Botlar Nasıl Para Kazanıyor?

in #tr7 years ago (edited)

Bu konuyu bir çok kişi merak etmiş. Geçmiş paylaşımların arasında dolaşırken @murattatar'ın Kendi Steemit Oy Verme Botumuzu Yapalım başlıklı yazısında da bu konuyu görünce, araştırıp bir şeyler yazayım dedim.

DQmVKD26BBSZTuc7FdCSYipNTyiUeTqCPrqQfFnrR4cW1pP.jpg

Bir örnekle başlayalım. Bir kaç hafta önce @anadolu hesabına 500 SP'lik yatırım yaptım. Ek olarak yaklaşık 500 SP'lik bir delegasyon aldım. Beğendiğim içerikleri oylamaya başladım. İçerik yayınlandıktan 30 dakika sonra oy vermeye çalıştım. 2.4 saatlik periyotlarla oy veren botların cüzdanlarını takip ettim. Fazla SBD gönderenlerin içeriklerine oy verdim vb. Derken bizim hesap, 1000 Steem Power gücüyle günlük ortalama 0.25 SP kürasyon ödülü getirmeye başladı.

Gelelim konumuza; Bir kaç maddeyle 'Botlar nasıl para kazanıyor?' sorusuna cevap vermeye çalışalım.

  • Yüksek miktarda yatırımla başlıyorlar.
    Bir bota aylık 5000 SP delegasyon almak için bile ortalama 125 SBD'yi gözden çıkarmak gerekiyor. 5000 Steem Power (1 Steem = 1 SBD varsayımıyla) gücüyle ortalama 0.5$ değerinde oy verilebiliyor. Bunun için beş altı ay kara geçmeyi unutmak lazım.

  • Düzenli çalışıyorlar.
    Kullanıcılar paylaşımı yapar yapmaz botları çağırıyorlar. Çoğu bot paylaşım yapıldıktan 30 dakika sonra oy veriyor. Botlar kadar içerik takibi yapamayacağımıza göre kürasyon ödülünün gözüne vuruyorlar. Kullandığınız botlardan herhangi birinin kürasyon ödülü kazançlarına bir göz atın. Ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.

  • Peşin çalışıyorlar.
    Default (%50 / %50) ödül seçeneğini kullanarak bir paylaşım yaptığınızı varsayalım. Herhangi bir bota 1 SBD gönderdiniz. Bottan 2$ değerinde bir oy aldınız. Kazancınız 2$ gözüküyor ama işin aslı öyle değil. %25'lik ödül (0.5$) küratörlere gitti. Kalan %50 (0.75) Steem Power olarak hesabınıza eklendi. Kazancınız: yedi gün sonra, 0.75 SBD. Ama botumuz peşin olarak 1 SBD'yi aldı.

  • Botların kar ettirmediği de oluyor.
    Genel algı şu şekilde: "Botların hepsi, her zaman kazandırıyor!" Yanlış. Bazı botlar kazandırmıyor. Bazı botların da arada kazandırmadığı oluyor. Bunun için botların cüzdanlarını ve kullandıkları oyları kontrol etmek yeterli. Örneğin; 0.5 SBD gönderdiğiniz bir bot 1.7$ değerinde oy verirken, 1 SBD gönderdiğiniz bot 1.4$ değerinde oy verebiliyor. 0.1 SBD gönderdiğiniz botun 0.02$ değerinde oy verdiği de oluyor.

Özetle: Steemit, yatırım odaklı bir sistem.

Bu arada @anadolu'ya 0.1 SBD göndererek 0.2 değerinde oy alabilirsiniz. Sadece kaliteli içeriklere oy veriyorum. Ve Türkçe paylaşım yapmış olmanız gerekiyor.

Başka bir @sorucevap paylaşımında görüşmek dileğiyle, takipte kalın.

