Loop'ta Ne Var? - The Smiths, How Soon is Now

in #tr5 years ago (edited)

Her nekadar sofrada ablamın bir cümlesine istinaden ağzımdan Alişan'ın "Ah le yar, yar" şarkısını gayri ihtiyari mırıldanmış olsamda günümün ritminde Morrissey'in sesi vardı. Alişan'ı yada enva-i çeşit ülkem müziklerini ötekileştirmiyorum, hayır. Sadece şu sıralar Britt müziģi daha bir içselleştiriyorum. Ama itiraf etmeliyim ki çok fazla Türkce bişiler dinlediģim de yok. Tabi, farklı yaklaşımlarla güzel konseptler sentezleyen Gaye Su Akyol ve Norrda bu genel geçer Türkçe müzik üreticilerine dahil değil, her daim bir kulaklığım onlaradır. Ve tabi, eski zaman über-süper-mega sanatçılarımızda mutlak surette ben gibi fanilerin dil uzatabileceģi ulaşılırlıkta olmadıkları için değerlendirme dışı.

Velev ki, ah le yar yar, loop'a alabilecegim bir şarkı olmadığı için Morrissey'ciģimizin billur sesiyle, daha The Smiths grubu daģılmamişken icra ettikleri bu beyin yakan şarkısıyla Loop'ta.

Ki, tatlı bir kaç anıyla beraber.

(Sahur dan sonra editleyeceģim efem, unutmazsam)

...ve 54 dk sonra,

Herkese merba arkadaşlar, vidyoma hoşgeldiniz! Bu vidy...oops! O başka platformdu. Pardon.

Girizgahı da merhaba ile yapmamıştım ki, neyin tribindeysem artık!

Nerde kalmıştık. Alakasız bir "ah le yar yar, yine başımda sevdan..." meselesinden söz ettik, ötekileştirmeksizin Türkçe şarkıların %95'ini öteledik, Morrisseyciğimize göz kırptık, ve anı mevzu bahsine gelip ara verdik... OK.

Lise yıllarımdı, hatta ilk yıllar. Seslerinden ziyade cinsel yönelimlerinden sözettirip sükse yapmış, Rus lezbiyen grup T.A.T.U., muhafazakar ailelerin seküler mentaliteye erecek kimi çocuklarının karışık kasetlerine girmişti. Girmişti ve bende kaset çalarda sürekli dinler olanlardandım. Tatu'nun tüm şarkılarını severdim, ama How Soon is Now isminden olsa gerek bana apayrı göz kırpan çalışma olmuştu. "Şimdi" Ne Kadar Yakın.

Enfes metaforlu bir, zamanın "şuan"ıyla buluşamama ifadesi değil mi sizce de?

Bence bana katılıyorsunuz.

Zamanla Tatu'nun cover yaptığını öğreniyorum, tabi bu güzel eserin asıl üreticilerine peşinen saygı duyuyorum. Bu haklı pozitif önyargım The Smiths'i orda burda şurda bir cok yerde kendimle taşıma ayrıcalığı tanıyor, daha ergenken.

Kitlesel mesajlar mı desek, sosyal hassasiyetmi yoksa günümüz popüler müziğine yön vermiş değerlerden birimi desek... seçmesi zor!

Ama ben doğmadan dağılmış MENÇISTI'lı bu grup emin olun ki, grup kurulmadan önce doğmuş olanlara da, ben doğduktan baya sonra doğanlarada sözlerinin bir noktasında dokunup hitap ediyordur.

O halde hep beraber...

"Ah le yar yar, yine başımda sevd...."

ouw, pardon

"... i go about things the wrong way?
i am human and
i need to be loved
Just like everybody else does..."

Şuraya da Tatu kavırını iliştireyim.

With love...

@octobre

Sort:  
Tebrikler! Yazınız Trproje discord sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @trproje hesabından oy almıştır.

Trproje küratör ve projelerin önerdikleri Türkçe yazıları desteklemeye devam ediyor. Proje ekibi tarafından seçilen yazılar ayrıca edebiyat, gezi, trliste, hosgeldin ve C² küratörlerine oy için önerilmektedir.


Siz de beğendiğiniz yazıları oylama için önermek isterseniz Trproje discord sunucusuna buradan ulaşabilirsiniz.

Teşekkür ederiz efendim. :)


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır. @c-squared hesabı topluluk witness'ı olarak faaliyet göstermektedir. Projemizi desteklemek isterseniz bize buradan witness oyunuzu verebilirsiniz.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.13
JST 0.026
BTC 57864.58
ETH 2697.00
USDT 1.00
SBD 2.21