How to Draw [4] - Character Design Process - Karakter Tasarım Süreci

in #tr6 years ago (edited)

thumbnail.png

[ Turkish ] Son yazdığım posttan beri neredeyse 1 ay geçti. Bu geçen zamanda kişisel hayatımdaki sorunları ve problemleri çözmekle meşguldüm. Steemitle ilgilenme vaktini ve motivasyonunu bulamamıştım. 6 Nisan doğum günümdü. Yeni bir yaşa girmenin verdiği yenilik hissiyle bugün itibariyle, yeniden günlük blog yazmaya ve içerik üretmeye geri döndüm. Uzun zamanın üzerine ilk içeriğimi sizlerle paylaşmaktan dolayı mutluyum.
[ English ] It's been almost a month since my last post. During this time, I was busy solving the problems in my personal life. I didnt have time and motivation to be active on Steemit. Yesterday -6th of april- was my birthday. With the feeling of renewal given by entering a new age, today I have returned to daily blog writing and content production. I am happy to share my first post after a long time with you


howto.png



5464.png

Large version - Büyük Hali


STEP 1 - As you can see I use simple geometric shapes to create the basic character model. In this step you should use pencil and experiment different shapes and lines.

ADIM 1 - Görüldüğü üzere temel karakter modelini oluşturmak için basit geometrik şekiller kullandım. Bu adımda mutlaka kurşun kalem kullanıp farklı şekiller ve çizgilerle denemeler yapmalısınız.


STEP 2 - When you happy with the overall design, you can use pen to draw your final lines. In this step you need to be more careful because you can not erase the pen. I only draw half of the character because I am going to transfer this sketch to the computer for coloring. This way I can copy and paste the left side of the sketch to make the other side.

ADIM 2 - Genel olarak tasarımdan memnun olduğunuzda artık mürekkepli kalemle son çizgilerinizi çizebilirsiniz. Bu adımda çok daha dikkatli olmalısınız, zira mürekkepli kalemi silemezsiniz. Yalnızca karakterin yarısını çizdim çünkü çizim daha sonra renklendirme için bilgisayara aktarılacak. Bu sayede sol kısmını kopyalayıp yapıştırarak, sağ kısmını oluşturabilirim.


STEP 3 - This step is optional but if you do it will give your sketch more depth. You should redraw the outside lines with thicker pen.

ADIM 3 - Bu adım opsiyonel ama eğer yaparsanız çiziminize derinlik katıcaktır. Daha kalın uçlu bir mürekkepli kalem ile en dışta kalan çizgilerin üzerinden geçmelisiniz.


After skech steps done, you need to transfer the sketch to the computer. For this I simple used my phone and take a picture of the drawing.

Çizim adımları bittikten sonra, çizimi bilgisayara aktarmanız gerekiyor. Bunun için basitçe telefonumu kullanarak çizimin bir fotoğrafını çektim.


robot2.jpg


STEP 1 and 2 - In this step you need to create a new layer and paint the body with desired color. I use graphic tablet to paint the character but if you dont have one you can use mouse too. But you need to be more careful

ADIM 1 ve 2 -Bu adımda yeni bir katman oluşturarak gövdeyi istediğiniz renge boyayabilirsiniz. Ben boyarken grafik tablet kullandım, eğer sizde yoksa mouse da kullanabilirisniz. Fakat daha dikkatli olmalısınız


STEP 3 - The final step is shading. Again you need to create a new layer and drop the opacity to around %50-%60 with darker color. And add some shades to the character. This step gives the character more tree dimensional look.

ADIM 3 - Son adım gölgelendirme. Tekrar yeni bir katman oluşturmanız ve opaklığı %50-%60 civarına düşürerek daha koyu bir ton kullanmanız gerekiyor. Bu adım karakterinize daha üç boyutlu bir görüntü katacaktır.


Final result of drawing - Çizimin son hali

maskot-4.png

All the graphics and visuals are my creation.
Tüm grafikler , resimler ve çizimler bana aittir.

bara.png

Sort:  

Yeni yaşınızı tebrik ederim. Çizmek çok rahatlatıcı bir eylem ben de epeydir ara vermiştim belki bu akşam bir şeyler yaparım 😇

Teşekkür ederim, eğer çizerseniz birşeyler bu akşam blogunuza uğrayıp bakmak isterim. Ara vermek bazen iyi geliyor böyle, insan kendini yenilenmiş hissediyor.

