Yeterli Ve Dengeli Beslenme Enerji Açısından Nasıl Olmalıdır?

in #tr6 years ago (edited)

Enerji Dengesi Sağlanmalı: Alınan kaloriler harcanan kalorilere eşit olduğunda vücut ağırlığı aynı kalır, değişmez. Alınan kalori miktarı harcanan kalori miktarını sürekli olarak aştığında vücut ağırlığı artar. Sürekli olarak alınan kalori miktarından fazla kalori miktarı yakıldığında ise kilo kaybı gerçekleşir.

Sık Sık Enerji Depolanmalıdır: Doğru besinlerden sık olarak ve az miktarda tüketmek sağlıklı beslenmenin çok önemli bir parçasıdır. Yani besin çeşitliliği fazla oldukça sağlıklı beslenme konusu o kadar iyi olabilirmektedir. Bunun yanında gün boyunca bir miktar enerji depolayıp, insülin döngüsünden uzak kalmakla, açlık, yorgunluk ve sürekli yeme isteği kaybolur.

Enerji ve besin ögeleri vücudun gereksinim duyduğu düzeyde alınamadığında, vücut dokuları yapılamadığı ve yaşamsal faaliyetler sürdürülemediği için “YETERSİZ BESLENME” durumu oluşur.

Sağlıklı bir diyette besin çeşitliliğinin sağlanması kadar; enerjinin karbonhidrat, protein ve yağdan gelen yüzdelerinin de karşılanması önemlidir.
Enerji ihtiyacının karbonhidratlar ve yağlardan karşılanamaması durumunda proteinler de enerji kaynağı olarak kullanılabilir. Özellikle çocukların, ağır işte çalışanların, emziren annelerin diyetinde enerji değeri yüksek olan besinlere yer verilmesi çok faydalıdır. Yoksa protein yıkımı gerçekleşir ise büyüme, gelişme ve sağlık bozulabilecek duruma gelmektedir. Normal koşullarda, Beynimizin kullanabildiği tek enerji kaynağı glikozdur. Enerji alımının uzun süre yetersiz veya fazla olması, vücut ağırlığında değişimlere neden olur. Günlük enerji alımının dengelenmesi ve fiziksel aktivitenin arttırılması ile vücut ağırlığını denetim altına alınabilmektedir.

Sportif faaliyetler sırasında gerekli olan enerjinin büyük bir kısmı, vücudumuzda depo edilmiş yağlardan kullanılarak elde edilir. Karbonhidratlardaki enerji yağlardakinden daha hızlı açığa çıkar. Bu sebeple şekerleri çabuk enerji sağlamak için tüketiriz.

Bazı besinler alındıklarında enerji ihtiyacını karşıladığı halde protein, vitamin, mineral yetersizlikleri ile yine büyüme gelişme ve sağlık durumunda bozulma görülebilmektedir.
Size bir kaç sorum olacak :)

Sizin hayatınızda enerji ne konumda?
Günlük hayatta enerji ihtiyacınızı ne kadar karşıladığınızı düşünüyorsunuz?
Enerjinizi en çok ne için harcıyorsunuz?
Yeterli ve dengeli beslenme konusunda ne kadar dikkat ediyorsunuz?

Sorulara cevap verirseniz sevinirim. Siz sevgili arkadaşların yorumlarına değer veriyorum.

Sort:  

Hayatımızın en önemli faktörü, sağlık için muhakkak sağlıklı ve dengeli beslenmeliyiz. 😃

Nasihat yorumumuzda geldi :) sorular için ne diyorsunuz

  • iş ve steemit enerjimi fazlasıyla tüketiyor.😃
  • normalde çok güzel karşılıyorum ama bu sıralar değil.
  • enerjimi en çok işimde harcıyorum. Bir de yemek yaparken.
  • şu an çok dengeli beslendiğimi söyleyemem ama normal günlerde kendimi besin ögeleri bakımından gayet güzel ve sağlıklı besinlerle besliyorum.
    Çok soru vardı kaç puan aldım.😂😂

51 le geçtiniz daha dikkatli beslenmeniz gerekiyor hazır yemek menüsüde elinizdeyken bunu değerlendirmelisiniz:)

Çok kıt puan veriyorsunuz sözlü notu ile yükseltmem lazım 🤔

Final sınavında görüşürüz:)

  1. Enerjim bol. Çünkü enerjimi çok tüketemiyorum.

  2. Almam gerekenden çok fazlasını alıyorum (bol karbonhidrat 🙃)

  3. Ben cleanroom ‘da çalışıyorum. Beden çok koşturuyor labda.

  4. Hiç dikkat etmiyorum. Kendime deli gibi kızıyorum. Artık kızmaktan bıktım. Faaliyete geçmem lazım biliyorum.

Harika cevaplarınız için size çok teşekkür ediyorum. Cevapları okurken istemsizce bir tebessüm oluştu :) Sağlık önemli bir kere gittikten sonra çok ugrastiriyor ve eziyet çektiriyor tekrar geri gelmeye biliyor.

O yüzden yazıların önemli. Hatta bir rehber edasıyla yazsan daha da makbule geçer.

Rehber olarak yazabilir miyim yazarsam nasıl yazarım bilmiyorum. Ben beslenme öğrencisi olsaydım kesinlikle yapardım fakat hemşirelik öğrencisiyim. Beslenme dersi aldım ve biraz araştırarak bu yazıları yazdım rehber olarak nasıl olur bilemiyorum bu konuda biraz kendime güvenmiyorum 😅

Elimize sağlık hocam güzel olmuş. :)

Paylaşalı uzun bir süre olmadı yorum gelmesi mutluluk verici bir kaç sorum olacaktı onları eklemeyi unuttum. Editleyeceğim cevaplarını merak ediyorum.

Ben de birçoğumuzun olduğu gibi öğrenciyim ve derslerde başarı gösterebilmem için enerji benim için şart. Durum böyle olunca enerjim yokken düşünmem imkansız oluyor. Enerji benim için çok değerli.

Günlük ihtiyacım enerjiyi ancak karşılıyorum, daha fazlasını almayı isterim ama metabolik nedenlerden dolayı fazlası mümkün olmuyor.

Beslenme konusunda Fast food kategorisindeki besinlerden uzak durmaya özen gösteriyorum, arkadaşlarla olmadığım sürece bu tarz yiyecekleri tüketmem.

We do not upvote comments. Please read the user guide before using our service

Güzel yorumun için ben teşekkür ederim.

teşekkür için teşekkür ederim
dogru?

Son iki yıldır harekersiz yasiyorum . En buyuk hareketim ev işleri :))spor a baslamaya niyet ediyorum ama bir türlü olmuyor . Cok az sehrin disinda yaşadığım icin useniyorum galiba 😀
Bakkal a bile gitmiyoru. Araba da tabi tembellestiriyor insanı.
Neyseki hala aldigim elestiriler sen ye aman bos ver hareket etmesen de olur yonunde .
Troid rahatsizligim sebebi ile aldigimi yakiyorum.
Birazcik kilolu olan kardesim hastalik mi lütuf mu anlamadim diyor 😀😀

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 1 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Buna sevindim çok teşekkür ederim

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Eray-queqtra from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Loading...

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 57808.87
ETH 3061.38
USDT 1.00
SBD 2.33