BAYCAN 😊
@baycan arkadaşım bir yarışma düzenledi. Ben de asla onun kadar güzel olmayan bir resimle katıldım. Daha önce hiç portre çalışması yapmadım. Ama diğer resimlerim ortalama 40-45 dakikamı alırken, @baycan resmi çizmek ve boyamak tam 2 saatimi aldı.
Yarışmanın kuralları gereğince yapılış aşamalarını hem fotoğrafladım hem de adım adım her bir aşamanın fotoğrafı üzerine yazacağım. Şöyle:
My friend made a contest. I also joined, never as beautiful as her, I drew a picture. I have never done portrait work before. But while my other pictures took 40-45 minutes on average, drawing and painting took 2 hours. I photographed the phases of the construction according to the rules of the judge. I'll write on a step by step photo of each step. as follows:
Aşama 1:
Önce kâğıdın boyutunun ne kadar olacağına karar veremedim. Her zaman bir a4 kağıdının yarısını kullanmayı tercih ederim, çünkü büyük çalışmalar uzun zaman alır ve steemit gibi bir platform için hazırlanacak resim en fazla 1 saatimi almalı, yoksa günün geri kalanında yapmam gereken işler kalıyor. Dolayısıyla geleneğimi bozmadım ve a4 kağıdını ortadan ikiye ayırıp önce kara kalemle temel yüz hatlarını çizdim.
Step 1:
First, I could not decide how much the size of the paper would be. I always prefer to use half of an A4 paper. Large work takes a long time and the picture to be prepared for a platform like steemite should take at most 1 hour. Or in the rest of the day, I can not complete my work. So I did not distort my tradition, and I separated the A4 paper into two from the center and first drawn the basic facial features with a black pen.
Aşama 2:
Sonra çizmiş olduğum ana hatları kara kalemle oldukça belirginleştirdim. Bu aşamada hiç emin değildim, çünkü aslında bir insanın yüz çizgileri (hele bir de gençse) son derece siliktir ve onun resmini yapmak daha zordur gibi geldi. Nasıl derinlik verecektim, bunu bu aşamada düşünerek kara kalemi kağıt üzerinde gezdirmek oldukça uzun zamanımı aldı, yaklaşık 20 dakika sadece bu aşamayla ilgilendim.
Step 2:
I then made the outline of the drawing very clear with black pencil. I was not sure at this stage, because the face lines of a person are extremely silky. It seemed more difficult to draw the face of a young person. How I would give depth, I used black pepper thinking this in this stage. It took me quite a long time to draw, about 20 minutes I was only interested in this stage.
Aşama 3:
Burada kara kalemle çalışmayı bitirip bitirmemek konusunda tereddüt ettim, çünkü işin içine renkler girdiğinde gerçeklik hissini kaybedeceğime emindim. Neredeyse gölgeler ve aydınlık noktalar üzerine çalışıp sonlandıracaktım.
Step 3:
I hesitated to finish working with the black pen here. When a specific color into the job because I was sure I lost the sense of reality. I almost worked on the shadows and the bright spots, I would finish.
Aşama 4:
Eyvah! Berbat ettim dediğim bölüm burası. Burada bin pişman oldum, canım yüze sarı boya vurdum diye, hele kırmızı bölgeler tam bir felaket göründü gözüme, olmaz dedim, vazgeçiyordum az kalsın. Önce açık sarı- krem rengi karışımı bir renkle astar geçtim ve üzerine su yardımıyla gül kurusu renkten yüz hattındaki derin yerleri ve gamzeleri boyadım. Saçlar için de siyahla ilk geçişi yapmış oldum.
Step 4:
Alas! This is the part where I made a mess. I made a thousand regrets here, I rubbed yellow paint on the face, the red parts were a complete disaster, I said, I would not give up, just keep it. I first lipped with a light yellow-cream color mixture. Then, with the help of water, I painted the dimples with a rose-colored color. I made the first pass for black hair.
Aşama 5:
Burada @baycan ‘ın yüzünü rahat bırakıp, biraz kurumasına izin verdim, hem de geri planda masanın üzerinde kalan çiçek siluetini boyayıp, diğer resim alışkanlıklarıma dönerek, bir nevi yapmayı bildiğim şeye geri döndüm. Sonunda biraz huzur buldum bu aşamada. Pembe, beyaz çiçekler ve yeşil yapraklar ortaya çıktıkça benim de yüzüm güldü.
Step 5:
Here I left the face part free and let it dry slightly. I painted the silhouette of the flower on the back panel on the table. Turning back to my old habits, I have returned to what I know to do. I finally found some peace of mind in this phase. As pink, white flowers and green leaves come out, my face grows.
