Canon vs Nikon - Kamera alimi icin görüşleriniz nedir?

in #tr7 years ago


img source

Merhaba arkadaşlar,

Yakın zamanda bir fotoğraf makinesi almayı düşünüyorum ve bu konuda deneyimli arkadaşlardan tavsiye bekliyorum. Makine için ayırdığım bütçem 600-700 euro civarında. Almışken iyi birşey olsun ve uzun yıllar kullanabileyim istiyorum. Fotoğraf çekmeyi çok seviyorum ama bildiğimiz dijital makineler ve telefonlardan başka sağlam bir makine tecrübem yok. Alacağım makineninde cok amatör olmasını istemiyorum. Şahsen araştırdığımda Canon 200d ile 750d iyi gibi göründü Nikonda ise d3300 ile d5300 baktığım makineler.

Sizlerin deneyimleri ve önerileri alacagim makineyi kafamda şekillendirecektir. Şimdiden hepinize teşekkür ederim.

Sort:  

Merhaba. Benim tavsiyem Canon veya Nikon'dan ziyade makinenizi kit lensle değil de body olarak alıp yanına da iyi bir lens alın. Mesala Tamron veya Sigma'nın 17-50 ve 17-70 lensleri var. Ben kullanmadım ama duyduğum yorumlar hep iyi. Kit lens bir müddet sonra ihtiyaçları karşılamaz oluyor. Ben Nikon D5000 kullanıyorum. Canon kullanmadım hiç. Nikon 7000 serisini de inceleyebilirsiniz. 5000 ve 3000 serilerine göre daha üst düzeydir.

Teşekkür ederim hocam lensler konusunda da fazla bilgim yok bunuda arastirayim. Dediginiz gibi body fiyatlari daha uygun lensleride ogrenebilirsem karar vermem daha kolay olacak sanirim. Nikon 7000 i de aldim listeme sagolun bakalim hem fiyat hem kullanis acisindan birini seçeceğim bakalım

Merhaba, ben kendi tecrübelerimden yola çıkarak Canon diyeceğim ama bu Canon mu Nikon mu tartışması çok yönlü bir tartışma tabii ki. Bildiğiniz gibi profesyonel makinelerde objektif diğer adıyla lens değiştirme imkanı bulunuyor. Kit lens ile başlayacak olursanız, ki bunu da tavsiye ederim genelde 18-55 mm olur, sonrasında ilgilinize göre alacağınız objektifi Canon'da daha uyguna bulabilirsiniz. Yine kendi tecrübelerime dayanarak Canon'u elinizle kavramak daha kolay ve tuşlar olsun menüsü olsun daha anlaşılır geliyordu bana. Bütün detayları öğrendikten sonra her makinede ayar yapmak kolaylaşıyor ama başlangıç için Canon iyidir derim ben.

Sanirim lensler konisunda daha fazla arastirmaliyim. Body olarak fiyatlar uygun ve 18-55 lenslerle birlikte 20-30 euro fiyat oynuyor ama benim icin uygun olan lens hangisi ona bakmaliyim sanirim. Canon hakkinda nette nikondan daha fazla pozitif yorumla karsilastim ama tecrubeli olan sizlere sormak istedim. Biraz daha arastirinca umarim en uygun olani secebilirim. Tavsiyeniz icin teşekkür ederim.

Calling @originalworks :)
img credz: pixabay.com
Nice, you got a 15.0% @cryptomancer upgoat, thanks to @omersurer
Want a boost? Minnowbooster's got your back!

Bana da Profesyonel doğa fotoğramcılığı ile uğraşan arkadaşım canon demişti hiç unutmam neye göre söyledi bilmem canon unutmadım :)

This post has received a 2.86 % upvote from @boomerang thanks to: @omersurer

@boomerang distributes 100% of the SBD and up to 80% of the Curation Rewards to STEEM POWER Delegators. If you want to bid for votes or want to delegate SP please read the @boomerang whitepaper.

This wonderful post has received a bellyrub 3.85 % upvote from @bellyrub. Please make sure to vote for my pops as a witness @zeartul,Here

Bu posta @hellowhale tarafından %52 güçle oy verilmiştir.

Arkadaşlar ben yeni katıldım aranıza lütfen destek ve bilgi verin birbirimize destek olalim

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 62255.52
ETH 2449.42
USDT 1.00
SBD 2.63