GÜNLÜK RUTİNİMsteemCreated with Sketch.

in #tr7 years ago

1- sabah 6'da uyanıyorum.

images.jpg

2- 7'ye kadar kitap okuyorum.

801bcc156ffbebdda1cb63dee57fc395_yatmadan-once-kitap-okumakjpg_610x375.jpeg

3- kahvaltımı ediyorum.

kahvaltı-tabağı-çatalca-472x300.jpg

4- o gün için planlanmış bir işim yoksa birkaç bölüm dizi izliyorum.

418754-art-body-art-breaking-bad-guns-jesse-pinkman-meth-tattoos-tv-series-walter-white.jpg

5- kitap molası veriyorum.

512345096.jpg

6- 12-13 arasında 1,5 saat kadar kestiriyorum.

indir.jpg

7- uyandıktan sonra öğle yemeğimi hazırlıyorum/yiyorum.

www.dreams.metroeve.com-lunch-dreams-meaning.jpg

8- o an canım kitap/dergi okumak ya da dizi izlemek istiyor genelde. bunlardan birini yapıyorum.

magazines.jpg

9- saat 19.00 gibi akşam yemeğimi hazırlıyorum.

foil-packet-dinner.png

10- yemekten bir süre sonra biraz yürüyüş/spor.

leslie_sansone-300x180.jpg

11- duş.

zab63775_1800x800.jpg

12- eğer gün içinde okuduğum kitabı bitiremediysem 00'a kadar onu okuyorum. eğer bittiyse 00'a kadar planlanmamış bir şekilde hareket ediyorum.

app-keep-in-mind-me-time1.jpg

13- saat 00 olduğunda mutlaka yatmış oluyorum.

1.jpg

yaz boyunca uyguladığım program buydu, 2 hafta sonra okullar açıldığında ne gibi bir programı takip edeceğim bilmiyorum. ancak şunu söyleyebilirim ki erken kalkmak kadar verim arttıran bir şey yok. kendinizi mutlaka alıştırın.

ne kadar zor göründüğünün farkındayım. yıllar boyunca günün en az yarısında uyuyan biriydim, bunu ben başardıysam sanırım herkes başarabilir. derdim ki "5 yıl fazladan ömrüm olsun, o 5 yılda da uyurum." nedendir bilmiyorum bu yaz düşüncelerim değişti. sizinki de değişemez diye bir şey yok. ortalama bir insana 6 saat gece uykusu çok rahat yetiyor, imkan bulup gün içinde dinlenince zaten yorgunluğun y'sini hissetmiyorsunuz.

ben şu son birkaç aydan önce, günde 10-11 saat mutlaka uyurdum. uyumadığım zamanların bir kısmında da yatardım. ve şu an hesaplıyorum da günde 6 saat uyuyarak dinç kalabileceğim halde 10 saatimi uykuya ayırdığım zaman 4x365'ten yılda 1460 saatimi BOŞA harcamış oluyorum. bu da tam 60 gün 20 saat ediyor. evet 2 AY.

şu ana kadar olan hayatımın 1/6'sını ziyan ettiğimi bilmek benim için büyük bir motivasyon oldu. (umuyorum) sizin içinde yardımcı olmuştur.

Sort:  

Hayatın anlamı nedir? Niçin yaşıyoruz? Bu sorulara cevap veremiyorsak ya da kitap okumak ders çalışmak veya işe gitmek, kariyer sahibi olmak gibi bir cevap vermiyorsak bu sorulara, bir şeyleri 'dolu' ya da 'boş' olarak tanımlamamız doğru olmaz bence. Bana göre bilgi içermeyen bir kitap okumak , film veya dizi izlemek de uyumak kadar 'boş' olabilir. Sizin böyle yaptığınızı iddia etmiyorum tabii ki sadece uykumu çok seviyorum ve ona laf getirmek istemiyorum sanırım :D

hobiniz uykuysa, uyumak için bazı şeylerden vazgeçiyorsunuz. hobiniz film izlemekse, film izlemek için zaman yaratmanız gerekiyor. elbette herkesin tercihi farklı yönde olur, demek istediğim sadece belirli bir süre uyumanın vücudumuza yetiyor olması. :)

Haklısınız ben de sadece bazı şeylerin 'tü kaka' olarak gösterilirken bazı şeylerin gereğiden fazla pohpohlanmasına karşıyım :)

6 saat uyku yeterli değil, uyku en az 8 saat olmalı. 10-11 saat de fazla olmuş ama.

Çok güzel bir rutininiz vardır.

düzenli olarak erken kalkmayı nasıl başardınız azizim. benim bir türlü yapamadığım şey. zibilyon tane program denedim en fazla bir iki hafta sonra kendimi 14 saat uyumuş olarak buluyorum. var mı tavsiyeniz erken kalkmaya alışmak için

düzenli olarak erken kalkmanın tek yolu düzenli olarak erken yatmak. çok da acil olmayan durumlarda işinizi sabah halletmek üzere yatabilirsiniz, hem verim alma olasılığınız sabah daha yüksektir hem de o saatlerde sizi oyalayacak pek bir şey olmaz çevrede.
ayrıca izlediğim bir videoda 1,5 saat ve katları şeklinde uyunduğunda uyanmanın daha kolay & dinlenmişlik hissinin daha fazla olduğunu duydum. ona göre uyku saatinizi ayarlayabilirsiniz.
ve kesinlikle alarm çaldığı anda kalkıp yüzünüzü yıkamanızı öneriyorum yoksa tembellik aklımızı çelebiliyor, geri uykuya dalabiliyoruz.
ben bu şekilde alıştım bu düzene. umarım yardımcı olmuştur. :)

Congratulations @oyku! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 62802.36
ETH 2462.43
USDT 1.00
SBD 2.62