Aşama 6:
Bu aşamada hem masa üzerindeki eşyaları belirginleştirmek hem başın arkasında kalan dolap ya da kapı olduğunu düşündüğüm kısmı boyamak hem zevkli hem de işin kolay kısmıydı. Bluzun gerçek, kendi rengi çok güzel olmasına rağmen bu tonu yoğun kullanıp, yüz hatlarını geriye itmek istemedim. O yüzden bluzun rengini gerçeğine göre daha silik ve dalgalı boyadım.
Step 6:
At this stage it was nice to highlight the items on the table. It was a pleasure to paint the closet or the door behind the head. It was easy. I did not use this tone intensely even though the blouse's true color is very beautiful. Facial lines could be on the back. That's why I painted the blouse, more dull and wavy than the truth.
Aşama 7:
Sona doğru yaklaşırken biraz daha ayrıntılara inmek, ince çizgiler eklemek gerekti. Yedinci aşama gerçekten de kolaydı. Artık ne eksik diye orijinal fotoğrafa bakıp birer birer tamamlıyordum. Mesela @baycan ile masası arasında kalan bölümü, kolunun arkasında kalan dosyaları, masa üzerindeki (zannederim küçük bir tavla) ahşap bir kutu olduğunu düşündüğüm objeyi bu aşamada boyadım.
Step 7:
As I approached the sonata, I needed to get a little more detail and attach fine lines. The seventh stage was really easy. I was looking at the original photo and completing one by one to see what was missing. For example, the part between my friend and the table, the files behind the arm, the wooden box on the table painted in this stage.
Aşama 8:
Kenar çizgilerini belirginleştirdim. Saçların biraz daha koyu renkli görünmesi için siyah renkle üzerinden tekrar geçtim, kaşları da aynı şekilde ön plana aldım. Tüm fotoğrafları floresan altında çektim. Öyle olunca ton farklılıkları resimler arasında sizin de dikkatinizi çekecektir. Son hali fotoğraflarken daha aydınlık bir yere geçip denedim. Biraz çekinerek, biraz korkarak ama nihayetinde çok mutlu olarak katıldığım bir yarışma süreci oldu.
Step 8:
I made the edges visible. I passed over again with black color so that my hair looks a bit darker. I put the eyebrows in the same way. I took all the photos under fluorescent light. As such, the tone differences will draw your attention among the pictures. When I was photographing the final scene, I tried to go through a brighter place. It was a process that I was a bit afraid, a bit scared, but eventually very happy.
Eğer daha fazla vaktim olsaydı çok daha iyi bir sonuç ortaya çıkabilirdi. Portrede böyle hisler yaşanıyormuş, onu da deneyimlemiş oldum.
Okuyan, ilgilenen, içeriğe bakmayıp sadece resme bakıp oylayan, oylamayan ama beğenen, içten içe bana söyleyen, içindekileri yazamayan, kırmamak için eleştirmeyen, tarzımı saçma bulan ve daha aklıma gelmeyen bir sürü hislerden geçen her steemit üyesine kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum.
Son olarak resmin orijinalini ve suluboya çalışmasını yan yana ekleyerek bitiriyorum.
![]() |
![]() |
STEEMİTİN GÜZEL İNSANLARI BÖLÜMÜ
Evet. Geçen paylaşımımda maalesef çok yoğun bir gün geçirmem sebebiyle özellikleriyle bahsetmek istediğim ama yazmaya vakit bulamadığım, çok kıymetli steemit arkadaşlarım şunlar oldu:
• #tr topluluğunun yükselmesine hem katkı yapan hem de bununla guru duyduğu yazısını paylaşıp bize de gurur veren @arafs
• İzmir Foça’yı harika fotoğraflarıyla paylaşan @banum
• Hem hayvan hakları yasasının kabul edilmesinden bahsedip hem de İngilizce gramer konusunda bana harika bir bilgi öğretip gönlümü fetheden @basak
• Bilgisayarı bozulduğu için bir süredir aramızda olamayan, yokluğu çok hissedilen @batuhoca
🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨🎨
STEEMİT
YOUTUBE
D-LİVE
D-TUBE
FACEBOOK
INSTAGRAM









Emek verilerek hazırlanmış her şey değerlidir.Resim yeteneği bende hiç olmadı böylesi çizimler yapabilenlere gerçekten gıpta ile bakıyorum. Baycana oldukça benzemiş. Yarışmada başarılar diliyorum.:)
Çok teşekkür ederim. Ben portre çizmedim daha önce ama çok hoşuma gitti boyarken bu resmi. Başarılı olduğunu düşünmüyorum, yine de paylaşmak istedim. Beğenmenize sevindim, üzerinde 1-2 saat daha çalışılsa çok daha iyi görünecektir. Kim bilir sizin de ne güzel yetenekleriniz varır.
