Steemit İle Nasıl Tanıştınız?steemCreated with Sketch.

in #tr7 years ago

Steemit ile nasıl tanıştınız? Size nasıl bahsedildi? İlk günlerinizde zorlandığınız, şikayet ettiğiniz şeyler nelerdi?

Not: Verilen cevaplara imkanlar ölçüsünde oy verilecek. Oylama oranları beğeniye göre ayarlanacak. Oy alabilmeniz için bu paylaşımın yayınlanmasından itibaren 24 saat içinde cevap vermeniz gerekiyor.

Yeni Bir @sorucevap paylaşımında görüşmek dileğiyle, takipte kalın.

Sort:  

Bundan 6 - 7 ay önce bitcoini araştırırken YouTube dan keşfetmiş ama pek sallamamıştım ikinci kesfedisimde buraya dahil olup birşeyler yapmaya başladım bu da nasıl oldu derseniz coogger adında bir web projesi yapıyorum bir çok kişinin blog yazısı yazabildigi bir sistem burada arkadaşlarım ve ben yazılım üzerine blog tutuyorduk ,steemit den bir arkadaş yazılarımızı kopyalayıp burada paylaşmış utopian da tabi çalıntı olunca kabul etmemişler çocuk benimle iletişime geçip bana discord üzerinden mesaj at birlikte yaptığımızi söyle dedi 😀😀 bende utopian discord kanalını buldum ve emrebeyler adında türk mod görünce ona mesaj attım içeriklerim çalınıyor diye adam direk banlamis çocuğu 😀 ve bana kendin üye oldu kendi içeriklerini kendin paylaş dedi başta yazılım ile ilgili olmadigini sanmış ve katılmamıştım ama emrebeyler ve utopian i araştırınca anladım ve o gündür burdayim .

Hemen hemen her gün düzenli olarak takip ettiğim teknolojiyle bağlantılı bazı Medium hesapları var. Hangisi olduğunu hatırlamıyorum ama ilk orada gördüğümü hatırlıyorum. İlk gördüğümde burası henüz çok yeniydi ve yanlış hatırlamıyorsam yazı da yeni nesil sosyal medya gibi bir konuydu. Buraya geldim ama içerikleri, arayüzü hiç beğenmedim. Herkes aynı konuyu yazıyor gibiydi. Hatta o zamanlar "bu ne biçim sosyal medya, olmaz bundan" dediğimi hatırlıyorum. Üye olmadan bakındım biraz ve unuttum sonrasında. O zamanlar üye olsam o kadar az üye vardı ki muhtemelen şu an çok başka bir noktadaydım :D

Ardından epey zaman geçti ve erkek arkadaşımla başka bir konu hakkında araştırma yaparken kendimizi burada bulduk. Dedik hadi bu sefer üye olalım, olduk ama ilk başta pek aktif olamadık iş güç yoğunluğu derken. Benim kişisel ciddiye alma sürecim -o da ne kadar ciddiye aldığım da tartışılır ya neyse- son 3-4 haftadır en fazla. Erkek arkadaşımsa açtığı hesabı kullanmıyor bile. Nedeni de belki "ilk günlerde şikayet ettiğiniz şeyler" sorusunun cevabı olabilir. Okumayı, öğrenmeyi, araştırmayı seven biri olarak sadece kripto paralardan bahseden ve sallama içerik yazanları görünce sıkıldı ve ilk haftasından gitti. Bense biraz daha direnip kendime okuyacak bir şeyler bulmaya ve sistemi öğrenmeye çalışıyorum hala. O ilk geldiğimiz güne göre içeriklerin çeşitliliği anlamında epey ilerleme var ama hala çok eksik, çok yüzeysel. En büyük sıkıntım o. Bir şekilde zaman geçiriyoruz burada ve o zamanın Medium'daki gibi verimli ve değerli olmasını istiyorum mesela. Belki zamanla...

kasım ayı'nda bir arkadaşım anlatmıştı. fikir ilgi çekiciydi, youtube'ta konuyu aratınca alp ışık'ın videolarına denk geldim. ardından üyelik başlattım ama 21 ocak'taki ilk yazıma kadar atıl bir şekilde bekledi hesap.

