30 Gün Blog Yazısı Yazma Denemesi | 7. Gün | İngilizce gelişimi için tavsiyeler

in #tr5 years ago
30 gün her gün blog yazısı yazma denememin yedinci gününden herkese merhaba. Yazımı sabah erkenden yazmaya başlayıp yarıda bırakmam gerekecek galiba, çünkü bugün kendimi hiç iyi hissetmiyorum ve doktor randevuma gitmeme konusundaki fikrimi değiştirdim. Gitmeden önce yazıma başlayayım ki, döndüğümde devam ettirmek kolay olsun.


Evet, döndüm ve ilaçlarımı aldım. Çaydanlığı da ocağa koydum ki, sıcak bir şeyler içebileyim. Hava çok soğuktu, hâlâ kar yağıyor. Dönecek sıcacık bir eve sahip olduğum için şükürler olsun. Olmayanlara da Allah yardım etsin. Çok zor...

Şimdi yanı başımda sıcacık bir bardak ıhlamurla yazıyorum bu satırları. İlaçların etkisinden midir nedir çok fena uyku bastırdı. Tabi öksürmekten gece doğru düzgün uyuyamamış olmamdan da kaynaklı olabilir. Uyuyup kalmadan bugün ne yazsam diye düşünürken, aklıma İngilizce konusunda kendimi geliştirmek için neler yaptığımdan bahsetmek geldi. Öncelikle belirtmeliyim ki lisede hazırlık okuduğum için altyapı olarak iyi sayılırım. Orada öğrendiklerim, üniversite hazırlık sınıfını atlatıp bana bir yıl kazandırdı. Üniversitede dört yıl boyunca da hiçbir İngilizce sınavına çalışmak zorunda kalmadığım için şanslıydım. Yalnız cepten yediğimin de farkındaydım. Konuşma konusunda eksiklerimi de biliyordum. Bu eksiklerimi gidermek ve hali hazırda bildiklerimi de unutmamak için bazı programlar ve kurslardan faydalandım.

İlk olarak Duolingo ile başlamalıyım.


Source

Günlük 5 dakika ile 20 dakika arası bir çalışma hedefi seçip başlıyoruz. İsterseniz temel bilgilerden başlayıp ilerleyebilirsiniz, dilerseniz de düzey belirleme testini deneyebilirsiniz.


Source

Duolingo uzun zamandan beri kullanmakta olduğum ama her gün düzenli girip bir seri yakalayamadığım bir uygulama aslında. Vakit ayırdığımda belli bir günlük seri yakalıyorum ve bu hoşuma gidiyor, sonra bir gün unutup da seriyi sıfırlayınca sinir olup bırakıyorum. Ta ki tekrar aklıma gelene kadar. Aslında günlük olarak bildirimler düzenli olarak hatırlatma yapıyor, eğer bildirimlere rağmen uygulamaya girip çalışmazsanız size trip bile atıyor.

Bir özelliğini de yakın zamanda keşfettim: Duolingo for Schools


Source

Öğretmenler bu uygulama sayesinde sınıf oluşturup öğrencilerini ekleyip takiplerini yapabiliyorlar. Öncelikle web sitesine girip sınıf oluşturuyorsunuz.


Source

Daha sonra Duolingo'nun size verdiği kodu öğrencilerinizle paylaşıyorsunuz, öğrencileriniz uygulamada profil sayfalarına girip "ilerleme paylaşımı"na tıklayıp sınıf kodunu girerek sınıfa katılıyorlar. Sınıfınızdaki öğrencilere günlük hedefler verip takibini de rahatça yapabiliyorsunuz.


Source

Duolingo konusunda bir diğer tavsiyem de mobil uygulamasından ziyade web tarayıcısı kullanarak takip etmeniz. Daha kapsamlı olduğunu göreceksiniz.

Bu uygulamaya ek olarak bildiğim kelime sayısını artırmak için de bu web sitesinden faydalanıyorum. Memrise


Source

Duolingo ile birlikte kullanıldığında gerçekten güzel sonuçlar almanızı sağlıyor. Yine web sitesinden giriş yapmanızı tavsiye edeceğim. Hem daha kapsamlı içeriğe ulaşıyorsunuz, daha fazla kursa erişim sağlıyorsunuz, hem de arama fonksiyonu da çalışıyor.

