Steemit ile ciddileşme #1 : Organize olma

in #tr6 years ago (edited)

Kayıtlara göre Steemit hesabımı 9 Ekim 2017’de açmışım, yani Punky, Steemit dünyasında henüz 5 aylık. Yeni doğmuş bir bebek 5 ayda ne kadar büyüyebilirse benim durumum da farklı değil aslında. Yeni yeni bu dünyanın ne olduğunu, ne işe yaradığını, içinde kimlerin olduğunu, benim için de ne anlam ifade ettiğini keşfediyorum. 5 aylık bir bebeğin ufak ufak sağa sola gülümsemesi, anne babasını ayırt edebilmesi gibi ben de sistem içerisindeki iyileri, kötüleri, doğruları, yanlışları, eksikleri vs anca ayırt edebiliyorum. O ilk andaki şuursuzluğumu attım, şimdi daha anlamlı bakabiliyorum yani. Ama insan hayatı nasıl ki doğmak, büyümek, gelişmek ve olgunlaşmak şeklinde ilerliyorsa buradaki yaşamımızın da pek bir farkı yok. Bunun en başından beri farkında olduğum için hiç "neden takip edilmiyorum", "neden okunmuyorum", "neden tepki vermiyorlar" ya da "neden kazanmıyorum" gibi düşüncelerim olmadı. Bu süreyi sistemi anlamak için değerlendirdim, kendimce ufak deneyler yaptım, insanları ve sistemi anlamaya çalıştım. Ben sandım ki kripto işlerini çözeceğim gerisi gelecek. Hatta blockchain tabanlı bir proje geliştirebilir miyiz gibi bir takım fikirlerim vardı. Yok öyle değilmiş, en azından şimdi değilmiş. Kripto işlerini çözemedim, çok ilgimi de çekmedi işin aslı, ileride çözer de projeye döner miyim bilmem ama işin anonim bir şekilde yazma, yazılanları okuma ve insanlarla iletişim kurma kısmını sevdim, o yüzden Punky’nin doğumuyla ölümü bir olmadı neyse ki. Daha önceki yazılarımdan birinde de söylemiştim, erkek arkadaşımın hesabı “Bu ne ya hep kripto! Buraya yazacağıma Medium’a yazarım, LinkedIn’e yazarım!” diye doğduğu hafta öldü. Benimse iyi kötü bir şekilde 5 ayımı dolduğum bu platformda şimdi geldi ufak ufak büyümeye. 



Büyümenin birden fazla yolu var. Geçtiğimiz haftalarda sıcak para yatırımı yaparak hesabı büyütmeyi düşündüm. Hatta Discord kanalı üzerinden de sordum, sağolsun @fetch kendi deneyimlerini, fikirlerini anlattı, sorduğum soruları tek tek yanıtladı da kafamda biraz daha netleşti. Bünyeye hormon yüklemek gibi olacaktı şu aşamada, görüntü büyüyecek ama reel sonuçları olmayacaktı. En azından benim için. Bilirsiniz ergenlerde olur ya hani bir anda boy atarlar ama davranışları, beyin yapıları hala çocuktur, o hesap. Vazgeçtim. Kendi doğal akışı içerisinde nasıl oluyorsa o kadar büyümesine karar verdim ama tabii bu benim şimdiye kadar canımın istediğinde yazıp, istemediğinde ya da işlerim boyumu aştığında 2 ay ortadan kaybolmamla olacak şey de değil. Çocuğu her gün bir şekilde beslemek gerek ki büyüsün malum. Ne kadar kaliteli beslenirse de o kadar sağlıklı büyüyecek gerçek hayattaki gibi. O yüzden artık biraz düzgün zaman ayırmanın, organize olmanın zamanı geldi diye düşünüyorum. 



Çok zamanım olmamasına rağmen aynı anda milyon tane şeyle ilgilendiğim için bir konuda ilerleme kaydetmek istiyorsam net bir şekilde plan yapmam gerekiyor. Yoksa tüm işler, öğrenmeye çalıştıklarım, ilgi alanlarım birbirine giriyor. Hangisini yapacağımı şaşırırken bir anda kendimi hiçbirini yapamazken buluyorum. Bu da hem gündelik akışımı hem de sinirimi bozuyor. Tüm gün bugün neyi neresinden nasıl yapsam diye düşünürken akşama salak salak oyalandığınızı aslında hiçbir şeyi tamamlayamadığınızı görmek çok can sıkıcı. Bu sebeple madem Steemit'le ilişkimizi ciddileştireceğiz, kafama göre düzensiz bir şekilde takılmak yerine, kafada ufak da olsa bir yol haritası belirleyip,  organize olmakta fayda var. 


