bir bakkal hatırası..

in #tr6 years ago (edited)

Eski bir alışkanlığımdan hiç vazgeçemedim..
Ne mi? Herhangi bir market alışverişinde kasa sırası beklerken, 'köprüden önce son çıkış misâli' sağa sola serpiştirilen şekerleme ve abur cuburları sepete atmaktan. :)
Sanki bedavaya veriyorlar yahut bir daha alma şansım yok. :)

Geçen gün de 'big babol' sakızıyla göz göze geldiğimde, minik bir kız çocuğuna dönüşüp, annem görmeden sepete attığım hâlimi gördüm kendimde. :)

Ne güzeldi çocukluğumuzdaki cıvıl cıvıl bakkallar.. Rengârenk şekerlemeler, sakızlar.. Hele ki birkaç arkadaşla gidildi mi şenlik gibi bir şeydi bizim için ama bakkal amca ne düşünür bilemem. :)

Kaynak

Hemen kasanın orada büyük, oval ve şeffaf olan kapların birinde rengârenk yılan jelibonlar olurdu, elimizi daldırıp bazen oracıkta alıp yerdik bakkal amcanın maşayla vermesini beklemeden..

Hemen yanında da çeşit çeşit sakızın olduğu buyük bir kap vardı, elimizi daldırıp deşerdik istediğimizi alana dek..

Kaynak

İçinden renkli dövmeler çıkan sakızlar da vardı, bazen kolumuza yapıştırır bazen de defterlerimizi süslerdik.. Birbirimizden de değiş tokuş yapmayı ihmâl etmezdik. :)

Kaynak

Ya sulugöze ne demeli;)
En sevdiğim de bir arkadaşımıza yedirip ağzının şekilden şekle girmesini izlemekti. :) Tabi sıra bana da gelirdi kahkalarla gülerdik. :))

Kaynak

Yumiyumları nasıl unuturum. :) O şeffaf kaplardan birinde de onlar al beni derdi resmen. :)

Kaynak

Cino gibi garip isimli yumuşacık kayısılı çikolatalar vardı, ne lezzetliydi.. Bir taneyle yetinmez nerdeyse kutuyla alırdık o kadar da ucuzdu.. Sonraları mahalle aralarında bulsam da eski tadından eser kalmamış olduğunu görmek hüzünlendirmişti beni. :(

Kaynak

Paketi, değişik çizgi film figürleriyle süslü olan janjanlı çokomeller de unutulmazlar arasındaydı. :) Özenle yırtmadan açılır ve elle düzeltildikten sonra nedense halı altına konurdu. :))

Kaynak

Patlayan şekerleri de umarım hatırlıyorsunuzdur. :) Tüm paketi açıp birden ağzına atanlara saygıyla bakardık:)
Tıpkı kolayı bir nefeste içenlere yaptığımız gibi. :)

Kaynak

Bir de futbolcu ve hugo kartları vardı. :) Hatta hiç unutmam annem bir gün, kardeşime ekmek alması için 50 lira vermiş, şimdinin 100tl'si gibi bir şey.. O da ekmek almış ama aklı koleksiyon yaptığımız, içinde incecik sakız olan hugo kartlarında olunca, geriye para üstü niyetine bir torba kart almış. :)
Eve gelince gözlerimiz parladı. :)) Hemen açıyoruz bakıyoruz aa bak bu kart çıkmış, bak tolga abi falan.. Annem içeri bi geldi aman aman halının üzeri komple kaplı. :)
Açılmayan kutuları tekrar poşete koyup yollamıştı kardeşimi bakkala, tabi fırçasını çektikten sonra. :)

Her şeyin tadı o zaman başkaydı, big babolları bile 3-4 tane birden atıp çiğner, kim daha büyük şişirecek diye yarışmalar yapardık. :)
Şu an bu satırları yazarken çiğniyorum ama sadece kokusu benziyor tadından eser kalmamış sanki. :|

Okuduğunuz için teşekkür ediyorum sizin de zihninizde canlanan bunlara benzer hatıralarınız varsa, yazarsanız okumak isterim. :)

Sort:  

I can't read the words, but I like the pictures. Reminds me of being a kid and getting a bag of sweets from the local shop for 2p! :-)

spelling language Turkish:) I'm talking about childhood candy:)
I wrote nostalgic chocolates and candies😊
Thank you for your interest:)

