Modern Bushcraft - Bıçak Yapımı

in #tr7 years ago (edited)

Bushcraft felsefesi gereği doğa ile barışık olmak, ona saygı duymak, onun bir parçası olmak, ona uyum sağlamak, korumak, sevmek ve gelişimine katkıda bulunarak onunla birlikte yaşamaktır. Gerektiği zamanda sıfır tesisatla onunla beraber yaşamını sürdürebilmektir. Bu durumda bir çok araç gerecinizi kendiniz yapmanız gerekir. En ilkel yollardan, kendi seviyenize göre en üst düzeye kadar...

Bu güne dek iki bıçak demem oldu. Bunları sizlerle paylaşmak istiyorum.
İlk deneyimim tecrübesizlik ve bilgisizlikten dolayı hüsranla sonuçlandı. Daha önceki yazımda Bıçak ve bıçak çeliği seçimi hakkında gerekli bilgileri sizlerle paylaşmıştım.

Bu bilgileri henüz tam anlamıyla sindirmemiş iken giriştiğim ilk bıçak deneyimimde, elimdeki çelik su verilmemiş bir pukko modeliydi. Kendi imkanlarımla ve bilgisizliğimle çeliğe su vermeye çalıştıktan sonra modelimi zımparalayarak temizledim.

Ardından fazla strese girmiş çelik, kabza materyallerin yapıştırılıp preslenmesi sırasında namlunun uç kısmından kırıldı.

Yinede tam daz devam edip bıçağımı tamamladım.

Fakat sonra da dayanırlık testi yaparken kırıldı.

Bu organizasyondan bir yıl kadar sonra çelik hakkında farklı ustalara danışarak yeterli bilgiyi edindim. Sonra çelik işçiliğinin benim boyumu aştığına kadar verip, hazırlanmış bir pukko modeli satın aldım ve üç aşağı beş yukarı aynı materyalleri, epoxi yardımıyla yapıştırarak bir model daha yapmaya başladım.

Daha önceleri edinmiş olduğum tecrübelerimle ortaya daha iyi olan bir işçilik çıkararak benim için çok özel bir bıçağa hayat vermiş oldum.

Sort:  

Güzel bi uğraş bro ya. Ben kılıç dövmek istiyorum. Ama yemiyor :)

Adam çağırırız bro sen yeterki dövmek isitiyorum de. ;)

Ahdhhaah eyvallah :d

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 64921.79
ETH 3541.94
USDT 1.00
SBD 2.36