Steemit'te Paylaşımlarımın Beğenilmesini Nasıl Sağlarım?

in #tr6 years ago (edited)

alien-3263870_1920.png

Steemit'e ilk kaydolduğumda bu platforma üye olan tek bir kişiyi bile tanımıyordum. Bu yönüyle diğer sosyal medya mecralarına kıyasla oldukça farklı bir durumu vardı Steemit'in. Facebook, Twitter, Instagram gibi ortamlarda en azından aile, arkadaş ya da iş çevresinden çok sayıda tanıdık bulunuyor. Ortamdaki insanları tanımadığım gibi onlar da beni tanımıyorlardı. Adeta uzaylıların yaşadığı farklı bir gezegene gelmiş gibiydim.

Neyse ki tecrübeli bir uzay gezginiydim, daha önce twitter gezegeninde bulunmuş ve orada işlerin zaman içinde nasıl geliştiğini deneyimlemiştim. Twitter'da ve burada edindiğim tecrübeleri sizlerle de paylaşmak istiyorum.

Bir ileti yayınladığımızda insanların bizi hangi kanallar üzerinden görebileceğini ve ardından eğer iletimizi görürlerse okuyup okumamaya ve ardından beğenip beğenmemeye nasıl karar vereceklerini analiz etmeye çalışalım. Her iki amaç için de aşağıdaki görseli kullanabiliriz.

Resimde en üstte gördüğümüz üzere steemit topluluğunun üyeleri paylaşımımızı beş farklı sekme üzerinden görebilirler. Her bir sekme altındaki imkanların farklı dinamikleri bulunuyor.

Trending:
Steemit trending sekmesini öne çıkarıyor. İnsanlar da doğal olarak hangi paylaşımların en çok beğenildiğini merak ediyorlar. Gözlemlediğim kadarıyla organik bir biçimde, sadece beğeniler üzerinden trending listesine girmek mümkün değil. Eğer orada yer almak istiyorsanız steembottracker.com sitesinde listelenen botlara para göndererek iletinizin beğenilmesini sağlamanız gerekiyor. Teklif usulü çalışan botlar genellikle zarar ettiriyor. Dolayısıyla böyle bir tanıtım mümkün olmakla birlikte size pahalıya patlayabilir.

New:
Paylaşımların zaman sırasına göre listelendiği bu sekme yeni başlayanlarla kıdemlilere, zenginlerle fakirlere, Atinalılara ve Romalılara aynı imkanı sunuyor. Ne kadar fazla sayıda paylaşım yaparsanız new sekmesi altında o kadar fazla görünme olanağı elde ediyorsunuz.

Hot:
'Trending' sekmesinde daha geniş bir zaman diliminin en beğenilen iletileri, 'hot' sekmesinde ise yakın zamanın en beğenilen iletileri listeleniyor. 'Trending' sekmesinden farklı olarak 'hot' sekmesinde organik beğenilerle yer bulabiliyorsunuz. Yeter ki kısa zamanda çok sayıda beğeni alabilen bir paylaşım yapın.

Promoted:
1 SBD civarı para harcayarak paylaşımınızın 'promoted' sekmesi altında görüntülenmesini sağlayabiliyorsunuz. Bu özelliği arada sırada kullanıyorum.

Feed:
Hesabınızı takip eden kullanıcılar sizi bu başlık altında görüyor. Ne kadar çok takipçiniz varsa paylaşımınızın görülme sayısı o kadar artıyor.

Kullandığınız etiketlerin her birinde yukarıdaki beş başlık altında görülme olasılığınız bulunduğunu not ederek sözlerime devam edeyim.

Diyelim ki tr tagında paylaşım yapıyordunuz ve yukarıdaki sekmelerden biri aracılığıyla paylaşımınız bir steemitçinin karşısına çıktı.

Yeniden yukarıdaki resme dönüp bakacak olursak; üstte kullanıcı ismimin yanında küçük bir çizgi robot resmi olduğunu göreceksiniz. İnsanlar çizgi resim ya da animasyon içeren profilleri daha fazla takip etme eğiliminde oluyorlar. Dolayısıyla eğer profil resminiz çizgi resim/animasyon içeriyorsa avantaj elde ediyorsunuz.

