BTC/USD YÜKSELİŞE DEVAM EDEBİLECEK Mİ?

in #tr6 years ago (edited)

BİTCOİN'DE SİNYALLER NETLEŞİYOR


Merhabalar. Bu aralar sanırım iyi şeyler duymaya en çok ihtiyaç duyduğumuz günlerden geçiyoruz. Ben de kendime insanlara iyi haberler verme görevi belirledim. İnsanlarım mutlu olmasını sağlayacak en ufak hareketim beni kat kat mutlu ediyor/edecek, falan filan. Uzatmadan piyasaya geçeyim; "Görev kutsaldır."

Saatlik Grafikte Al Sinyali Net

Bitcoin, bu gün ile birlikte 13 gündür $3614 ile $4112 arasında seyrediyor. İnişli çıkışlı, zor günler geçiriyor. Günlük grafikte SAT sinyali oluşturalı 15 gün oldu. Bu 15 gün içinde net olarak sadece bir defa günlük grafikteki düşüş seyrini güçlü bir hareketle bozmak istedi; ama başarılı olamadı. Tarih, 19.01.2019. Bu gün yine günlük grafiği zorlamaya devam ediyor ve daha kararlı ilerleyeceğini söylemem gerekiyor. Çünkü günlük grafiğin fiyatları alttan yukarı itmelerine cevaben saatlik grafik de yukarıdan kendine çekerek cevap veriyor. Grafiklerde göreceğiz.


BTC/USD saatlik grafiğin ekran görüntüsü

Grafiği biraz daha geriden gösteriyorum ki geçmişi görmek kolay olsun. Grafiklerde geçmiş olmadan analiz veya yorum yapmak zor oluyor. Ortada teknik bir veri olmuyor çünkü.

Geçtiğimiz aylarda birkaç yazımda sinyallerin sıklığının yön değiştirmek için hazırlık ve genelde bu yön değişiminin yukarı olduğunu söylemiştim. Tabi bu kararsızlıktan kendisi nereye varacak biz asla ve asla bilemeyiz.

Yukarıdaki grafikte yeşil ile devam eden mumlar yönün yukarı olduğunu açıkça gösteriyor. Bunu borsalardaki alım satım, mining yapanların çıkarma oranlarından ve BTC için o saatler içinde gerçekleşmiş her türlü hareketin ortalamasını alarak hesaplıyor. Yalnız şu an için dakikalık grafiklerde (5 ve 15 dakikalıklar) bir satış baskısı geldiğini belirteyim.

4 Saatlik Grafikte de Net Bir Al Sinyali Mevcut

Şu anda $3614.21 olarak gösterdiği fiyatlarda eğer dakikalıkların satış sinyalleri devamlılık sağlarsa önce saatliği sonra da 4 saatliği satış pozisyonuna geçireceğini artık biliyoruz. 4 saatliğin pozisyon değiştirmesi için öncelikle hal-i hazırdaki 4 saatlik mumun kapanması gerekiyor. Buna şu anda 3 saat 8 dakika var. Sonrasında yeni açılan 4 saatlik mumun da önceki muma uygun hareket etmesi gerekiyor. 3 saat içinde ne olacağını net olarak bilemediğimiz için şu an devam eden AL sinyaline göre hareket etmeli miyiz... Hayır. Çünkü dakikalıkların ve saatliğin hareketleri zorlayıcı olabilir.


BTC/USD 4 Saatlik grafiğin ekran görüntüsü

Yine de önümüzde koca üç saat var ve üç saat içinde onlarca dakikalık hareket gerçekleşeceğini göz ardı etmeden izlemek ve ona göre hamlede bulunmak gerek. Şimdi bunları söyleyince bir bakıma Heikin Ashi Mum analizi eğitimi verdiğimi fark ettim. Böyle devam edebilirim.

Günlük Grafikte Sat Sinyali Devam Ediyor

Günlükte işler öyle hızlı yürümüyor. Bir mum 24 saatte son şeklini alıp gün sonunda kapanış yapıyor ve yeni güne yeni mumla uyanıyor ve mumlar birbirinin önceki hareketini takip ederek ağır ağır şekilleniyor. Haftalıkta bir hafta, aylıkta bir ay... İşte işin 'sabır' dediğimiz en önemli etkeni burada devreye giriyor.

