İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ

in #tr6 years ago (edited)

hastane-yonetim-sistemi.jpg

Görsel

Bilgi Yönetim Sistemi:
Elektronik ortamda kayıt altına alınmak istenen,işlenmek istenen bilgilerin tek çatı altında toplanarak kalıcı ve faydalı hale getirilmesi için oluşturulan otomasyon sistemleridir.Amaç bilginin tek çatı altında toplanması,maliyet ve zaman kaybının önüne geçebilmektir.

İBYS HAKKINDA:

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı,İş Sağlığı ve Güvenliği Bilgi Yönetim Sistemi hakkında yayımlanan Genelge ile birlikte işverenler ,belirtilen veri setlerini içeren iş güvenliği yazılımını kullanmak zorundadır.Bu yazılım firmanın kendi bünyesinde geliştirilmiş ise bakanlıktan randevu alınıp onaylatılması gerekir.Bunun dışında işveren, entegratör firmalar başlıklı kısımdaki ,yetkili firmaların yapmış olduğu yazılımları kullanmalıdır.Bu yazılımlar sadece e-devlet bağlantısı içerir.Reklam içerikli görseller ,farklı yere yönlendirme vs içeremez.İşveren OSGB (Ortak Sağlık Güvenlik Birimi) den isg uzmanı anlaşması varsa yazılım almasına gerek yoktur. OSGB nin yazılımının kullanılması yeterlidir.İlgili genelge 01.06.2018 de devreye alındı.Yani dün itibari ile yazılımların devreye alınması gerekmekteydi.
İşveren firma içerisinden birisini isg uzmanı olarak içe atama ile atadıysa örnek olarak üretim mühendisi iken iş güvenliği uzmanı olarak içe görevlendirme ile isg katipten sözleşme yaptıysa işveren entegratör firma ile anlaşıp yazılımı alıp devreye almalıdır.

Veri setleri :

1. Eğitim Veri İçeriği

a. İş Yeri Doğrulama
b. Çalışan Doğrulama
c. Çalışanların İş Güvenliği Eğitim Bilgisi Bildirimi
d.Çalışanların İş Güvenliği Eğitim Bilgisi Sorgulama

2. Veri İçeriği Örnek Uygulaması

veri1.JPG

veri2.JPG

Yazar Yorumu:

İlgili genelgeyi ve bilgi yönetim sisteminin, iş güvenliğinin gelişiminde çok faydalı buluyorum.Pratikte kurumsal firmalar harici doğru düzgün yazılım kullanılmıyor. OHSAS 18001 belgesi olanlar bile yazılımsal faaliyeleri ikinci plana atmaktadır.Bu yazılım sayesinde iş güvenliği uzmanları iş güvenliğinin temelini oluşturan kısımları derli toplu olarak yazılımdan takip edebilecek ve firmanın iş güvenliği hususlarını da ilgili yerlere işleyebilecektir.Hatta yazılımlarım daha da geliştirilmesi sayesinde otomatik olarak uyarı sistemi ile birçok hatırlatma ve bilgiye ulaşılabilir.Yangın tatbikatı süresi şu tarihte doluyor,şu personellere 12 saat eğitim verilmemiş ...

İş güvenliği denetimleri ülkemizde ne yazık ki yetersiz.Bu yetersizliğin sebebi müfettişlerin azlığı ve iş güvenliği kültürünün yönetimsel olarak da tam oturmamış olmasıdır.Bu yazılım sayesinde firmanın iş güvenliği kısımlarını en azından teoride denetleyebileceklerdir.İş güvenliği hizmeti almayan firma sayısının da giderek azalacağını düşünüyorum.

İş güvenliği uzmanları arasında en çok dile getirilen yorumlardan bir tanesi de ''Yine bir rant kapısı hiçbir fayda sağlamaz ''yorumudur.Bu yorumlara katılmıyorum.Kendine güvenen firmalar yazılımlarını yapıp entegratör firma başvurusunda bulunabilirler.Hatta kendi firmaları için yazılım hizmeti almalarına da gerek yok.Nacizane bu tarz yazılımların devlet tarafından ücretsiz sunulması taraftarıyım.İsg katip den de bu işlemlerin yapılabileceğini ekstra işverene ücret yüklemenin yanlış olduğu düşüncesindeyim.Zaten bir kısım işveren iş güvenliğini külfet olarak görmekte böyle bir yazılım ve cepten çıkan para dolayısıyla iyice iş güvenliğinden uzaklaşabileceğini düşünüyorum.

Konuyla İlgili Sıkça Sorulan Sorular :
https://ibys.csgb.gov.tr/pages.aspx?id=9

Kazasız Günler Dilerim.

Sort:  

Merhaba, yazınız @try-market ve @kusadasi tarafından yürütülen küratör projesi kapsamında seçilmiştir.Proje yazısı hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Ayrıca seçilen yazılar haftalık Cointurk Küratör Projesi raporunda yer almaktadır.
Cointurk Discord Kanalı

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 3 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

merhablar kuralların olma zorunluluğu olmasına rağmen birçok işveren ve işçi bu gibi önlemleri luzumsuz görüp yapmıyorlar. Daha sert ve cazdırıcı bir zorunlulugu olsaydı iyi olurdu. Sizede kazasız günler...

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by pepegusi from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 61388.83
ETH 3379.71
USDT 1.00
SBD 2.49