Bu Ben Miyim?

in #tr6 years ago (edited)

Ben dünyanın hızla değiştiğine inanan biriyim. İnsanların sevdikleri işi yaparak yaşamlarını sürdürebilmeleri gerektiğini düşünüyorum. Sınırları kaldıran bir platform olması sebebiyle steemiti seçtim.

Facebook ve instagramı da seviyorum ama steemitle tanıştıktan sonra burayı daha eğlenceli ve motive edici buldum. İnsanların birbirlerinin gönderilerini daha çok beğenme eğiliminde olmaları güzel bir şey. Olumsuz eleştiri ya da hakaret, diğer platformlara göre daha az. Çünkü benim kazanmam diğerlerinin de kazanmasına bağlı. Diğeri mutsuz olduğunda ben de mutsuz olurum ve bunu en güzel görebileceğimiz yerlerden biri steemit.

Bundan önceki iki paylaşımımda dlive vasıtasıyla iki resim boyama videosu paylaştım.

Birçok arkadaşım kendimi tanıtmam gerektiğini, resimleri gerçekten benim çizip çizmediğimi, diğer insanların, benim resimlerimle ilk defa karşılaşanların bilemeyeceklerini, bunun bir güvensizlik yaratabileceğini söylediler.

Ya internetten aldığın bir videoyu paylaşıyorsan!

Böyle kuşkuları giderebilecek bir yöntem olmadığını düşünüyorum. Çünkü burada bir başkasının fotoğraflarını paylaşanlar da olabilir.
Afaki olacak belki ama ya benim ikiz bir kardeşim varsa, steemitle hiç ilgilenmiyor ama resim yapmayı seviyor, videosunu çekmeme izin veriyorsa ne olacak?
Her çizdiğim resmi notere gidip onaylatsam 😊 şaka yapıyorum tabi ama noter bile emin olamaz, sadece işini yapmış olmak için onaylayıp geçer.

Gerçekten de teknolojik gelişmeler ve insani zayıflıklar yan yana konulduğunda hilesiz bir iş yapmak mümkün değil. Çizdiğim resimler benim aklıma havadan gelmiyor ki, ya beğendiğim bir resme ya da canlıya bakıp çiziyorum işte. Yani, Yaratan'dan çalınca sorun olmuyor ama başkasından çalınca sorun oluyor! 😳

Çok değer verdiğim arkadaşlarımın @captainsailor , @baycan ve @tolgahanuzun tavsiyesi üzerine fotoğrafımı da paylaşacağım elbette. Ama “bu paylaşımı İngilizceye çevirebilir misiniz?” demek istemiyorum discord kanalında. Bu tip bir yardıma açık olmakla beraber ve gerekli olduğunu düşündüğümde istemekten de çekinmeyeceğim tabi. Aklıma daha farklı bir yol geliyor ve arkadaşlarımın önerisini cepte tutarak denemeler yapmayı tercih edeceğim. “Taşıma suyla değirmen dönmez.” atasözüyle “bin bilsen de bir bilene danış.” arasında kaldığım ender anlardan biri bu. 😊

Hayat çok kısa ve sevdiğim şeyi yaparak yaşamak istiyorum.

Ben resim yapıyorum ve duygularımı yazılı olarak ifade etmekten çok mutluyum. Yani steemit olmasa da resim çizerim ya da bir yerlere bir şeyler yazarım. Para kazanmak konusunda da bir hedef belirlemedim. Düzenli yapılan her işin sonunda, istesek de istemesek de bir başarı gelir zaten. Maddi ya da manevi. Mesela bundan sonra hiç para kazanamayacak olsam bile steemitte harika insanlar tanıdığım için buraya gelir, onlar ne yazmış diye en azından yine bakarım.

Çok şükür dediğim sağlığım, eşim, hobilerime ayıracak vaktim ve dünyanın geri kalanına duyurmak istediğim bir yaşam idealim var.

Herkesin birbirine yardım etmek için elinden gelen her şeyi yaptığı, komşusunu en az kendisi kadar seven insanlardan oluşan küçücük de olsa bir topluluğun oluştuğunu göreceğim. Bu topluluk, dünyanın geri kalanına bir meşale olacak, orayı gören bir daha eski bencil yaşantısına dönmek istemeyecek.
Bunları ben bencilliğimden kurtuldum, siz de kurtulun demiş olmak için yazmıyorum. Kesinlikle bu yazıyı okuyanlar arasında en kötü kalpli, en bencil olanınız da benim. Kimse beni bu konuda geçemez. 😈

Gece gece önceki çizdiğim resimlerin birkaçıyla öz çekim (selfie) yapacağım. Aslında bu "öz çekim" söz öbeğiyle ilgili de en az bir post daha yazılır ama konuyu dağıtmak istemiyorum.