Bu hafta zaman buldukça bu konuya yönelmeyi, neler yapabileceğimi netleştirmeyi ve birilerine faydalı olur umuduyla sizlerle paylaşmayı planlıyorum. Belki benim gibi yeni gelenler ya da şimdiye kadar dağınık halde ilerleyenler için bir rehber olur. 


photo source : freepik

Sort:  

Yazıların hem çok net, temiz hem de bilgilendirici. 3 aydır bu planlamayı ben de yapamadım hala. Bu serinin rehber olacağına şimdiden eminim.

Çok teşekkür ederim.
Hadi gel o zaman beraber organize olalım :D

Benim önce yazarak düzgün iletişim kurmayı öğrenmem lazım. Şimdiye kadar hep ekip olarak çalıştım, bazen birbirimizin eksikliklerini kapatacağız diye gelişimlerimizi engellemişiz. Mesela metinleri hep birileri yazar ben düzeltir, düzenlerdim. Fark ettim ki böyle böyle yazmayı unutmuşum. Özellikle ortağımla etkileşimimizi herkese adapte etmişim, herkesin benim kafamdakileri bildiğine inanıp aktarım yapıyorum, sonra anlaşılmıyorum diye sinirleniyorum.

Böyle bir planlamaya benim de ihtiyacım var sanırım, aklıma geldikçe yazmaya çalışmaktan, aklıma geldikçe araştırmaktan sıkıldım. Notlar alarak ona göre hareket etmek istiyorum. Seriyi takip ediyor olacağım ;)

Hangi güne denk gelir bilemiyorum ama serinin bir yazısında da içerik stratejisi belirlemekten bahsedeceğim. O kısım belki senin de işine yarar, bugün farkettim yazdıklarını çünkü araştırmaya dayalı içerikler yazıyorsun zaman çalmaya müsait oldukları anlamına geliyor bu.

  • Hangi güne denk geleceğini neden bilmiyorum, işte bunlar hep plansızlık :) -

:) Takipteyim, merakla bekliyorum. Aslında normalde de çok plansızım ama zamanımı iyi değerlendiriyorum yine de.

Steemit ve discord çok fazla zamanımı almaya başladı, bir yerden kısmaya başlamam gerek artık.

:) Takipteyim, merakla bekliyorum. Aslında normalde de çok plansızım ama zamanımı iyi değerlendiriyorum yine de.

Steemit ve discord çok fazla zamanımı almaya başladı, bir yerden kısmaya başlamam gerek artık.

vallahi ben sabitledim. haftada bir, kimsenin okumayacağı uzun yazılar yazmaya karar verdim asdfjjfk :D . gerçekten öyle ama haftada max. 2 gün yazı paylaşabileceğimi düşünüyorum doğrusu. bugüne kadar hep bir sırayı takip ettim. bir fikir geldi aklıma, bunu yazmalıyım diye düşündüm ve yazdım. sonra başka bir şey geldi onu yazdım. şu an mesela ileriki 3 yazımın konusu kafamda belli. satriani'nin full diskografisini yazma işine girişmeyi düşünüyorum, belki çok az kişi okuyacak ama benim açımdan önemli bir yazı olacak. ilk 6 albüm hazır, bu da 3'er albümü içeren 2 yazı(bölüm) demek. sonra da "2017'nin dikkat çeken 5 yabancı dizisini" yazacağım. sonraki yazı için kafamda hiç bir fikir yok, bakacağım, illa ki bişiler gelecektir diye umuyorum.

bu arada sizin yazılarınızı beğenerek okuyorum. kasmadan, duru bir türkçe ile kendi gözlemlerinizi ve fikirlerinizi güzel bir şekilde aktarıyorsunuz. yazmaya devam ediniz lütfen :)

Çok teşekkürler, ben de elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum. Yazması kolay oluyor gerçi de günde onun için gerekli olan 20 dakikayı ayıramadığım günler oluyor o sıkıntı. O yüzden bir düzen oturtmam lazım zaten :)

Başkalarını bilemem ama ben uzun yazı seviyorum. Kendim de uzun yazdığımdan olabilir. Kimse okusa da okumasa da dert değil, sen nasıl istiyorsan öyle yaz. İnsanların fikirleri, beğenilerine göre hareket edersen hem netknight olmazsın hem de bir gün seni mutlaka hayal kırıklığına uğratırlar ;) Bu arada o Satriani yazısını şimdiden dört gözle bekliyorum çünkü kendisinin hastasıyımdır. Hatta hayatımın bir döneminde bir şarkısını çılgınlar gibi çalışıp çalacağım kararlıyım. Tabii onu da planlayıp zaman ayırabileceğim bir dönemde :D

This post has received a 0.24 % upvote from @drotto thanks to: @punky.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 63997.36
ETH 3133.23
USDT 1.00
SBD 4.15