açıkçası ilk yazımla birlikte, steemit'i öğrenmeye karar verdim diyebilirim. yani yavaş yavaş, kullandıkça, yaşayarak öğrenecektim. tabii bu bağlamda ilk zamanlardaki yazılarım da doğrusu heba oldu. eğer sistemi önceden araştırsaydım, reputasyonum şu an daha yüksek olurdu ama yine de sağlık olsun. en başından beri hızlı bir şekilde yükselme ve para kazanma hedefim olmadı ve bu doğrultuda ilerliyorum. steemit'e kesinlikle içerik kalitesini düşürmeden uzun soluklu bakıyorum, hangi topluluklara yakın olabileceğimi gözlemliyorum. hiç acelem yok doğrusu, her gün yeni bir şeyler öğreniyoruz. şu an için her ay 5 reputasyon artışı ve 50 takipçi kazanma gibi bir hedefim var.

ilk başlarda yazılarımı sıkça editlediğim için bandwidth sınırına takıldım, bot kullanmadığım için az upvote ve yorum aldım, resimlere kaynak göstermedim, yoğunluğu olmayan etiketlemeler(tag) yaptım, diğer sitelerde yazmış olduğum yazıları burada paylaşınca 3-4 kez cheetah'a yakalandım. ama upvote alamadığım için de pek üzülmedim, düzgün şeyler paylaştıkça insanların bunu göreceğine inandığım için yoluma devam ettim diyebilirim.

3 ay önce, youtube'un dibi hareketinden Alp Işık'ın youtube hesabını keşfettim. Daha sonra steemit ile ilgili video listesini farkettim. Steemit ile tanışmam @bitcointr 'nin (Alp IŞIK) youtube'taki bu videolarını izlerek oldu. Hemen hesap açtım. Hesap 1-2 gün içinde onaylandı.

İlk günlerde en çok zorlandığım, yaptığım paylaşımları insanlara duyurabilme konusundaydı. İlk paylaşımlarıma 2-3 kişi belki oy atıyordu. Sonra stemit Türkiye discord kanalını keşfettim ve orada yeni başlayanlar için bilgilerin yer aldığı yazıları okudum, ücretsiz botları kullanmayı öğrendim.Sonra da ücretlileri.. Trliste'ye girip oy aldıktan dmania'da eğlenceli içerikler üretmeye başladım. Bir şeyler kazanmaya başlayınca arkadaşlarımı davet ettim. Onlar benim geçtiğim zahmetli yoldan geçmek yerine, kolaylıkları, öğrettim. Şimdi birlikte yol alıyoruz.

Evde oturup bitcoin işlerini inceliyorduk. Aramızda bunu konuşup çok geç kaldık falan diyorduk. Sonra bu kripto-para işlerini incelemeye başladık. SBD'yi gördük ne diye araştırırken steemit'i öğrendik. Biraz inceledik. İlk başta aklıma yatmadı ama @faruqomer arkadaşım uğraşmaya başladı. Bir ay sonra bir baktım güzel para kazanmaya başlamış hemen bende girmeye karar verdim ama bizimki onunki gibi olmadı ama zorlamaya devam ediyorum. Güzel içerikler ile bir şeyler yapılabilir.

Bana @faruqomer arkadaşımın söylediği ; çok kolay bir para kazanma yolu olmasıydı. Öğrenci adamız paraya da ihtiyacımız var. Öğrenci olmayanın da ihtiyacı var tabi. Bizde girdik işte :D Bizde bazı arkadaşlarımızı getirdik stemmit'e. Bakalım neler olacak.

Arkadaşım ilk girdiğinde @dmania'dan güzel kazançlar sağladı. Ben girdiğim sırada ise kuralları değiştirdiler ve işi zorlaştırdılar. SP bağışı falan istiyor artık ya da yüksek SP bağışı yapan lkişilerden oy almanız lazım. Bu da yeni gelenler için haksız rekabete neden oluyor.

Alp Işık'ın youtube kanalındaki videolara önceden bakmıştım, Steemit videolarını görmüştüm ama önemsememiştim. Günün birinde tekrardan giriş yaptım ve şu videolara bir bakayım dedim, hepsini izledikten sonra üye oldum ve 1 gün sonra hesabım onaylandı. Keşke daha önce izleseymişim diye pişmanlık duymaktayım.

İlk girdiğimde, herkesin yüzlerce dolar kazandığını görünce başladım haberler paylaşmaya. Hiç para kazanamadım. Bir paylaşımı kopyala yapıştır yapınca cheetah yorum yaptı. Çok şaşırdım. Daha sonra Steemit Türkiye Discord kanalını bulup giriş yaptım. Kanaldaki SSS bölümündeki yazıların tamamını okuyunca burasının kurallarının çok farklı olduğunu öğrenmiş oldum. Kurallara dikkat etmeye çalıştım.

Başlangıç olarak steem coini merak ettim. biraz inceleme yaptıktan sonra sosyal medya hesabı gibi deyip gereksiz bulmuştum. sonra steemdeki hareketlilik gözüme çarptı ve daha sonra tekrar araştırma yaparken Alp Işık videolarında detayları gördüm hoşuma gitmeye başladı.