Daha önce de belirttiğim gibi ben İngilizce bilmiyorum.

Peki dünyanın geri kalanıyla iletişim kurma hakkım yok mu? Bence var, yarım yamalak da olsa var! Komik de olsa var. Bu konuda uzun zamandır düşünüyorum ve herkese açık bir platformda kafasını gözünü kıra kıra öğrenmeye çalışma hakkım da var. Hatta doğrudan yorumlarda isteyenlerin düzeltebileceğini de ilan edebilirim.
Bu konuda ısrar etmemin sebebi “daha fazla para” değil! Şu anda eşimin geliri çok şükür normal bir yaşam sürdürmeme yetiyor. Ancak ben sadece kendimin değil, tüm dünyanın geleceğini garanti altına almak istiyorum.

Eğer bir gün kızım olursa ben yanında olmadan bakkala gidebilsin, kapının önünde oyun oynayabilsin, istediği işi, topluma faydalı olarak yapabildiği halde, tüm yaşamı anlamlı ve garanti altında olabilsin istiyorum. Bunu sadece henüz olmayan kızım için değil, sizlerin çocukları için, üniversiteden mezun olmamış tüm genç arkadaşlarım için de istiyorum. Hepimiz için güvenli, sevgi dolu, dostluk dolu bir ortam oluşturulabildiğini görmek, bunun için birey birey değil, genel genel şeyler yapmak istiyorum.

Bu resimdeki çok mutlu kız da benim 😊 , yüzme bilmem ama denize bayılırım.

Tabiiki bu hesabın tanınır olması çok para kazanmak olsaydı amacım yine isteyeceğim bir şey olacaktı. Ama asıl istediğim şey tüm kötülükleri içimizde kendi bencilliğimizle yapacağımız mücadelede sönümlendirmeyi öğrenmek. Bu mücadeleyi paylaşmak, bu paylaşımlarda diğerleriyle ortak olanı açığa çıkarmak, zıtlıkları içselleştirmek, olumsuz gördüğümüz işlerden yine diğerleri için faydalı bir sonuç çıkarmak…
Daha bunu Türkçe bile yapamıyorken bir de İngilizcesini mi yazacaksın demiyor değil içimdeki ses. 😊 Der tabi. Onunda kendine göre haklı yönleri var.
Çok uykum geldi ama daha yazasım da var. Eğer biri bu yazıyı İngilizceye çevirmeye gönüllü olsa sinir olur zaten. Bir de resimlerle beraber şimdi çektim fotoğraflarımı bilgisayarın kamerasıyla, kim bulacak bu saatte selfie aparatını, pardon öz çekim çubuğunu?

Allahım yazdıkça yazasım var bu gece, gözlerim kapanıyor resmen, kocam neredeyse uykusunun ikinci kısmına geçti, ben bir türlü yatamıyorum.

Şimdi son önerilerden sonra planım şu;

• Bu postta benim ve eşimin fotoğrafları olduğu için bir süre, bütün paylaşımlarımın altına “ben kimim?” yazıp bu postun linkini atacağım, resimleri benim elim çizdi diye bağırmak babında.
• İngilizceyi kullanmaktan yarım yamalak da olsa çekinmeyeceğim, zaten bu kadar uzun ve ileri İngilizce gerektiren metinler yazmama gerek yok şimdilik. Basit birkaç cümleyle başlayacağım, düzeltmek isteyenler de gelip yorum olarak düzeltebilirler ve çok memnun olurum zaten. Böylece ben de öğrenmiş olurum.
• Güven konusuna ben de çok önem veriyorum ama bir sanatçının yaptıklarıyla kişiliği çok farklı olabiliyor. Yani adamın sesi güzel diye huyu da güzel demek olmuyor çoğu zaman, hatta çoğunlukla bir yeteneği olan insanlar kendini beğenmiş olur. Aslında yetenek denen şey herkeste vardır sadece keşfetmemiştir henüz kişi. Kimse bu yaşam serüvenine doğa tarafından eline bir kılavuz verilmeksizin atılmaz. O yüzden bundan sonra da steemitte yeni içerikler oluşturmaya devam etsinler diye mümkün olduğunca olumlu yorumlarla insanları destekleyeceğim.
• Hayalini kurduğum ideal topluluğun oluştuğunu, kimsenin birbirini olumsuz eleştirmediği, temel bir örnek insanlığı görmeden ölmeyeceğim. Ölsem de gam yemeyeceğim. 😊
• Neden yaşadığımı öğreneceğim, neden yaşadığınızı öğreneceksiniz, neden yaşadığımızı öğrenmek zorundayız.
• Kralı sadece çok inatçı olanlar görecek, hayatta sadece çok inatçı olanlar kazanacak, hazineyi sadece arayanlar bulacak, aramayı bırakanlar kös kös geri dönecek. (Kös kös: kazanma umudunu yitirmiş bir vaziyette demek. Herkes bilmez belki.)