Yukarıda defalarca AL sinyali devam ediyor, dedim, durumun iyi olabileceğini söyledim... Ee ne oldu şimdi? Sat sinyaline tosladık. İşte dakikalık ve saatlikteki sat sinyallerinin daha hızlı ve net bir biçimde gerçekleşmesinin asıl sebebi günlük, haftalık ve aylık grafikler. Bu grafiklerdeki SATIŞ pozisyonları yön değiştirmedikçe her zaman risk vardır.

Reel fiyat şu an, $3606, günlük grafiğin ortalama fiyatı, 3601. Reel fiyat ile ortalama fiyatın bu kadar yaklaştığı yerde patlama olacağı bellidir. Evet, ne yöne olacağını tabi ki net olarak olmasa da yukarıdaki 4 saatlik ve saatlik grafiklerin hareketlerine göre yorumlayabiliriz.


BTC/USD günlük grafiğin ekran görüntüsü.

Bu grafikte eğer reel fiyat ortalama fiyatın üzerinde seyretmeye devam ederse yarın veya sonraki gün, günlük grafikte AL sinyali oluşacak. Günlükte oluşan AL sinyali, fiyatların yukarı daha hızlı hareket etmesini sağlayacak. Reel fiyat ve ortalama fiyatın birbirine yakın olmasından söz etmiyorum. Reel fiyatın ortalama fiyatın üzerinde olmasından bahsediyorum. Gerçek fiyat ve ortalama fiyat çok yakın seyrettiği sürece kararsızlık devam eder ve bu durum müşteride bir yerden sonra bıkkınlık oluşturur. Zaten haftalık ve aylık grafiklerde AL sinyalinin hâlen devam etmesinin en büyük sebebi bu.

Haftalık ve aylık grafiklerde delice bir satış pozisyonu olduğu için göstermiyorum. Gözümüz korkmasın. Ama çok riskli dönemlerde olduğumuzu ve özellikle aylıkta henüz dip fiyatlara gelemediğimizi bilmemiz gerek. Bitcoin'in bu durumlarına da artık alışmalıyız ve onun gibi biz de dayanmalıyız.

Duruma göre bir şiir bulabilecek miyim bakalım... Evet, sanırım buldum.

imagesVQB70AWS.png

“Öyle yıkma kendini,
Öyle mahzun, öyle garip…
Nerede olursan ol,
İçerde, dışarda, derste, sırada,
Yürü üstüne üstüne,
Tükür yüzüne celladın,
Fırsatçının, fesatçının, hayının…
Dayan kitap ile
Dayan iş ile.
Tırnak ile, diş ile,
Umut ile, sevda ile, düş ile
Dayan rüsva etme beni.“
Ahmet Arif- Anadolu

Sort:  

Tüm Al sinyallerine rağmen minnak yatırımcının almaya cesaret edemeyeceği noktada olacak ne olacaksa.

Acaba ne olacak...?

Tüm bu kadar yazının özeti oldu bu cümle hocam. :)

Büyük yatırımcı zaten pusuda şu an.

Posted using Partiko Android

Bir minnak olarak almak istiyorum keşke 0,20 şerde alsaydım

Şiir de olmazsa olmazdı :) Hocam elinize sağlık yazıyı okurken keşke dedim hocam böyle elinde bir hoca çubuğu video halinde canlı canlı anlatsa. Düşündünüz mü hiç?

Hayatta yapamam hocam. Harflerin arkasına zar zor sakladım kendimi. :)

Posted using Partiko Android

Congratulations @sahinadm! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You made more than 1000 comments. Your next target is to reach 1500 comments.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

itiraf ediyorum sonunda şiir vardır umuduyla geldim:)

öyle yıkma kendini,
öyle mahzun, öyle garip

bana diyor galiba ama duymuyorumm🤷‍♀️

Başka türlü ilgini çekmeyecekti değil mi :)

Posted using Partiko Android

şey kem küm evet..🙆‍♀️

Çok güzel. :) Ben de kendimle barışık bir insanım sanırım. :))

Posted using Partiko Android

keşke ben de öyle olsam..
kendimle hiç anlaşamıyorum

O zaman kendini çiz bir yere, al karşına ve kendinle konuş. Gerekirse tehdit et. Adam olsun. Ben öyle yaptım. :))

Posted using Partiko Android


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

En büyük etirafı ben ediyim. Yalnız şiiri okudum. Yuxarıda yazdıklarınız beni aşdı. Başa düşe bilmedim:)

Teşekkür ederim açık sözlü davrandığınız için. :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Sahinadm from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63281.14
ETH 2674.11
USDT 1.00
SBD 2.79