Bu Yaptığımın Adını Bilmiyorum

in #tr6 years ago (edited)

Güzel bir pazar sabahı. Herkese selamlar.

Bu gün haftalar önce düşündüğüm ve bir türlü uğraşmaya fırsat bulamadığım; nihayet bu gün başlayabildim.

Baştan söyleyeyim, ben bir edebiyatçıyım; müzikten asla anlamam. Çok iyi dinlerim; ama çok iyi söyleyemem ve çok iyi asla çalamam.

Tüm bunlara rağmen sabah sabah kalkıp üflemeli bir çalgı yaptım. Behçemde bir ağaç var ve ben o ağacın adını bilmiyorum. :) Yaşlı bir ağaç olduğundan çok fazla kurumuş dalı var ve kendiliğinden düşüyor dallar. Dallarının içinin boş olduğunu fark ettim bir ara ve bu daşlardan flüt veya kaval yapılabileceğini düşündüm. Bu gün biraz uğraştıktan sonra yapmayı başardım. Hatta ses çıkarmayı da öğrendim; fakat nota bilgim olmadığı için net bir melodi çıkaramıyorum.

Sanıyorum ki bu bir kaval.

20180519_151509.jpg

Yapım aşamasında elimde bir demir kesen ince testere, ve ısıtıp delik açmak için ince bir demir vardı. Bir de ölçüler için cetvel.

*Kavalın boyu 30 cm.

  • Birinci delik ile ağız kısmının arası 12 cm.
  • Delikler arası uzaklık 2 cm.
  • Alt delik ile üstteki birinci delik arasında iki parmak mesafe var.
  • üstte 6 ve altta 1 olmak üzere 7 delik açtım.

Kavalın ham hali. Hiç delik açılmamış.

20180519_140614.jpg

Üst tarafı

20180519_151509.jpg

Alt tarafı

20180519_151517.jpg

Sonuçta çalamadığım ama en azından ses çıkarabildiğim bir enstrumanım oldu. :)

Görüşmek üzere.

Sort:  

El emeğiyle bir şey üretmek kadar insana mutluluk veren başka ne olabilir ki?
Çok güzel olmuş elinize sağlık...

Teşekkür ederim hocam.

Akşam bir şiir etkinliği yapalım mı? :)

Dinleyici olarak ben hazırım hocam ama yeterli sayıda kimse yok sanırım şu an için

Diğer discord kanallarında duyuru yapmamız gerek. Adminlerle bşr görüşeyim.

Bu arada dinleyici olarak değil şiir okuyan olarak katılman daha iyi ol az mıydı :)

Bu konuyu ramazandan sonra ancak düşünebilirim henüz yolun başındayken kimseyi kaçırmayalım :)

Biraz şiir biriktirelim. Yazarların yazdığı şiirlerden derleyip seslendşrmek isterlerse fırsat tanıyalım. :)

Aynen hocam talep olursa bu zaman içinde kısa programlar yapılabilir ayrıca sonuçta insanımız muhabbete aç açıkçası :)

ramazandan sonra şiir okuma konusunda görüşelim o zaman :)

Yavaştan belirleyelim şiirleri de öyle okuyalım.

Ben bunu seçtim: https://steemit.com/tr/@hbaskan/sana-dair

Tabi ki yorumlayacak arkadaşları böyle alalım lütfen 😊

İlk okuduğumda "@avina bunu seslendirir seslendirir." demiştim. :)

el emeği, özgün eser hep ruhunuzda var, tebrikler

Teşekkü ederim efendim. Kucaklar dolusu sevgilerimi kabul ediniz.

Congratulations @sahinadm! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of comments

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64507.66
ETH 3080.07
USDT 1.00
SBD 3.85