Üye olmaya karar verdim ancak üyeliğim 9 gün sonra kabul edildi ve buna biraz kızdım tepki olarak girmemiştim başlarda (fare dağa küsmüştü diyebiliriz :))

sonra paylaşım yapmaya başladım ama şuan özgün içerik yayınlamanın daha faydalı olduğunu öğrenmiş bulunmaktayım bu biraz zamanımı aldı. Özgün içerik üretme steemit için çok önemliymiş keşke daha önce bilseydim dediğim bu oldu kendi adıma.

Aklıma takılan bir diğer konuda Türkler tam anlamıyla birlik olmuyor bu sitede neden acaba oysa herkes birbirini takip edip upvote etse başlangıç olarak birer adım önde başlanır diye düşünüyorum.
indir (5).jpg
Sonuç olarak bu platform geleceğin platformu olacağını düşünüyorum çok sevdiğim bir dizinin bir bölümünü anımsatıyor bana (tehlikesiyle birlikte) BLACK MİRROR dizisinde sanki bu anı yaşamıştım. :) sevgiler..
indir (6).jpg

eğlenceli bir arkadaş ortamında çokta samimi olmadığım bir tanıdığımın "bak ben böyle bir şeyler yapıyorum belki sende seversin" demesinden sonra ve üyelik onayının ardından bende bu topluluğun bir parçası oldum.

Steemit ile tanışma hikayem Ankara Kızılay'da bir kafede oldu. Oturmuş makalem için okumalarımı yapıyordum, 3 genç arkadaç heyecanlı heyecanlı bişeyler anlatıyorlardı. Bir ara "Blockchain" kelimesini duydum. Tabi o aralar Blockchain ile ilgili bir merak sarmıştı beni, bu kelimeyi duyunca daha da kulak kesildim. Baktım tam olarak hangi sistemden bahsedildiğini bir türlü anlayamıyorum, birden sordum;
"Pardon, kusura bakmayın, istemeden de olsa kulak misafiri oldum! Konuştuklarınız ilgimi çekti de, bahsettiğiniz sistemin adı neydi acaba??".
Genç arkadaşlardan biri "Steemit" diye cevap verdi. Tabi karıştırabileceğimi düşünmüş olmalı ki;
"Steam" değil "Steem" "yani iki e ile" diyerek de beni uyardı sağolsun:))
O gün eve geldiğimde, akşam "Steemit" sisteminin ne olduğunu iyice araştırarak ön kaydımı yaptım.

birgün arkadaşım aradı yazı yazarak para kazanıcaz dedi tabi ki saçmalama öyle bişey olmaz dedim sonra bana geldiği gün anlattı birşeyler aklıma yattı kayıt oldum tabi 1haftadan önce onaylanmıyo onaylanana kadar hergün saatlerce steemiti araştırdım. videolar izledim discord kanallarına katıldım. postlar okudum hani artık girip bişeyler yapmayı bekliyodum 9 gün sonra kaydım onaylandı yazacağım şeylerin bazılarını hazırlamıştım önceden 1haftadırda bişeyler yapmaya çalışıyorum. biraz sbd de aldım şansıma fiyat düştü ama kazancımda düştü :) bakalım ilerlemek için elimden geleni yapacağım. artık hergünüm burda geçiyo dışardada telefon elimden düşmüyo bağımlı oldum diyebilirim.

Steemit ile tanışmam bana sorarsanız biraz geç olmuş ki daha da önce başlanılabilinirdi. Bitcoin ile ilgili araştırma yaparken, youtube' ta Alp Işık'ın videoları arasında gördüm sanırım 5-6 partlık bir seriydi. Oturup peş peşe izledim hepsini ama bir şey anladığımı söyleyemem.
Ardından üyelik için istek gönderdim ama hemen gerçekleşmedi on gün sonra mailime onay geldi, bir heyecanla açtım. Ama çok zor bir süreçti anlatılmaz yaşanır denir ya. Bot neydi, witness neydi, upvote nasıl ve ne zaman yapılırdı. Hep bir süreçti açıkçası. Markdown başlı başına bir sıkıntı idi. Biraz üstesinden geldim geliyorum gibi
En acısı da emeklerin boşa gitmesi o kadar uğraş ve sonuçta bir kaç upvote... POS un en kötü yanı bana sorarsanınz: güçlü her zaman güçlü zayıf her zaman zayıf

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 63177.41
ETH 2439.37
USDT 1.00
SBD 2.58