Bir Meksika Sınırı da bize lazım..

in #tr6 years ago (edited)

Yine bir pazar sabahında, sırf Trt1'deki kovboy filmini izleyerek kahvaltı yapabilmek için erkenden tv karşısına geçtim, aile babaları gibi. :)
Ben yine kızılderilileri tutmak için gardımı alıp izlemeye koyulmuştum ki başka bi düşman hikâyesi çıktı karşıma.

Kaynak

Bu kez suçlanan, peşine düşülen anti-kahramanımız bir Meksika'lıydı ve meşhur Meksika Sınırı'nı geçmeye çalışıyordu.

Üzerine atılan iftirayı temizleyemediği gibi gerçek suçluları ipe götürecek tek görgü tanığı olduğu için de onlar tarafından aranıyordu.

Aklıma Mehmet Efe'nin kaleme aldığı Meksika Sınırı şiiri geldi;

hep bir Meksika Sınırı'm olsun isterdim,
Alamancı komşumuzun siyah beyaz tevesinde
kovboylar hep Meksika sınırına giderdi
kimse dokunamazdı sınırı geçtiler mi
...
bir Meksika sınırı lazım her memlekete
Meksika’nın kendisine de..

Ama bu kez o sınır da fayda vermedi. Amerikalılar kanun tanımaz hâllerine devam ediyordu ki içlerinden biri bu oyunu bozdu ve Meksika'lıyı kurtardı. :)

Yine kahramanlığı başkasına kaptırmadılar yani. :)


Ben de bir Meksika Sınırı olsun isterdim; çocuklara, kedilere, köpeklere, savunmasızlara, masumlara, Özgecan'lara kimsenin dokunamadığı, kıyamadığı bir sınır olsun ve merhameti olmayanlar giremesin..
Ütopik de olsa hayal işte..


#Bir kızılderili hikâyesi

Sort:  

Meksikalıların adı çıkmış dokuza. Amerikalıların var bi garezi onlara karşı. Tarantino'nun "Nefret Sekizlisi" filminde barın girişindeki tabelada bile "Köpekler ve Meksikalılar Giremez" yazıyordu. Kızılderililere çok sardık, farklılık olsun diye düşünmüşlerdir.

söylediğiniz filmi izlemedim ama tabeladaki yazıyı hatırladım bi yerlerden:) hep aynı düşmandan sıkılmışlar belli ki:)
teşekkür ediyorum..😊

Çirkin espri gelsin o zaman .D

Neden Meksikalılar hiç olimpiyat madalyası kazanamaz.

Çünkü koşabilen, zıplayabilen, yüzebileni Amerika'ya kaçmıştır .

iyiydi bence😅😅

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by sudefteri from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

güzel kalbinizden geçenleri begendim ,gönlünüze göre olsun her şey

çok teşekkür ederim sizin de gönlünüzden geçtiği gibi olsun her şey😊

Meksika sınırı deyince aklıma Prison Break geldi gece gece 😪 Çok güzel bir yazıydı yine 😉

sen de prison break dedin şimdi izlemek istiyorum hadi bakalım😎
teşekkürler dostum😊

Güzel bir yazı olmuş, keyifle okudum. Tebrikler ;)

çok teşekkür ediyorum:)

Harika bir yazi :) tebrik ederim

çok teşekkür ederim beğenmenize sevindim😊

meksika sınırı diye bir program vardı güzel şeylerin konuşulduğu. muhtemelen bu filmden esinlenilmiştir. tavsiye ederim.

teşekkür ediyorum hem yorumunuz hem de desteğiniz için😊 filmi izlenecekler listeme aldım,

ayrıca o programı denk geldikçe ben de izlerdim sanırım yukarda alıntıladığım şiirden esinlendiklerini söylemişlerdi..

Önümüzde uzanan sınırsız bir dünya ve yetmiyor insanlığa:( çok kötüyüz çoook
Eline sağlık güzel paylaşımın için.

iyiler de cesaretli olursa bu devran değişir belki..
teşekkür ediyorum..

Eline sağlık keyifle okudum

teşekkür ederim:)

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.032
BTC 68321.15
ETH 3140.45
USDT 1.00
SBD 3.69