Sensin Çikolata Bağımlısı

in #tr7 years ago

_94223295_choco.jpg

Bir şey sormak istiyorum çikolatanın bağımlılık yaptığını düşünen bir tek ben miyim acaba? Tamam kilo aldırıyor, tamam sivilce çıkartıyor ama gerçekten çok güzel değiller mi? Alıştın mı bırakamıyorsun da.. Bence kesinlikle çikolata bağımlı yapıyor. Ben de bu kadar sevdiğim ve neredeyse her gün tükettiğim bir şeyi araştırmak istedim ve başladım okumaya. Çok ilginç şeyler buldum onun hakkında ve tam 4000 yıldır insanlık tarihinde olduğunu öğrendim.

Bundan tam 4000 yıl önce; kakao çekirdeklerinden bir içecek icat etmiş insanlar yani bu tutku yolculuğuna bir içecek olarak başlamış hem de acı bir içecek! Hatta Aztek ve Maya’lar, kakaoyu o kadar değerli bulmuşlar ki alışverişlerinde para yerine kakao kullanıyorlarmış. 16. yüzyıla gelindiğinde Avrupa'ya ulaşmış ve orada yeni bir çağı başlatmış. Öncelikli olarak seçkin bir kesim tüketmiş bu içeceği fakat daha sonra kakao yağı ile birlikte içecek yerini katı çikolataya bırakmış ve bu gün yediğimiz çikolata böylelikle kalıcı hale gelerek herkese ulaşmaya başlamış.

İnsanların hayatlarında öylesine yer etmiş ki popüler kültür dünyasında ‘çikolata bağımlılığı’ diye bir hastalık bile doğmuş! Biliyordum zaten, bir kere alıştın mı vazgeçmesinin ne kadar zor olduğunu…

Doktorlar, çikolata bağımlılığından kurtulmanın yolunu aramışlar ve bugün bir psikiyatrist’e gidip çikolata bağımlılığım var dediğinizde sizi ciddi ciddi tedavi ediyorlar.. Ama iyice araştırdığımda çikolatanın yorgunlu dağıttını da okudum, bunun neresi kötü? Günümüz dünyasında ihtiyacımız olan tam da bu bence; yorgunluğumuzun bir şekilde azalması için çabalıyoruz hep. Dipnot olarak bırakayım; rengi koyulaştıkça daha hızlı etkili oluyormuş.

Ama psikiyatristler diyor ki; ‘çikolata bağımlılığı tuzak; çünkü şişmanlatır ve kişinin kendini zavallı ve üzgün hissetmesine ayrıca kendine güvenini yitirmesine neden olabilir.’ Haydaa! konu yine şişmanlığa, zayıf olmayanların mutsuz hissettiğine geldi.

Ben araştırdım bağımlılık yaptığına dair kesin bilimsel kanıtlar bulamadım. Güzel olan şeyler zaten insanda bağımlılık yapar; çokta kafaya takmamak gerek. Tamam kabul ediyorum her şeyin Fazlası zarar ama kişi bundan mutluysa bu bizi ilgilendirmez değil mi? ‘Yeme arzumuzu terbiye etmek’ istemiyorsak eğer mutlu olmaya devam edelim bence.
Yine de kendini kısır döngü de hissedenler tedavi olmayı tercih edebilir tabii ki ama ben böyle hissetmiyorum ve bir çikolata yemeye gidiyorum :)

Sort:  

Çikolata için doğrudan bir şey diyemem ama şeker bağımlılık yapıyor. Çikolatanın şekerle ilişkisi de şöyle.

Kakao, çok bol bulunduğu sanılsa da dünyada herkesin üretebildiği bir şey değil. Kaliteli kakao çekirdekleri ağırlıklı olarak Fransız ve Belçika şirketlerinin elinde. Valrhona, Callebeaut, Cacao Barry gibi profesyonellere yönelik markalar için kullanılıyorlar.

Bunlar en iyi çekirdekleri seçtikten sonra, görece düşük kalite çekirdekleri şurup haline getirip diğer üreticilere satıyor. Bizdeki çikolata firmaları da bunları kullanıyor mesela. Ama bu düşük kalite kakao daha acımsı olduğundan ekstra şekerle dengelenmesi gerekiyor. Bu nedenle en kaliteli çikolatalarda daha az şekerle yüksek kalite yakalanabiliyor. Marketlerde bulunanlarda ise şeker oranı yüksek.

Şeker de bağımlılık yaptığı için...

asıl sorun şekerdeymiş demek hiç bu yönden düşünmemiştim açıklayıcı yazınız içinse teşekkür ederim . Bu konuda bayaa bilgilisiniz galiba??(:

Burada yemek konulu bir şeyler gördüğüm zaman seviniyorum. O yüzden ben teşekkür ederim.

Bilgi edinmeye çalışıyorum diyelim :)

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.12
JST 0.028
BTC 64269.55
ETH 3490.29
USDT 1.00
SBD 2.53