Canım benim yine beni çocukluğuma götürdün. Hele bigbabol sakızları çocukken en sevdiğim sakızdı. Bir de şıpsevdi sakızları vardı en sevdiğim🤗 . Şimdi çacukken aldığım aburcuburların hiç tadı kalmadı sanki. Büyüdük galiba ondan.😊

teşekkür ederim beğenmene sevindim:)
şıpsevdi sakızlarından çıkan mini öyküler vardı resimli:) evet her şeyin tadı küçükken güzeldi😊

Ya bunları görünce cok mutlu oldum çocukluğum aklima geldi. Şuan olsa da yesem .Yoğun bir günün ardından bu paylaşımla çocuklar gibi şen oldum . emeğine sağlık😊

güzel sözlerin ve düşüncelerin için teşekkür ederim, çocukluğunu bi nebze olsun hatırlatabildiysem ne mutlu bana😊

*bi poşet hugo kartı alan kız;) bu anıyı okuduğunu biliyorum yoksa unuttum mu sandın:))

Hahahhaha yine bi ifşa demekkk 😂😂😂
Ne güzeldi o zamanlar ya. Küçücük şeylerin ne çok değeri vardı bizim için. Bir sakız kağıdı bir kart vs. Hepsinin bi değeri vardı bizim için.

s-a04c0878c04e29ee5b2d922e69796c442e067a67.jpg
s-0d88277c8f9c1b3253ae507ebebabaef53adc152.jpg
s-385b89a1ab73b1ece22cf0087aba790892fd890c.jpg

Bunlar da benim aklıma gelenler 😁 şimdi bile görünce o tat ve koku akla geliyor hemen. Hatırlattığın için teşekkürler 🤓

😅😅 ne güzel günlerdi gerçekten:)
tipitiple meybuzu da başka konuya saklamıştım uzun olmasın diye kısa kestim ama o 3lü sakızı unutmuştum ne iyi oldu hatırlattın harikasın😊

Sanırım aynı jenerasyonun çocuklarıyız. Yazınızı okurken kendi bakkal anılarım geldi aklıma.. Para üstü yerine alınan ya tadına yada görüntüsüne vuruldugumuz ürünler. İki tane de ben eklemek isterim.. Para cikolata ve rengarenk küçücük kolonyalar PhotoGrid_1519935931226.jpg

teşekkür ederim evet o kadar çoklar ki bizi o günlere götüren parçalar:) para çikolata ve kolonyalar da onlardandı, o minik paketleri çantamıza atardık çok pratikti ve harika kokardı😊

Eskiden büyüklerimiz bir şeyler anlatırken " bizim zamanımızda " delerdi. Artık biz de bu şekilde söylemeye başladık. Bu postlarına bayılıyorum.Ben çoğu şeyi unutmuşum ama sayende tekrar hatırlıyorum. Döğme yapıştırmaktan kollarımda yer kalmazdı. Bir de emzik şeklinde şekerler vardı.5-6 yaşındayken onları çok severdim.
Anılarımı tekrardan hatırlattığın için çok teşekkür ediyorum.Emeğine sağlık.

3006 Emzik bilezik şeker-500x500.jpg

çok teşekkür ederim güzel sözlerin için😊
evet biz de onlara benzedik bizim zamanımızda diyerek:) çok güzel günlerdi hatırlamak ve yazmak ve hatırlatmak hoşuma gidiyor😊
bu arada bu şekerler de çok sevimli gelirdi bana:))

Çokoprens jelatinleri az defrer süslemedi .harikasın

teşekkür ederim, eski alışkanlık devam ediyor janjanlı paketleri düzeltmeden yapamıyorum:))

turbo vardı bir de. İçinden araba resimleri çıkardı. Onu unutmuşsunuz 😂😂

turbo sakızları bilmez miyim:))
araba bana hitap etmediği için pek almazdım yazmayı da erkeklere bıraktım:D

İçerik çok güzel olmuş, ellerine sağlık

teşekkür ediyorum:)

Hey gidi günler.. Diyesi geliyor insanın..

hey gidi günler..☺

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 58679.35
ETH 3155.04
USDT 1.00
SBD 2.44