Bu post burada bitsin ama ben buraya birkaç arkadaşın hesabını yazmadan kapatmış olmayayım.

• Mim mim grubundan bahsedip KPSS için nasıl değerli tarihi anıların heba olduğunu bana hatırlatan yazısıyla @emirfirlar
• Neden düşük yüzde ile oylama yapıp daha çok yazara ulaşmaya çalıştığını anlatan @emrebeyler
• Steemitte kitap ve yorumu denince artık hep aklıma gelecek @eyupyusuf
• Her geçen gün daha iyi postlar hazırlamaya çalışan @fadime
Hepimize huzur dolu bir gece olsun, yarın yepyeni bir gün olacak. 😊

Sort:  

Tekrardan hoşgeldiniz. Resimlerinizle #tr etiketine renk katıyorsunuz. Kendinizi geliştirme çabanızı her yeni gönderinizde fark ediyorum. Benden de küçük bir öneri gelsin size, masanın üstüne @pinarhanpolat yazısı(ki sizin güzel çiziminizle) eklerseniz isminizin daha akılda kalıcı olacağını düşünüyorum.

Hoş bulduk. Resimlerimi her zaman başta olmasa bile her zaman tr etiketiyle paylaşmayı düşünüyorum bundan sonra da, sonuçta ben en önce içinde bulunduğum topluluğa karşı sorumluyum. Zaten bir katkımız yok en azından zararımız olmasın diye tanıtımı için elimden ne gelirse yapacağım.
Gelişiyorsa bir şeyler sizin gibi arkadaşların güzel tavsiyeleriyle oluyor hepsi. İyi ki yazıyorsunuz bir şeyler ben de sizlerden öğreniyorum yavaş yavaş. Bu öneri de çok güzel bir öneri mutlaka yapacağım bir @pinarhanpolat arka planı, süper öneriler geliyor, hepiniz harikasınız.

Önerilen hesaplar kısmınızda bana da yer verdiğiniz için çok teşekkürler. Ben de naçizane kitapları eleştirmeye çalışıyorum. Kitap gibi bir kavramla hatırlanmak çok güzel bir şey.

Hepimiz için güvenli, sevgi dolu, dostluk dolu bir ortam oluşturulabildiğini görmek, bunun için birey birey değil, genel genel şeyler yapmak istiyorum.

Son zamanlarda gördüğüm isteklerde en iyisi diyebilirim. Sizin istediğiniz şeyleri Türkiye'de ki toplumun yarısı bile istese en gelişmiş toplumlardan biri oluruz bir anda. Ünlü filozof John Stuart Mill'e ait bir alıntı bırakmak istiyorum konu ile alakalı olacağını umarak..


''Bir uygarlığın seviyesini ölçmek isterseniz, derhal kadının hayat şartlarına bakın."

Ayriyeten Steemit'te maddi olarak herkes bir şeyler kazanmayı istiyor veya istedi fakat bir beklenti içerisinde olmayınca ve kaliteye odaklanınca çok daha iyi oluyor her şey. Hem kişinin kendisi için hem de yazdığı yazılar için.

Yine çok kaliteli alıntılarla harika bir yorum hazırlamışsınız, her yazımda yer versem hesabınıza yeridir.
Kararlı olanlar hem maddi hem manevi kazançlı çıkacaklar gibi görünüyor. Yine de insanın paradan daha yüksek bir idealinin olması ve sadece bunu deklare etmesi bile o kişiyi benim gözümde kahraman haline getirebiliyor.
Paraya karşı değilim ama zamanımızda paranın kullanılma şekli, tüm insanlık için değiştirilmesi gereken hayati konulardan birine dönüştü.
Postuma geldiğiniz için çok memnunum.