Görsel kaynağı: (link)

Sort:  

30 dakika olayi nedir hocam? Hangi durumda yayinci hangi durummda oyveren kazancli

Kürasyon ödülü kazanma konusunda 30 dakikaya kadar yazar kazançlı. 30 dakika sonrasında oy verenler kazançlı.

tesekkurler bılgıler ıcın

Ben teşekkür ederim.

teşekkürler @sorucevap bu konuyu çok merak ediyordum aydınlandık sayende

Ben teşekkür ederim.

Bu yazıya @hellowhale tarafından %75 oy gücü ile 0.30$ değerinde oy verilmiştir.

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @sorucevap.

Her zaman olduğu gibi, yine ARTI DEĞER katan bu paylaşımınız için çok teşekkürler..

Bu yorumu yazmak için 30 dakika geçsin diye beklemiştim ama bir de baktım 2 saat olmuş.. :-)

Ben teşekkür ederim. Yalnız bekleme olayı sadece oylama işleminde geçerli.

Aa.. Bakın bu da önemli bir bilgi... Bu durumda 3 SECOND sonra yorum yazabiliriz.. 30 dak. sonrasında da OY verirsek avantajı yakalarız.. He mi?

Şimdi Şöyle. Yorumlar maddi olarak kazanç getirmez. İçeriği zenginleştirir, diğer kullanıcılarla etkileşimi artırır vb. Yorum yapmak için beklemeye gerek yok.

Maddi kazancı sadece oylamalardan sağlarız. Bunun için bekleme konusu sadece paylaşımlara oy vereceğimizde geçerli.

Yorumlar kazanç getirmez demişsiniz.. Peki yaptığım yoruma OY verilirse kazanmış olmuyor muyum?
Denemesini hemen yap @sorucevap.. Bu yoruma OY ver.. Bakalım sonuç ne olacak? :-)

Böylece DOĞRU olanı görmüş oluerz..

Yoruma gelen oy kazandırır. Yorum maddi kazanç getirmez. :)

Bu durumda YORUM YAZINCA PARA KAZANAMAYIZ demek yanlış oluyor..

Doğru cümle: YORUM YAZINCA PARA KAZANMA İHTİMALİ VAR (oy verilebilir) dersek, yorum yazma olayını İTİCİ ve YARARSIZ hale gelmekten kurtarmış oluruz.. :-) Algı yanlışlığı olmasın diye yazdım..

Aynen bu şekilde:) Teşekkür ederim.

This post has received a 16.16 % upvote from @buildawhale thanks to: @sorucevap. Send at least 1 SBD to @buildawhale with a post link in the memo field for a portion of the next vote.

To support our daily curation initiative, please vote on my owner, @themarkymark, as a Steem Witness

Benim en çok zorlandığım şey ne zaman ve hnagi içeriklere oy vermem gerektiğine karar vermek. 30 dakika meselesini az çok anladım; ama bazı postlar çok oy az yorum alıyor, bazıları az oy çok yorum. Kimisi oydan, kimisi yorumdan kazanıyor, ancak ben henüz bu dengeyi tam çözebilmiş değilim. Varsa açıklayıcı yazı paylaşabilirsiniz. Ya da siz de yazabilirsiniz o da olur :)

Siz beğendiğiniz içerikleri oylamaya, yorumlamaya devam edin. Gerisi zamanla olacak şeyler. Böbürlenmek gibi olmasın ama http://steemd.com/@sorucevap sayfasına arada bir göz atın :) Hangi içeriklere oy verilmiş, kontrol edin.

0.1 yerine 0.5 veya 1 SBD yollayabilirmiyiz @anadolu ya yoksa küçük değermi geçerli ?
Güzel ve açıklayıcı faydalandığım bir yazı olmuş yine ve yeniden :)

Şu an için maksimum 0.45 oylama yapabiliyor. 0.5 veya 1 SBD'nin karşılığını vermesi imkansız.
Teşekkür ederim :)

Anadım sağolasın. Ona göre değer gireriz güçlenene kadar :))

Congratulations @sorucevap! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.17
JST 0.032
BTC 63632.98
ETH 2727.39
USDT 1.00
SBD 2.58