How to Draw [5] - Character Design Process #2 - 3D modelling - Karakter Tasarım Süreci #2 - 3B modelleme

in #tr6 years ago

THUMBNA.jpg


After my previous post about character design process get a 3D modelling comment of my character, I thought to myself , why not give it a try and show others how to do it?

Bir önceki karakter tasarım süreciyle ilgili postum tasarladığım karakterin 3 boyutlu bir modelini içeren yorum aldıktan sonra, düşündüm ki neden ben de denemiyorum ve bunu yaparken nasıl yapılacağını herkese anlatmıyorum?





robot3d.png


STEP 1 - In this step, you need to start basic and try to copy the shape of existing drawing. You need to work partially as you know from the previous post, you only need to make half of the model. You can copy and paste for the other half.

ADIM 1 - Bu adımda basit başlayıp hali hazırda çizilmiş olan çizimden şekli kopyalamaya çalışın. Parça parça çalışmanız kolayınıza olacaktır. Bir önceki posttan da bildiğiniz gibi modelin sadece yarısını yapmanız yeterli, her zaman kopyalayıp yapıştırarak diğer kısmı oluşturabilirsiniz.


STEP 2 and 3 - This step is about the wheels, as you can see , I am making only one module of the whole wheel. I'll copy the segment and make the entire wheel from it.

ADIM 2 ve 3 - Bu adım tekerleklerle ilgili, gördüğünüz gibi sadece tekerleği oluşturan parçalardan sadece birini modelliyorum. Bu parçayı kopyalayıp yapıştırarak tüm tekerleği oluşturabilirsiniz.


STEP 3 - The final step copy the outline of the head drawing and make it tree dimentional, and make the neck part out of cylinder. It can look a bit complicated but once you have a complate drawing of the character, creating the 3d model is easy because you already have all the measurement on your drawing.

ADIM 3 - Son adım olarak kafa kısmının çizgilerini kopyalayarak şekli üç boyutlu hale getirin. Boyun kısmını da silindir şekilnde yapabilirsiniz. Başlangıçta çok karışık gelebilir ama, hali hazırda tasarımı bitmiş bir karakter çiziminiz olduğunda 3B modeli yapmak kolay çünkü tüm ölçüler elinizde var.



The final result of the model - Modelin son hali

robot-3d-a.png


Program used for 3D modelling | 3B modelleme için kullanılan program

  • Google Sketchup Pro 2017

All the graphics and visuals are my creation.
Tüm grafikler , resimler ve çizimler bana aittir.

Thank you to @bym for the inspiration | @bym 'ye bu posta ilham verdiği için teşekkür ederim.

Sort:  

Bir önceki postunuzda bota isim arıyordunuz, buldunuz mu? Sevimli bota isim:)

Bu arada çok başarılı bir tasarım keşke bu işlerden anlasam, ben de kendi profilime uygun bir karikatür tasarımı istiyorum ama bilmiyorum nasıl yapıldığını. Yani profilime uygun bir çizgi karakter gibi.

Aklıma süper bir fikir geldi. Bir tasarım yarışması düzenleyeceğim ödüllü. Benim profilime uygun profil karakteri ve tr tagına içerik üretilmesi için benim hakkımda yorum yapılması gerektiğini de yazabilirim aslında .

Harika, yarışmanı düzenlediğinde elimden gelen birşeyse katılmak isterim.

Şu an hazırlıyorum. Sadece profil resmime uygun bir karikatür yada çizim yada resim:)

Güzel uğraş ve meslek. Tebrikler listede yer aldığın için...

Teşekkür ederim @tarikhakan55

Tebrikler! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini aldı!

Günün seçilen yazılarına buradan ulaşabilir, trliste curation traile nasıl katılacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz Steemit Türkiye Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

👍

Tebrik ederim @trliste için ;)

Google Sketchup ile bu kadar şey yapılabildiğini bilmiyordum, bir ara bir akrabam için basit şekilde ev modellemeleri yapyıordum ama bu kadar detay gerçekten iyiymiş ;)

Teşekkür ederim @arafs . Google Sketchup aslında çok geniş bir kullanıcı yelpazesine sahip. Çok amatör kullanıcılara da hitab ediyor çünkü inanılmaz basit bir kullanımı var. Bunun yanında profesyonel ve yarı-profesyonel kişilerde birçok işi yapabiliyorlar. Ben birçok müşterimin profesyonel işlerini sketchupla yapıyorum.

güzel tasarım. kutlarım.

Çok güzel olmuş ellerinize sağlık. Aşama aşama anlatılınca daha dikkat çekici oluyor. Önceden sadece bir tasarımın son halini paylaşmak daha güzel gelirdi. Şimdi tüm basamaklar dikkat çekiyor. Çünkü aslında önemli olan sonuç değil, tıpkı yaşam serüvenimizde olduğu gibi; süreç. Her anınızın tadını çıkarmanızı ve hedeflerinize en büyük kazanımlarla ulaşmanızı dilerim.

Güzel dilekleriniz için teşekkür ederim.

çok iyi bir yetenek ve gayet başarılı her zaman olduğu gibi🤗

çok teşekkür ederim @sudefteri , bir yazar olmadığım için güzel blog postları yazamıyorum :)) ben de yapabildiğim şeylere odaklandım.

Kanıma giren cocuk , ellerine saglik :) bir isim de bulsan robotcuğa harika olacak.

İsim zamanla bulunur artık napalım, şimdilik isimsiz kalsın. Çizimlerine baktım animelere çok güzeller , yenilerini merakla bekliyorum.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62104.41
ETH 2404.22
USDT 1.00
SBD 2.49