Loop'ta Ne Var ? - Kulkid , Spin

in #tr5 years ago (edited)

Sen geceyi yarattın, bense mumu,
Sen toprağı yarattın, ben de o topraktan kadehi.
Issız çöller, kuş uçmaz dağlar, vadiler yarattın sen,
Bense güllerle süslenmiş bağlar ve bahçeler yarattım.
Bana iyi bak, ben taştan ayna yapan varlığım.
Bana iyi bak, ben zehirden bal yapan varlığım...

Müzik eşliğinde okuyabilmenizi sağlayacak ilgili yütub link baya aşağıda, scroll down pls...

Adına döngü dedik ilk kavrayışımızda. Günler, mevsimler gibi. Bir an yaşattı kendini ve gitti. Kendini unutturmadan geri geldi, hatırlamak zorunda bırakmadı. Böylelikle, sadık birer "anı" oldu tüm güzel yaşanmışlıklar.

Screenshot_20190329-021331_Gallery.jpg

Döngü dedik ve tekrar ettik kendimizi. Tekrarlarımızla yenilendik.

Bende de olay döngüsellik son zamanlarda. Bitişlere gebe kalacağı bariz olan yeni "başlangıçlar"ımda, kendi bireysel hikayemin döngülerine kapılıyorum, gayri ihtiyari. Kendi bireysel varoluşuna müziği eklemlendirmiş biri olarak; döngülerinde geçmiş nice "son"larımın , geçmiş nice "başlangıç"larımın tatlı tınılarını yad etmek , şahsi bir anma niteliği taşıyor, kaçınılmaz olarak. Bu günlerimin anma marşı da 2017 yılından.

Screenshot_20190328-011741_Spotify.jpg

Değinmişimdir baya önceden, Farsça'nın bende ki yerinin özel oluşuna. Dinsel olmayan maneviyatımın dilsel sembolizmine tekabül ediyor bu dil. Ve sanki kelimeler arası boşluklarında gönle giden birçok kestirme yolu kendi bünyesinde barındırıyor.

Şuan dinlediğiniz çalışma ( ki umarım dinleniyordur) özünde 1930'larda yazılmış bir şiir. Hayata , varoluşa dair...hayata , varoluşa karşı...

Kendimce; şairin varoluşsal serzeniş ve hayata karşı cesur duruşu ile defalarca, döngülerce, birçok başlangıç ve bir kaç son larca bağ kurdugum için , paylaşmak beni ayrıca mutlu ediyor.

Evet, işte 1930'lardan Muhammed İkbâl'in şiirinden 21. yüzyılın elektronik sesleriyle yeniden döngüye girmiş bir eser.

Buyrun ; Kulkid aracılığıyla Spin.

"Yeni bir günün doğması için pek çok yıldızın batması gerekiyor..." Sir Muhammed İkbâl

Esenlikler...

@octobre

şiir: Muhammed İkbâl
resim kaynağı:Escher

Sort:  

Hem de ne hayaller kurularak dinleniyor... :)

Kullandığınız görselin altındaki imzadan görselin telif hakkı olduğu anlaşılıyor. Değiştirebilirseniz biz de projelere önerebiliriz. :)

Hayallere eşlik etmesi mutluluk verici kıymetli @edebiyat 'ımız.

Görselleri referanslandırmak konusunda pek de başarılı deģilim, tecrübelediğim kadarıyla. Bende sorunu farklı bir üretkenlikle çözdüm. :)

Böylesi harika olmuş bence de. Ellerine sağlık. :)

bayrağa, ülkeye, elbette kozmolojiye atıf yaparak

Bir Hilal uğruna Ya Rab ne güneşler batıyor

sözünü Mehmet Akif'in olarak biliyordum.
hatta Hilal nickini kullanan bi arkadaşla atışmamız, güneş nickini kullanan başka bi arkadaşla da tartışma başlatmıştı ve ben de şöyle bir şey hazırlamıştım..

logout.gif

Akif ve İkbal ikisi de aynı dönemde yaşadığı için, şu soru gündeme geliyor:
"kim kimden esinlendi acaba?"

Bence gönle giden bir çok farklı yol olsada tek bir güzergah var. İkbâl de, Akif de zaman zaman farklı kelimeler , zaman zaman benzer meteforlarla aynı güzergahta karşılaştılar. O yolda kim kimi önce okudu acaba?

Farsça'nın bendeki yerinin özel oluşuna..

farsça şiirlerle şarkıları ben de dinlemekten, okumaktan çok zevk alıyorum ve hep farklı bir tınısının olduğuna, gönle dokunduğuna inanırım..

Ve sanki kelimeler arası boşluklarında gönle giden birçok kestirme yolu kendi bünyesinde barındırıyor.

aynı düşüncede olmak güzeldi..

ki umarım dinleniyordur.

hiç kuşkunuz olmasın🌼

Farsça'nın, Fars kültürünün bilemedigim, çözemediģim bir tılsımı var gibi... Ve o dili ögrenmeyinceye kadar hangi tılsımları taşıdıģını asla öģrenemeyecekmişim gibi hissediyorum.

Dinlediklerimi dinleyip reaksiyon vermeniz çok ince bir davranış. Kalben teşekkür ediyorum @sudefteri .


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 64008.01
ETH 3308.26
USDT 1.00
SBD 3.93