Harika bir çalışma olmuş, neredeyse birebir aynısını çizmişsin, çok emek vermişsin ne kadar teşekkür etsem az kalır. Her zaman yeteneğine hayranım. Hep daha iyisini ve güzelini yapmak için emek sarfediyorsun. Eline emeğine güzel yüreğine sağlık güzelliğim.🤗🤗🤗😍 .
🌺🌺🌺Senin kadar güzel değil @baycan , hatta bence olmadı, portre sanatçısı olmak apayrı bir şey resim sanatında. Biraz da utanıyorum çünkü eğer tekniğini bilen, eğitimini almış biri görse cidden çok ayıp olur. Benim durumum amatör sesi güzel diye ünlü olmuş Türkücüler gibi. O kadar konservatuarlar boşuna değil tabi. Eğitimini de kendi kendime de olsa bazı yabancı eğitim sitelerinden alıp, öğrenmeye çalışıyorum. Halka açık online galerilere falan bakıyorum. Sağ ol yine de beğenmene çok sevindim. Umarım yapabilirim daha güzellerini, sayenizde çok daha hızlı ilerliyorum. 🌺🌺🌺
O güzel küçük ellerinle uğraşmış emek vermiş ve harika bir resim yapmışsın ben çok beğendim. İlk portre resmi olarak benim resmimi yapman da benim için ayrı değerli. Ayrıca çizim aşamalarından da ayrıntılı bahsetmişsin. Ellerine sağlık 🤗
Hani masamın yan tarafındaki küçük bir kutu var ya o bizim mahkeme mührünün bulunduğu kutu😊 bütün ayrıntıları yakalamışsın
Tavla zannetmeme çok güldüm 😂
Ara sıra tavla atıyoruz harika 😂 çok tatlısınn:)
🤗🌸🌸🌸
Your Post Has Been Featured on @Resteemable!
Feature any Steemit post using resteemit.com!
How It Works:
1. Take Any Steemit URL
2. Erase
https://3. Type
reGet Featured Instantly & Featured Posts are voted every 2.4hrs
Join the Curation Team Here | Vote Resteemable for Witness
Ben kara kalem denemesinden vazgeçtim sizin postu görünce :) Elinize sağlık, her şey ortada,bence yarışma sonucu da :)
Ama benim hiç karakalem resmim olmadı. Hep görünce özenirdim, rica etsem çizer misin🤗.
Denerim ama söz vermiyorum. Güzel yapamam tahminimce (hiç çizmedim çünkü) ama güzel olursa paylaşırım :)
Çok teşekkür ederim. Karakalem çalışmaları da harika olur. Sayenizde bir sürü profil resmim olacak. Her ay bir tanesini kullanacağım. Süper olacak 🤗🤗
Ne olur size göre güzel olmasa da paylaşın, bence güzel olacak 🤗
Bence bu yarışma sonucu çok kıran kırana 😋Sizin kazanmanızı çok isterim. Ve bir renkli örnek çalışmanızı görmek çok iyi olurdu
Tamam o zaman bana kırtasiye yolları :) Yarışma bitene kadar baya bir kağıt harcarım sanırım, tekrar belirteyim söz vermiyorum ,deneyeceğim belkii de denemeye çalışacağım :) Bu arada belirteyim, yazımı da düzenleyim, ben yarışma için yapmadım,içimden geldi sadece, benim gönderdiklerim katılmasın yani seçimlere @baycan
Ben de aynı şeyi düşünüyordum, gerçekten yarışma olamayacak kadar güzel bir etkinlik oldu, keşke herkes katılsa, sonucun önemi yok ki, ne güzel etkileşimler, bakış açıları ortaya çıktı. Rengarenk oldu #tr etiketi :)
Evet katılıyorum rengarenk oldu, bakalım daha çok gün var neler neler çıkacak o zaman :)
Ya siz harika insanlarsınız. İyiki yapmışım bu yarışmayı çok güzel tevazu dolu yorumlarınız beni çok mutlu etti. Bir kez daha bu platformda çok güzel insanlar olduğunu gösterdiniz. Çok teşekkür ederim hepinize.
Arkadaşlar bu yarışmada dereceye girmeyecek resim kalmayacak hepsi harika gidiyor. Hepsi dereceyi hakediyor. Ödül dağıtımında güzel sürprizlerim olacak🤗
We recommended this post here.
Harika olmuş @pinarhanpolat ellerine sağlık. Baycanım ne mutlu sana boyle bir proje yapip sonuclarinin bu kadar guzel olmasi.. Bayıldim ikiniz de harikasiniz..
@uzercanan ne kadar mutlu oldum görünce yorumunu, sanki mektup gelmiş gibi hissettim :) Ne güzel arkadaşlarım oldu burada, hepsi birbirinden harika, sen de ♥♥♥
😊😊