Doğum günün kutlu olsun ;)

Çizim konusunda da bu kadar yetenekli olduğunu bilmiyordum, eline sağlık ;)

Teşekkür ederim arafs, ben de burada çizdikçe kendimi geliştiriyorum aslında ^^

Eline sağlık. Her ne kadar elim çizim işlerine yatkın olmasa da sevdiğim ama beceremediğim bir konu :) GAza gelip sanırım denerim birazdan o kesin. Bu arada doğum günün kutlu olsun,kaçırmışım :/

Teşekkür ederim bir yıl daha yaşlandım, biryerden sonra tebrikler moral bozmuyor değil :)) Ben herkesin bir ölçüde çizim yapabileceğini düşünüyorum. Yetenek ve yaratıcılık sonradan öğrenilip geliştirilebilir şeyler. Önemli olan sanat dallarının hemen hepsinde de geçerliği olan ısrarcı olmak, hırslı olmak ve süreklilik. ^^

Haklısın aslında da insanoğlu olarak maalesef ki hemen pes ediyoruz ya onu her zaman aşamıyoruz :)

Adımlarla açıklamanız çok hoş olmuş. Elinize sağlık. Benim gibi çizim yapamayan fakat hevesli olan kişiler için "How to draw" serisi çok iyi diye düşünüyorum.

Karakterinize bir isim koymayı düşündünüz mü? 🤔

Teşekkür ederim, karaktere isim konusunda çok düşündüm ama pek yaratıcı isim bulabilen biri değilim ^^ Önerilere açığım, var mı bir önerin?

Gollum-io 🤖

başka öneriler de bekliyoruz...

Kaliteli bir anlatım olmuş, ortaya çıkan karakter de bir o kadar iyi
, geçmiş doğum günün kutlu olsun bu arada. Düzenli içerik üretmeye başladığına sevindim.

Teşekkürler, başka bir çizerden iyi yorum almak güzel ^^ Karakter çizimi aslında deneme olsun diye başladım ama ortaya çıkan karakteri ben de beğendim, sevimli oldu :))

öncelikle doğum gününü tekrardan kutluyorum:)
en son hangi konunu okuduğumu hatırlamıyorum belki de portre resimlerdi emin değilim ama baya bi zaman geçmiş yani:) tekrar başladığına sevindim, detaylarıyla anlatımınla çok güzel olmuş🤗

Teşekkür ederim. Gerçekten uzun zaman oldu bana da sorsan şuanda en son yaptığım içeriği hatırlamıyorum. Ama geri döndüm! Artık düzenli içerikler paylaşacağım.

Tebrikler adım adım aktarmış olmanız ayrı bir güzellik katmış. Ellerinize sağlık, çok beğendim.

Beğenmiş olmanıza sevindim, "how to draw" serisi aslında çok önceleri başladığım ama bir türlü fırsat bulup yeterli içerik üretemediğim bir seri. Umuyorum bugünden itibaren daha fazla görebiliriz.

Tebrikler! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini aldı!

Günün seçilen yazılarına buradan ulaşabilir, trliste curation traile nasıl katılacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz Steemit Türkiye Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

👍

bu model hayata geçer gibi duruyor. yazı ödülü için de ayrıca tebrikler.

Tebrik ederim çok güzel ve sevimli bir robot çizmişsiniz. İsim konusunda önerim @ruenbot olabilir. Aşama aşama resimleri çizdikten sonra bilgisayarda işleyerek harika bir görünüm elde etmişsiniz, ayrıca yazınızda ingilizce diline de hakimiyet kurarak yazının kalitesini kat kat arttırmışsınız, yabancılar da görsünler biz Türkler ne güzel işler yapıyoruz. Emeğinize sağlık:)

Teşekkür ederim baycan. Daha geniş bir kitleye hitab etmesi açısından yazılarımı İngilizce yazıyordum, artık Türkçeyi de ekledim.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 62809.89
ETH 2684.34
USDT 1.00
SBD 2.56