile yüzümüzü güldürmeyide biliyorsun, emeğine sağlık çok güzel satırlar, yani satır avcısı birinin her satırı av niteliğinde olur aslında söylememe gerek yok sanırım :)

'satır avcısı' tabirinin çok hoşuma gittiğini söylemek isterim🙆‍♀️

çok teşekkür ederim ayrıca yüzlerde bi parça gülümseme olduysa ne mutlu bana:)

Bir yere varmak değil mesele. Yolda olsam yeterli.

Yolun başını ve sonunu bilmeden yolculuk yapmak... :(

en güzeli de o değil mi:(

Özgürlük. Aklıma 23 yaşında Çek bir turisti getirdi. Dünya turuna çıkmış adam, bisikletle. :)

Posted using Partiko Android

çok güzel..
bizim ülkemizden geçmesin de:)

Geçti. Ve yolcuğunun sadece ucak bir kesiti benimle karşılaşmasıydı. Neler yaşandı bir ara yazsam mı?

Posted using Partiko Android

merak ettim aslında, okumak isterim:)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by sudefteri from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

As a follower of @followforupvotes this post has been randomly selected and upvoted! Enjoy your upvote and have a great day!

Congratulations @sudefteri! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You published more than 100 posts. Your next target is to reach 150 posts.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

vayy 100 yazı.. 🙆‍♀️

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63030.98
ETH 2594.62
USDT 1.00
SBD 2.74