Şimdi içlerinde benim en eğlenceli bulduğum uygulamaya geldik. Türk yapımı bir uygulama olan: Voscreen

Voscreen, kısa videolarla İngilizce dil becerilerinizi geliştirmenize yardımcı olur. İngilizce öğrenmek ve geliştirmek, videolu öğrenme ortamıyla her zamankinden daha eğlenceli!


Source

Hem dil öğrenmek için işe yarıyor hem de bazı dizi veya film sahnelerini izleyince o filmi, diziyi merak ettiriyor, izlettiriyor. Çok eğlenceli repliklere, sahnelere denk geldiğim oldu. Gerçekten güzel iş çıkarmışlar.

Voscreen'de İngilizce nasıl gelişir diye soracak olursanız, öncelikle siteye kayıt olarak başlıyoruz. Giriş yaptıktan sonra karşımıza oldukça kısa bir video geliyor, bu video bir dizi ya da filmden kısacık bir sahne olabilir. Olay basit ve güzelliği de bu basitlikten ve sadelikten geliyor. Sahnede geçen cümleyi bilmeye çalışıyorsunuz. İster İngilizce altyazı kullanarak, istemezseniz de sadece duyduğunuz cümlenin doğru çevirisini iki seçenekten birini seçerek cevaplıyoruz.


Source

Doğru bilirseniz belli bir puan kazanıyorsunuz, bu puanlarla haftalık sıralamalarda kendinize yer buluyorsunuz. Devam ettiğinizde, karşınıza farklı sahneler geliyor ve bu şekilde bir yandan pratik yapıyor bir yandan oyun oynamış oluyorsunuz. Videonun alt kısmında yine sahnenin hangi film ya da diziden alındığına dair bilgiler yer alıyor.


Source

Tabii Voscreen'de isterseniz seviyenize uygun soruların gelmesini isteyebilirsiniz. Bunun için voStep kısmından, Beginner, Elementary, Intermediate, Upper ve Advanced seviyelerinden birini seçip seçtiğiniz seviyeye uygun videoların karşınıza çıkmasını sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda Voscreen'de çoğu gramer konusu yine aynı yöntemle ele alınmış ve listelenmiş, örneğin "Am, Is, Are"ı seçtiğinizde bu ifadenin kullanıldığı videolardaki konuşmaları tahmin etmeye çalışıyorsunuz, bunun gibi onlarca gramer konusu mevcut. Gramer konularını "maruz kalarak" öğrenmek ve pratik yapmak adına da Voscreen'i kullanmanızı tavsiye ederim.


Source

Dil öğrenme ve geliştirme konusunda "maruz kalmak" bence en etkili yöntem. Sürekli duyarak bir şekilde hafızanıza yer ediyor ve tıpkı bir bebeğin yavaş yavaş ana dilini öğrenmesi gibi, farkında olmadan öğreniyorsunuz.

Bu noktada devreye “Effortless English: Learn To Speak Like A Native” kursu giriyor. A.J. Hoge tam da bunu vaat ediyor bize; altı ay gibi görece kısa bir sürede, gözlerinizi değil kulaklarınızı kullanarak yani yalnızca dinleyerek İngilizce konuşabilmeyi. Tanıtım videosunu da ekleyeyim. İşin mantığını özetlemiş kendisi.

Sistem şöyle işliyor. Her bir derste bir hikaye işleniyor. Bu hikayeye ait A.J. Hoge tarafından seslendirilmiş ses kayıtları yer alıyor. Her bir derste "mini story" adını verdikleri bu hikayeleri dinliyoruz ve A.J. Hoge hikayeyi tamamladıktan sonra "mini story" bu kez sorulan sorularla bize anlattırılıyor, karşılıklı konuşma şeklinde geçiyor soru cevap olayı. Burada amaç İngilizce düşünme yetisi kazanabilmek ve konuşma da bu yetiyi kazanmada en büyük etmenlerden biri olduğu için bizleri konuşturabilmek için soru cevap yöntemi kullanılmış. Sorulan sorulara dinlediğimiz metinden yola çıkarak cevap vererek konuşma pratiği yapmış oluyoruz. Öyle uzun uzun cevaplar vermeniz şart değil gerekirse "yes-no" diyerek de olsa katılmak mühim olan. Ve en önemlisi devam ettirebilmek, yani bir diğer derse geçmeden önce en az bir hafta her gün 10-15 dakikanızı ayırıp ses kayıtlarını dinlemeniz öneriliyor. Ben bu sistemi de yine uzun süre devam ettiremedim ama uyguladığım dönem çok faydasını görmüştüm.

