Hatıra Defteri #9 busy

in #tr6 years ago

Önceki Bölüm: Hatıra Defteri #8

Selamlar, Sevgili Steemit sokağının biricik sakinleri; bugün hikayemize kaldığımız yerden devam ediyoruz.

2011 YGS... Sınavdan çıktıktan sonra bir hafta kendime izin verdim. Okul haricinde herhangi bir şekilde ders ile muhatap olmadım. Bir hafta sonra sınavın ikinci bölümü olan LYS'ye çalışmaya başladım. Çalışmam gereken tek bir ders vardı. İngilizce... Sürekli gramer konularını tarıyor, kitap okuyor, kelime ezberlemeye çalışıyordum. Ama ne yaptığım testlerde nede girdiğim denemelerde başarılı olamıyordum. Nedeni gayet açıktı, yıllaca ders yok çalışma yok tabi ki de başarılı olmamın bir şansı yoktu. Ama yılmayacaktım. Kısa zamanda elimden geleni yapmaya hazırdım.

Tam bir hafta sonra, haberlerde çok enteresan bir ayrıntı görüldü. Anadolu'nun bir köşesinde görev yapan bir öğretmen sınav sorularını incelerken yanıtlarda olan bir kombinasyonu keşfetti. Bütün kamuoyu bu konuyu incelemeye başladı. Ve evet sınav soruları çalınmıştı. Hemde öyle küçük bir ihmalden dolayı falan değil, çok büyük bir organizasyonun işiydi bu. Fethullah Gülen cemaati... Cemaat ile hükumetin ilk defa karşı karşıya gelişi bu olaydı. Bu olayın merkezinde olan, bu olaydan en çok zarar gören kişiler, o sınava giren, daha 18 yaşında olan, bir kere dahi oy vermemiş olan, yanlış hatırlamıyorsam 1.5 milyonun üzerindeki öğrencilerdi. Bizlerdik... Bir önceki Hatıra defterinde o sınavın bizler üzerindeki baskısını anlatmaya çalışmıştım, hatırlarsanız. Sizce neler hissettik, neler yaşadık. Ben bugün hatırlamak dahi istemiyorum o günleri. Daha 18 yaşındayken siyasetin orta göbeğindeydik. Ne olduğunu, neden olduğunu anlamadan salak salak oradan oraya savruluyorduk. Bu konu hakkında daha fazla konuşmak isterdim fakat daha sonra derinlemesine tartışmak için kısa keseceğim. 1.5 ay boyunca hem ülke gündemi hemde öğrencilerin gündeminde bu vardı. Okula gidiyorduk bunu konuşuyorduk, dershaneye gidiyorduk bunu konuşuyorduk, eve geliyorduk televizyonun karşısında neler olduğunu anlamaya çalışıyorduk. Ne ders çalışabiliyor ne kendimize zaman ayırabiliyor nede başka bir şey yapabiliyorduk.

Konuyla ilgili o dönem Habertürk'ün yaptığı haber.

YGS sonuçları açıklandığında hiç kimse gelen sonucuna ne sevindi ne üzüldü. En iyi kendimden biliyorum o ekrana sadece baktım. Rakamlarla bana başarılı biri olduğumu ifaden şeylere sadece baktım. Sanki hiçbir anlamları yoktu. 400 tam puan'a sahip olan sınavda 350 küsür puan yapmıştım. Gerçekten ama gerçekten hiçbir anlamı yoktu. Çünkü televizyonlarda sınavın iptal edilip edilmemesi tartışılıyordu. Aslında tek neden buda değil, bu kadar insanın bütün umutlarını bağladığı şey, 3-5 kendini ülkenin sahibi zanneden, 3-5 kendini din adamı zanneden, (onlara ne diye hitap edeceğinizi siz kendiniz seçin) ellerinde oyuncak olmuştu. Onlar için olmasını istedikleri savaşı başlatacak bir fitilden ibaretti. Neyse...

Hiçbir umudum olmadan ki sadece benim değil, LYS sınavına gittim, girdim. Bir şeyler yapıp geri çıktım. Eve gittim. Uyudum...

Bu bölümü burada noktalandırıyorum. Bir sonraki bölümde kaldığım yerden devam edeceğim. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Oylayarak bana katkıda bulunursanız ve yorum kısmına beğenip beğenmediğinizi belirtirseniz sevinirim. Yorumlarınızı ve eleştirileriniz bekliyorum.

Photo Source

Sort:  

The @OriginalWorks bot has checked the text of this post and it appears original!

ezgif.com-resize.gif

To call @OriginalWorks, simply reply to any post with @originalworks or !originalworks in your message!

Please note that this is a BETA version. Feel free to leave a reply if you feel this is an error to help improve accuracy. Please note, it only checks the text component!

As a follower of @followforupvotes this post has been randomly selected and upvoted! Enjoy your upvote and have a great day!

This post has received a 0.65 % upvote from @booster thanks to: @patatesyiyen.

You got a 3.47% upvote from @allaz courtesy of @patatesyiyen!

Anlatis tarzin gayet guzel eline saglik

Teşekkür ederim :)

bu tarzda kitap yazsanız okunur çünkü hem hiç sıkmıyor hem de merak ettiriyor☺
ben de devamını merakla bekliyorum ve o dönemi nasıl atlattığınızı neler yaşadığınızı okumak istiyorum çok zor olmalı..

Öncelikle teşekkür ederim. Kitap yazabilecek bir yetkinlikte biri olduğumu düşünmüyorum.

farklı bi kültürde yaşıyorsunuz ve yaşadıklarınızı hatıralarınızı sıkmadan okuyucuyu yormadan anlatıyorsunuz benim fikrim bu yönde☺

değerli düşünceniz için teşekkür ederim. Umarım bir gün kendimi bunun için yeterli bulurum ve yapabilirim. :)

Coin Marketplace

STEEM 0.35
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70884.24
ETH 3570.27
USDT 1.00
SBD 4.76