Haftanın Kitap Alıntısı #1

in #tr6 years ago (edited)
Bu yıl için yani 2018 yılı içerisinde kendime belirlediğim 25 adet Türk Edebiyatı ile ilgili kitap okuma hedefim için seçtiğim ilk kitap. Aslında lise yıllarımda okuduğumu hatırlıyorum ama yeniden okuyup hakkında bir inceleme yazısı yazmak istiyorum.

Image designed via Canva.com and background image is free to use from the inbuilt gallery.

Yukarıdaki alıntı not defterimde duruyordu bir süredir. Ne zaman not aldım, hangi ruh hâliyle notlarıma ekledim hatırlamıyorum. Denk geldikçe böyle ufak alıntılar ekliyorum ki ilerde kitap listesi oluştururken aralarından seçebileyim. Bugün de içlerinden rastgele bir sayfa seçtim ve bu sözlerle karşılaştım, hayretle. Kalbimden geçenlerin böylece karşıma çıkmasına hem şaşırmış hem de sevinmiştim. Listenin en başına ekledim kitabı hemen :)

Bundan sonra her hafta bir alıntı bir kitap yazısı eklemek istiyorum nasip olursa. Böylece hem okuma düzenim burada gözümün önünde olacak hem de kitap seçmek isteyenlere bir fikir vermiş olacağım. Türk Edebiyatı ile ilgili kitaplar seçerken elbette yabancı edebiyat ile ilgili kitaplar da seçeceğim.

Okunacak öyle çok kitap var ki. Şimdilik bu kitapla bu yazıyı sonlandırayım. Okuyan herkese çok teşekkür ederim.
Sort:  

Kitap okumayı ben de çok severdim eskiden ama şimdilerde tek bir alana dönük kitaplara yoğunlaştım. İnsan ömrü her türlü kitabı okumak için çok kısa galiba, eminim çok güzel bir kitaptır. Sadece hayatın anlamı nedir sorusuna cevap arayan metinleri okuyabiliyorum, diğer meselelere karşı ilgimi tamamen kaybettim galiba :) Bu arada ben de suluboya resimlerimi şöyle paylaşıyorum.
kelebekfircatokluk.jpg

Çalışmalarınız çok güzel, sizi takibe aldım. Kitap okuma meselesinde ise benim yöntemim aynı anda birkaç tür kitabı birlikte okumak. Günün her saati her kitabı okumaya elverişli olmuyor -bu benim için geçerli elbette-
Yani günün her saatine uygun, ayrı ayrı kitapları okumaya aynı anda başlarsanız sıkılmadan okuyabilirsiniz. Kimi erken biter çünkü akıcıdır, kimi ise geç biter. Ama nihayetinde hepsini de okumuş olursunuz :) Yorumunuz için teşekkür ederim 🌻

Ben teşekkür ederim, aslında bu tavsiye benim okuduğum türde kitaplar için çok uygun, gerçi sıkılmak bir kitaptan daha çok onu bitirmeye mecbur hissettiğim zaman ortaya çıkan bir duygu oluyor, bu sebeple arkadaşlarımla beraber her gün belli bir saatte bir messenger araması ile ortak okuma yapmayı tercih ediyorum, herkes sıra kendine gelince okuyor ve bu şekilde hem farklı sesler duyduğumuz için hem de beraber bir iş yapmış olmaktan dolayı hiç sıkılmadan kitapları bitirebiliyoruz. Zaten steemit paylaşımlarımda da hep bir işi beraber yapmanın faydalarına değiniyorum. Bu paylaşımlardan biri de gül suluboya çalışmamı paylaştığım bu yazı: https://steemit.com/art/@pinarhanpolat/bir-demet-guel

ben de sizi takip edeceğim, sevgiler :)

ben de birkaç yıl önce trthaber'de bu kitabın içinde geçen sokak ve evlerine dair bir program izlemiştim ve o gün bu kitabı okumayı çok arzu etmeme rağmen bir türlü nasip olmamıştı..
şimdi okumamın vakti geldi galiba bu güzel postu görünce, teşekkürler:)

Birlikte okuyabiliriz 🤗🤗

Peyami Safa Türk edebiyatının Dostoyevksi'si, şüphesiz.

Teşekkürler yorumunuz için 😊

Calling @originalworks :)
img credz: pixabay.com
Nice, you got a 83.0% @steemdrive upgoat, thanks to @literaturk
Want a boost? Minnowbooster's got your back!

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by neokuduk from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This post has received a 0.26 % upvote from @drotto thanks to: @neokuduk.

Ne güzel bir kalemi var, değil mi? Teşekkürler paylaşıp hatırlattığınız için. İlk kez ortaokuldayken Dokuzuncu Hariciye Koğuşu sayesinde tanışmıştım Peyami Safa ile. Şimdi yeniden okusam bambaşka anlamlar çıkarırım eminim.

Yazarın muazzam tahlilleri var, okurken anlıyorsunuz ne kadar büyük bir gözlemci olduğunu. İnsan yaşamının her döneminde, her okuyuşunda farklı manalar çıkarır galiba, öyle eserler bunlar. Çok teşekkür ederim yorumunuz için.

Ellerine sağlık arkadaşım güzel bir paylaşım olmuş.kitap okumak kitabın içinde yaşamak harika bir duygu. 😃

Çok teşekkürler 😊😊

Feronio - 4 Bot Listesine postunuz eklenmiştir. Paylaşımınız için teşekkürler. Liste için daha fazla bilgiye link üzerinden ulaşabilirsiniz.

Teşekkür ederim :)

Calling @originalworks :)
img credz: pixabay.com
Nice, you got a 70.0% @fractalnode upgoat, thanks to @literaturk
Want a boost? Minnowbooster's got your back!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58394.86
ETH 2618.86
USDT 1.00
SBD 2.39