Bu yazımı da burada bitireyim, aklıma gelmeyen kısımlara yarın değinebilirim. Okuyan herkese teşekkür ederim.

Sort:  

Geçmiş olsun @neokuduk. Allah şifa versin.

Ben de bu uygulamaların hepsini belli zaman kullandım. Ama devamını getiremedim. Görüyorum ki genel anlamda hepimizin dil öğrenmedeki en büyük sorunu devamlılığımızın olmaması.

Ben en son Lingusta adında bir set satın aldım. En çok faydasını gördüğüm ve en çok hoşuma giden uygulama bu oldu. Günlük yarım saatlik dersi sadece dinliyorsunuz. Bir ay dinledim. Çok faydasını gördüm ama devamını getiremedim yine. Bir türlü de tekrar başlayamadım. @tahirozgen hocamın dediği gibi disiplin oturtamayınca olmuyor...

Devamlılık konusunda kendime de faydam yok malesef. Keşke her gün 10 dakika da olsa vakit ayırsak.

Çok güzel bir yazı hazırlamışsınız @neokuduk. Ben bunlardan sadece duolingo yu biliyordum. Diğerleri de oldukça ilginç. Teşekkür ederim benim için çok faydalı olacak.

Rica ederim 🙂

Selam. Ben de duolingoyu bir ara düzenli kullanıyordum çok eğlenceli ve güzel bir uygulama. Voscreen' i hiç kullanmadım ama bir ara onada bakarım. Bu güzel bilgiler için teşekkürler.

Ben teşekkür ederim 🙂 voscreen'e mutlaka uğrayın.

☺ evet en kısa zamanda bakmak istiyorum. O, güzel zamanları bulursam😊

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @neokuduk.

Merhaba,

Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır.


Kürasyon kuyruğuna katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste

Çok teşekkürler.

Geçmiş olsun. Tez elden şifalar dilerim.

Bir ara androidte memrise i fransızca öğrenmek için kullanıyordum. Çok başarılı bir program bence, kısa sürede öğrenmeye başlıyorsunuz ama her gün programa uğramak şart. Ben başta bir heyecan düzenli kullandım ama ilk ara verişimden aonra bir daha geri dönemedim :/ Disiplin oturtamayınca olmuyor haliyle.

Çok sağolun :)

Kaç yıllık serileri olanları duydum bugün şok oldum. Ben en fazla bir iki hafta düzenli girdiğim için, böyle insanların var olması beni şaşırttı. Ben de Almanca için başlamıştım. Güzel ilerliyordum ama bıraktım. Keşke yeniden başlasam.

hocam geçmiş olsun. Umarım kısa zamanda atlatırsınız. Harika bir yazı olmuş ya. Ben bunları bilmiyordum çok eğlenceli . Teşekkürler :)

Ben teşekkür ederim yorumunuz için 😉

öncelikle geçmiş olsun, acil şifalar dilerim. bu aralar herkes hasta :/

yazı için de elinize sağlık, ingilizce gelişimi için çok güzel bir içerik olmuş. :)

voscreen'i kullanıyorum telefonda. ama bu aralar ydstime'ın youtube kanalına epey sardım. belli bir gramer'ı olanlar için biçilmiş bir kaftan adeta bu kanal. hoca metinleri okuyarak, cümledeki kelimeleri, phrasal verb'leri, eş anlamlı kelimeleri, zamanları vs.. örnekler vererek harika bir şekilde anlatıyor. linki bırakayım hatta:

https://www.youtube.com/channel/UCJ7GHCmgrFaa0BLAElWOD2Q/videos

Çok teşekkür ederim 🙂 Bahsettiğiniz kanala da bakacağım hemen. Seviyorum bu tarz şeylerle uğraşmayı.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Çok teşekkür ederim.

çok geçmiş olsun canım💐
okumak eğlenceliydi ellerine sağlık:)

Coin Marketplace

STEEM 0.26
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64961.60
ETH 3103.64
USDT 1.00
SBD 3.86