Yazımın alıntılandığından habersiz bir şekilde, bir çırpıda okuyup sonunda bunu farketmek ayrı bir süpriz oldu benim için :))
Hem bu güzel yazınız hem de yazımı alıntılamaya değer gördüğünüz için teşekkür ederim.

Okumanız beni çok mutlu etti :) Sağ olun.

Hey girl, I'm Oatmeal Joey Arnold, and you are great and I draw too and love your photos.

Thank you Oatmel Joel Arnold.
Welcome post.

Kendini çok güzel tanıtmışsın çok severek okudum. Eşin ve sen çok güzelsiniz maşallah, yakında 3. Bir kişiyi de görmek nasip olur inşallah 🤗 Allah güzel gönlüne göre versin inşallah. Seni tanıdığım için mutluyum.

Beğenmene ne kadar sevindim anlatamam @baycan , eşim de beğendi :) Üçüncü kişinin biraz zamanı var ama olunca sen göreceksin ♥♥♥ Gönlüm hepimizin sağlıklı, mutlu bir ömrü olsun diyor. Ben de seni tanıdığıma çok mutluyum, güzel günler gelecek hep 🤗

Hi Thank you for #introducingyourself. Im myself quite new in steemit community but I realized that there are few things you could do to have a better start:
Mostly I invested a little bit in STEEM in order to purchase STEEM POWER and STEEM DOLLARS. Why? Its simply important. Without initial investment it will be very hard for you to build reach here and be noticed.

Im not sure if you ever heard about this site:
http://steemd.com/@your_username
Example: https://goo.gl/3mquu1
Perhaps you know it already :)
If you will reply to this message (that would allow me to believe that we may develop mutual engagement and help each other) then I will follow you and upvote some of your future posts.
Cheers and good luck.

Thank you so much. When I read your comment, I was very happy.
Why is your reputation score (14)? for the first time I see that there are 14 accounts that have been shared for months.
I'm sorry for Garamer mistakes.
I do not know English.
Good luck :)

Yazının sonuna ne zaman geliverdik dediğimiz bir post daha olmuş. :)
Çok güzel paylaşımlarınızla başarılı olacağınızdan şüphem yok. Eşinizle birlikte bir ömür boyu mutlu olursunuz inşallah. Başarılar :)

Teşekkür ederim @safesafe okumanıza çok memnun oldum. İyi dileklerinize amin. Size de başarılar.

Paylaşımınız günün en Jumbo yazısı seçildi, tebrikler :)

Yazınız Jumbot ve Jumbot Kürasyon Kuyruğuna bağlı hesaplar tarafından oylanmıştır.



Jumbo-T Nedir?

Jumbo-T, TR içerik oluşturucularına destek olma amacıyla kurulmuş bir oluşumdur.

Jumbot Hakkında Daha Detaylı Bilgi İçin

Ne güzel yazmışsınız sohbet eder gibi. Bir çırpıda okudum samimiyetiniz, içtenliğiniz ve naifliğiniz nasıl güzel yansımış yazılarınıza. Çizimlerinizle tanıyordum sizi şimdi fotoğraflarınızla çizimlerin sahibesinide görmüş olduk. Ben şahsen memnun oldum.. (:

Ben de çok memnun oldum :) teşekkür ederim güzel yorumunuz için.
Çok uzun bir yazı diye çekinmiştim biraz ama okunabilir buldunuz şükür 🌺🌺🌺
Her gün için bir şeyler paylaşamaya çalışıyorum hesabım tam 29 günlük, şimdilik iyi gidiyor gibi.

Çok akıcı samimi, içiniz rahat olsun hemen okunuyor bitiyor. (:

çok iyi haber :) ♥

  • Feronio - 28 Oy Listesine postunuz eklenmiştir. Yazıyı oylayarak veya resteem yaparak listenin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olmak istermisiniz?

  • Feronio Oy Listesi Linkinden detaylara ulaşabilirsiniz.

Coin Marketplace

STEEM 0.23
TRX 0.12
JST 0.029
BTC 67555.35
ETH 3499.18
USDT 1.00
SBD 3.21