Uzun Bir Yolculuk Düşünüyorum

in #tr6 years ago (edited)

Uzun bir yolculuk düşünüyorum. Bitmek bilmeyen bir yolculuk. Bu yolculukta gözlerimden damla damla akan hıçkırıklar, yanaklarımda tuzlu hıçkırıklarımın çorağı topraklar var. Çenemden yığın yığın tuzlu çamur dökülüyor göğsüme. Göğsümde şiir kitabım var. Kitabıma çamur lekeleri bulaştıkça içimden şeytanlar sesleniyor:

Uyan! Uyan! Uyan!

Ağladıkça kendi çamuruma batıyorum. Dişlerimi sıktıkça büzüşen çenemden dökülen çamurun çıkardığı ses, ölümümün sesi oluyor; kitabımı koruyorum. Titriyorum. Gözlerim, yanaklarım, dişlerim, çenem, göğsüm, ellerim titredikçe kitabımı daha sıkı tutuyorum. Tüm kuvvetimi kitabımı korumaya adıyorum. Bacaklarım titriyor, dizlerim bükülüyor. Çöküyorum. Yere çökmemle beraber yağmur yağmaya başlıyor kaldırımlara. Damlalar delip geçiyor bedenimi. Geçenlerin umurunda bile değilim; ne insanın ne de hayvanın. Kendi kendime ölüyorum.



Neden sonra kafamı kaldırıp gökyüzüne bakıyorum. Belki haykırmak, küfürler saçmak istiyorum, belki de yalvarıp ölümümün bir an önce gerçekleşmesi için dua etmek istiyorum; ama bu kez hiçbiri değil.

Kedimi suyun üstünde sırtüstü sallanıyormuş gibi hissediyorum ve sanırım ölüm sarhoşluğu denen şeyi tattığımı biliyorum artık. Bundan sonrası Azrail'in zincirlerine vurulmak. Bundan sonrası canımın bedenimden çengelli iğnenin ıslak yünden çekilip çıkarılmaya çalışılması gibi çıkması olacak. Bundan sonrası... Derken altımdaki toprak hareket ediyor. Sarsılıyor. Deprem gibi bir şey oluyor.



Kaldırım taşlarını çatlatarak yerin altından siyah beyaz bir kadın çıkıyor. Yağmur damlaları beni kana bularken o, yıkanıp temizleniyor. Sırtında bir omuzundan diğerine uzanmış bir tavus kuşu dövmesi var. Benim gözlerimde hayretten ve korkudan ve çektiğim ıstıraptan acı damlıyor. Bunun farkına bile varmıyor. Evet, belki de bir anlığına benim için geldiğini düşündüm; fakat öyle değilmiş. Beni öylece bırakıp gitti. Arkasından seslenecek, yalvaracak mecalim yok. Yer yarıldığında içinden sen çıkmasaydın da ben içine girseydim, diye düşünüyorum bir an. İçimdeki şeytanlar susmak bilmiyor:

Uyan! Uyan! Uyan!


Kaynakça
Adem Şahin- Sekte-i Us
gif 1
gif 2

Sort:  

Belki haykırmak, küfürler saçmak istiyorum, belki de yalvarıp ölümümün bir an önce gerçekleşmesi için dua etmek istiyorum; ama bu kez hiçbiri değil.

Her gün her biri milyon defa...kafamın içinde.

Kafalarım ağrıyor benim de her gün. Bir sürü kafa çıkıyor giderek bedenimden. Her birinin içinde ayrı haykırmalar, küfürler ve dualar... Fazlaca ölümlü ve değersiz hissediyorum artık.

Çok özür dilerim yorumuna geç cevap verdiğim için.

Diyorlar ki, fazla fedakarlık insanın kendi kul hakkına girmesidir. Bence, kendimizi kendi düşüncelerimizle boğmamalı.

Elimde bir bardak çay vardı ve her yudumda ayrı bir fırtına kopuyordu içimde. Bir sürü sümcısak fırtına. Bir de hesap vermem gereken bana not verip hesap tutacak bir çift göz vardı. Güzel bakıyordu. :)

Posted using Partiko Android

O gözleri bütün şiirlerinizi sığdıracak kadar sevin 😊

Seviyorum. :)

Posted using Partiko Android

Ellerine sağlık bu bol damlalı güzel yazı için. Tam da çengelli iğnenin ıslak yünden çekip çıkarılmasını düşünürken sırtında tavus kuşu dövmeli kadın gelip beni kurtardı. Sanırım seni de kurtardı. Ne denir bu durumda. Sınıfın en çalışkan öğrencisi faktörü dikkate alınmadan 💯

Evet bir sürü yağmur damlası yuttum. Bir sürü damla içimden delerek geçti. Sonra sırtında tavus kuşu dövme olan kadın geldi. Seni doğrundan kurtarmış. Beni ise dolaylı düşünürsek kurtarmış sayılır.

Not için teşekkür ederim. Derslerime güneş eşliğinde hazırlanıyorum. :)

Posted using Partiko Android

Uzun bir yolculuk düşünüyorum. Bitmek bilmeyen bir yolculuk.

ben de düşünüyordum, bol damlalı satırları okuyunca da kısa; ama etkisi uzun bir yolculuğa çıkmış kadar oldum..

Son zamanlarda damlalı yazılara sardım. Çok mu ağlıyorum acaba?

Posted using Partiko Android

ben de aynı hâldeyim ama tek fark yazıyı tamamlamadan gidiyorum, belki bu gün..

Belki bu gün biraz beni ağlarsan bitirebilirsin yazını.

Bu postu dingin bir kafayla okumam gerektiğini hissediyorum, daha okumadım bekletiyorum o yüzden.

Yağmur damlalarıyla okumak daha bir başka hissettirdi duygularınızı. Kitaba verdiğiniz değeri de ayrıca hissettirmişsiniz.

İnsanın yalnızlığını alan, belkide bataklıklardan çıkmasına sebep olan, göz yaşlarını silen, insanı insan gibi hissettiren, içindeki şeytanı susturan degil midir, Kitap...

Posted using Partiko Android

Şu aşamada öyle görüyor ama ileriki bölümlerde ne olacak ben de çok merak ediyorum.

Hmm ileriki bölümlerin olabileceğini de senin bu yorumun üzerine düşündüm. Sanırım bunu biri dizi haline getirebilirim. Teşekkür ederim. :)

Posted using Partiko Android

Ben de merak ettim şimdi. Yorumum size ne düşündürdü bilmem ama çok mutlu oldum:)

Posted using Partiko Android

Merhaba,

Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır.


Kürasyon kuyruğuna katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste

Teşekkür ederim efendim, sağ olun. :)

Posted using Partiko Android


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Thanks :)

Posted using Partiko Android

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58695.71
ETH 2633.30
USDT 1.00
SBD 2.49