Kuşaklar Çatışıyor - Peki Çalışıyor mu ? X/Y/Z/α

in #tr6 years ago

Kuşaklar illa çatışır mı ?

Bizatihi hepimiz yaşadığımız dönemin özelliklerini taşıyoruz. Özellikle de yüksek kavrama/öğrenme kapasitesine sahip olduğumuz dönemin (ki bu daha çok doğum tarihimize yakın zamanlar oluyor) özelliklerini taşıyoruz :) Uyanığın birisi de hacı bunları bir güzel gruplayalım da kolay ayırt edelim diyor ve alın size kuşaklar ortaya çıkıyor. Kim o bulamadım, bulsam iyi demeyeceğim kendisine :) Hepimizi bir çatışma durumuna şartlamış.

super-modellerin-kusak-catismasi-7210609.Jpeg
Süpermodeller arasında bile kuşak çatışması var :)

Öğrenme Kapasitesi/İsteği Önemi

Yukarıda da değindiğim öğrenme kapasitesinin ya da isteğinin insanları sonraki kuşaklara ya da nesillere uyum yeteneğini artırdığını düşünüyorum. Öğrenme kapasitesi ya da isteği yüksek insanlar sonraki kuşaklarla daha az çatışıyor diyebiliriz.

400312-3-4-4dc33.jpg
Kuşak Farkı

Hadi kısaca kuşakları listeleyelim ve tespitlerimize geçelim;

  • Gelenekselciler (1925-1945)
  • Nüfus Patlaması :) (1946-1964)
  • X (1965-1979)
  • Y (1980-1999)
  • Z (2000-2009)
  • Alpha (2010-The End)

Kaynak

Daha fazla gruplamak çok anlamlı gelmemiş olacak ki ancak bu kadar bölmüşler bence. Çünkü 20 yıllık bir sürenin bir grubu kapsadığına inanmak istemiyorum. Hele ki günümüz dünyasında neredeyse her 5 yılda bir ciddi farklılıklar söz konusu diyebilirim. Y 'ye kadar gruplama şekline rıza gösterebilirim ama Y ve sonrasında kesinlikle daha çok grup olmalı. 1980 'li yıllarda doğanlar ile 1990 'lı yıllarda doğanları aynı gruba dahil etmek anlaşılır değil. Hayatın her anında çok farklı olduklarını düşünüyorum. 2010 ve sonrasının ise beni ürküttüğünü söyleyebilirim.

kafamda-deli-sorular-14506-5.jpg
Kaynak

Kafamda Deli Sorular

Kuşaklar arası çatışma bu denli konuşulan bir konu iken aşağıdaki üç konu çok kafamı kurcalıyor.

  1. Aramızda en az 1 hatta 2 kuşak fark olan öğretmenlerimiz ! (Canımız ciğerimiz onlar, elleri öpülesiceler)
  2. Aramızda en az 1 hatta 2 ve hatta 3 kuşak olan ebeveynlerimiz. Eskiden çocuk sahibi olma yaşı ortalaması kesinlikle daha düşüktü.Bu ortalamanın giderek arttığını elimde bir istatistik olmadan rahatlıkla söyleyebilirim.
  3. Öğretmenlerimiz ve ebeveynlerimiz arası kuşak farkı (Burası inanın karmakarışık)

Siz ne düşünüyorsunuz ?

Kuşaklar arası farklılıklar çok bariz değil mi ? Okulda farklılar, işte farklılar, yeme alışkanlıkları farklı, spor alışkanlıkları farklı, müzikleri farklı ve giderek farklılaşıyor. Bu denli farklılaşma sizi de ürkütmüyor mu ?

1998-2005 Doğumlular Neredeler ?

İlginç olduğunu düşündüğüm bir tespitim daha var. Tahminimce 80 daire olan 2 bloklu bir sitede yaşıyorum. Çok gariptir ki, ne sabah evden çıkarken ne akşam eve girerken ne hafta sonu çocuğumla bahçede oynarken, ne basket sahasına indiğimde ne spor salonuna gittiğimde 14-19 yaş arası hatta 13-20 yaş arası kimseyle karşılaşmıyorum. Yeni eğitim sistemi hakkında çok fikirsizim şu an ama kabaca en az liseye başlamış ile en çok üniversiteye yeni başlamış yaş grubundan ortalıkta dolanan tek bir birey bile görmüyorum. Sizce normal mi ? Huzur evinde yaşamıyorum emin olabilirsiniz :))) Tahminim, hayalet gibi okula gidiyorlar sonra eve kapanıyorlar, genelde bilgisayar, televizyon ya da telefon başındalar, ya da en fazla hayalet gibi dışarı çıkıp hayalet gibi eve geri dönüyorlar ve biz bir türlü kendileriyle denkleşemiyoruz asansörde ya da bina girişinde :) Hafızam fena değildir görsem unutmazdım, cidden görmüyorum ve bu durumu da normal bulmuyorum :(

