Peynirli çıtır börek

in #tr7 years ago (edited)

image

Bugün sizlere çok nefis bir böreğin tarifini vermek istiyorum. Tarifi @mesafe’ den almıştım:)
Malzemelerimiz: 6 adet yufka, bir adet margarin, bir su bardağı su ve yumurta.
İç harcı için ben peynir in haricinde ıspanaklı da olmasını istiyorum. Çünkü eşim ıspanaklı börekleri tercih ediyor, oğlan da ıspanak sevmez, mecbur ayrı ayrı iç hazırlamam gerekiyor😊

image

Böreğimize margarinimizi bir tavada eriterek başlıyoruz.

image

Eriyen margarinimizin üzerine bir bardak suyumuzu ilave ediyoruz. Ben suyun yarısını süt olarak kullandım.
image

Yufkalarımızdan birini uygun bir zemine seriyoruz. Üzerine hazırladığımız yağlı harcımızdan bolca bir güzel sürüyoruz.
image

image

Daha sonra ilk yufkanın üzerine ikinci yufkamızı serip, onun da üzerine bolca harcımızdan sürüyoruz.

image

Yufkalarımız hazır. Tıpkı kalem böreğindeki gibi ortadan ikiye, dörde ve sonra tekrar her parçayı dörde bölüyoruz. Kısaca yufkayı 16 parça olacak şekilde ayırmış oluyoruz.

image

Ispanaklı harcımızdan her bir parçaya ilave edip kalem gibi yuvarlıyoruz.

image

İlk yufka çiftimizi bitirdikten sonra tekrar bir yufkayı serip, üzerine yağlı harcımızdan bolca sürüyoruz.
Bu sefer iç olarak beyaz peynir kullanacağım.

image

Sardığımız tüm yufkaları tepsiye diziyoruz ve üzerlerine yumurta sürüyoruz.

image

Önceden ısıttığımız fırında 220 derecede alt ve üst tarafları kızarıncaya kadar pişiriyoruz.

Afiyet olsun!!!
Kendim yaptım diye demiyorum şahane olmuş🤗

Sort:  

Ramazanda sahurun vazgeçilmezlerinden. annem hep bundan yapar. Bende çok severim. Ellerinize sağlık. tebrik ederim.

Evet çok güzel oluyor, tesekkür ederim.

Elinize sağlık leziz görünüyor.

Teşekkür ederim, sağolun:)

Afiyet olsun bu guzel borek tr listesine secildi😀

Tesekkür ederim senin hatırlatmanla:)

Afiyet olsun citir citir cok guzel olmus

Tesekkürler:)

canım çekti

Üzgünüm😔

Ellerinize sağlık:))

Teşekkürler:)

İyi günler, Yazınız TRListe için uygun görülmüştür.Detaylara buradan ulaşabilirsiniz. Yazınız için teşekkür ederiz. TR Discord Kanalından bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Ben teşekkür ederim:)

leziz görünüyor doğrusu
ellerine sağlık

Teşekkür ederim şeker:)

The @OriginalWorks bot has determined this post by @serpilem to be original material and upvoted it!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

This post has received a 2.63 % upvote from @boomerang thanks to: @serpilem

@boomerang distributes 100% of the SBD and up to 80% of the Curation Rewards to STEEM POWER Delegators. If you want to bid for votes or want to delegate SP please read the @boomerang whitepaper.

Ellerine sağlık. Ben buna benzer sodalı yapıyorum o da çok güzel oluyor. Afiyetle yemişsinizdir inşallah. Tarif için teşekkürler. :)

Bir gün paylaşırsanız denerim tarifinizi. Tesekkür ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.21
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 66785.43
ETH 3494.10
USDT 1.00
SBD 2.83