Bu benim bir türlü denk gelemediklerim var ya çok uzak olmayan bir zamanda iş hayatına girecekler. X ve Y 'lerin iş hayatında çok uyumsuz olduklarını düşünmüyorum. Ama Z 'ler ile bu iş nasıl yürüyecek gerçekten emin değilim. Bu konuda iş dünyasının hazırlıksız olduğuna adım gibi eminim. Çooooook çalışmaları gerekiyor. Belki de birileri bizim yerimize onları grupluyordur :( Bu arada X ve Y uyumlu dedik ama çok kabaca 2025-2030 arası X 'lerin pili bitecek. Toplam işgücünün kabaca %75 'i Y 'lerden oluşacak. O tarihlerde iş hayatına giren Z'ler ile Y'ler ne yapacaklar ise tamamiyle merak konusu !

En sevdiklerim :) Doğan görünümlü Şahinler

X görünümlü Y 'leri çok seviyorum ben. Her iki kuşağın olumlu özelliklerini bir araya getirip sahaya çıkan kişiler, her derde deva oluyorlar, her yere şartlar. keşke klonlasak dediklerinizin hepsi bu Doğan görünümlü Şahinler şüpheniz olmasın.

Ofis ortamını sevmezler, esnek çalışma saatleri önemli, eğitim önemli, para da sosyal ortamlar için çok önemli falan gibi geyik şeyler tabii ki yazmayacağım. Bu konular ince konular, öğretmenlerin, ebeveynlerin, iş dünyasının çok sıkı takip etmesi gereken kompleks bir problem var ortada. Daha da eğlencelisi ise en kompleksi geliyor ve ben bizi yiyecekler diyorum.

Herkes ödevini aldıysa dağılabiliriz.

urr.png

Okuduğunuz ve desteklediğiniz için teşekkür ederim.

@obulunmaz

Sort:  

Your Post Has Been Featured on @Resteemable!
Feature any Steemit post using resteemit.com!
How It Works:
1. Take Any Steemit URL
2. Erase https://
3. Type re
Get Featured Instantly & Featured Posts are voted every 2.4hrs
Join the Curation Team Here | Vote Resteemable for Witness

Ülkenin yaş ortalaması artıyor o yüzden görünmüyor bu çocuklar.

kesinlikle :)

Olabilir böyle düşünmemiştim, olan da ortada yok :(

Olanlar bilgisayar başında Enes batur izliyor nasıl salak oluruz konulu videolar

Allahım çıldırıyorum böyle çocukları görünce güzel yazı olmuş ellerinize sağlık 😊

:))))

Çok teşekkür ederim, onları anlamaya çalışmayı daha kıymetli buluyorum üstad, geleceğimiz onlar. Kendimize "Neden" ve "Nasıl" sorularını sık sormalıyız. Kızımız, oğlumuz, erkek/kız kardeşimiz, yiğenlerimiz onlar.

Çok hoş olmuş. Samimi tavırlarınız okuyucuyu metne bağlıyor. Bu her yazarın başaracağı bir iş değildir. Verilen bilgilerde verilere dayandırmalar da inandırıcılığı arttırıyor. Ayrıca kuşaklar arası çatışma konusu ile de bir çok kesimi ilgilendiriyorsunuz.

#edebiyat etiketini kullanmalısınız. Etiketin sizin gibi yazarlara ihtiyacı var.

Sevgilerimle.

Çok teşekkür ederim, #edebiyat artık sıkı takip edip, sıklıkla kullanacağım bir etiket !

Mutluluk duyarız efendim. Başarılarınızın devamını dilerim.

This post has received a 0.63 % upvote from @drotto thanks to: @obulunmaz.

Ya starbucks gibi yerlerdeler. Ya da dediğiniz gibi eve kapatmışlardır kendilerini...

Evet buna kesinlikle katılırım, Alışveriş merkezleri ve kafeler kesinlikle bulundukları yerler ve orada gayet neşeli görünüyorlar ama evlerine yakın yerlerde bir problemleri var gibime geliyor.

Çok güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık, keyifle okudum açıkcası :)

You got a 2.79% upvote from @dailyupvotes courtesy of @obulunmaz!

Please upvote this comment to support the service.

You got a 1.21% upvote from @brupvoter courtesy of @obulunmaz!

You got a 12.64% upvote from @slimwhale courtesy of @obulunmaz!

Did you know you can make a passive income by simply delegating steem power?
@slimwhale offers the best return on your investment, sharing 100% of the bidding pool rewards, daily, proportional to your investment.
Let's grow together, start earning now by clicking the following links: 10SP, | 50SP | 500SP, | any amount |
For more information, see here or join me on Discord

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.026
BTC 56787.81
ETH 2507.96
USDT 1.00
SBD 2.24