Kullanıcı ismine çok büyük bir anlam atfetmiyorum. Kullanıcı isminizin yanında parantez içinde gösterilen itibar puanınız steemit'te daha önce paylaşımlarınızın ne kadar beğenildiğinin göstergesi durumunda, dolayısıyla bu skor yüksekse iletinizin okunma şansı artıyor.

Yukarıdaki görselde alttaki resme geçecek olursak;

İnsan zihni görsel bilgiyi işlemek konusunda yazıyı işlemeye göre yüz kat daha becerikli olduğu için yazılarda kullanılan görsel büyük önem taşıyor. Ben pixabay.com'daki telif derdi olmayan ücretsiz görselleri kullanıyorum. Size de tavsiye ederim.

Resmin altında yazımızın başlığı yer alıyor. Başlık ayrı bir yazının konusu olabilecek kadar geniş bir konu. Kısaca yaratıcı, ilgi çekici bir başlık kullanmak gerektiğini söyleyebilirim. İnsanlar başlıkta sayı görmekten hoşlanıyorlar. Para kazanmanın 7 yolu, takipçi edinmenin 9 yöntemi tarzı başlıklar çok ilgi çekiyor.

Başlığın hemen altında paylaşımınızda kullandığınız ilk cümle ya da cümleler iki satır halinde görünüyor. Dolayısıyla yazıya nasıl başladığınız da özel bir önem taşıyor.

En altta paylaşımınızdan o ana kadar kaç SBD kazandığınız, kaç kişinin iletinizi beğendiği ve iletinize kaç yorum yapıldığı görülüyor. Nasıl ki metroda çalgıcılar önlerinde bulunan müzik aletlerinin kutusunun içine bol miktarda bozuk para koyuyorsa, yazımızı o ana kadar kaç kişinin beğendiği de kişilerin yazıyı okuyup okumama kararını etkiliyor. En azından kendi iletimizi beğenmeyi unutmamamız gerekiyor. Ayrıca smartsteem.com üzerinden bir miktar oy satın almak önümüzdeki kutunun dolu görünmesine katkı sağlayabilir.

Diyelim ki bir şekilde insanların ilgisini çekmeyi başardınız ve paylaşımınızın üzerine tıklayarak tümünü okumaya karar verdiler. Neye göre beğenip beğenmemeye karar veriyorlar? Yazım kurallarına uyum, fazladan resim ya da tablo kullanımı beğeniyi olumlu etkiliyor. Ayrıca insanlar emeğe saygı duyduklarından daha uzun iletileri beğenmeye daha eğilimli oluyorlar. Eğer resim paylaşıyorsak, en az 3 resmi bir ileti içinde paylaşmak fayda sağlayabilir.

Benden bu akşamlık bu kadar. Steemit topluluğuna fayda sağlayabilecek ilave tüyolarınız varsa yorum bölümünde paylaşabilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkür ederim.

Sort:  

Bu faydalı yazın için teşekkürler. Yalnız sanırım şu cümlende yazım hatası yapıp demek istediğinin tam tersini ifade etmişsin "En azından kendi iletimizi beğenmeyi unutmamız gerekiyor."

Doğru tespit, düzelttim :)

Çok faydalı bir yazı, teşekkürler @muratkbesiroglu

Ben teşekkür ederim🙄

Ve alttaki resme geçecek olursak;
Şey, altta resim yok. 🤔

Trending konusunda bot olmadan çıkmak cidden çok zor. Kalite konusunda ise okunurluk açısından markdown kullanmak, imla ve yazım kurallarına uymak akıcılık konusunda çok işe yarıyor.

Bilgilendirici bir yazı olmuş, elinize sağlık...


Düzelttim 😎

Yazınızı okudum. Platformda yeni olduğum için gercekten yararlı bilgiler edindim.kaleminize sağlık.

Yararlanmış olmanıza sevindim.

Congratulations @muratkbesiroglu! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.

To support your work, I also upvoted your post!
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Do not miss the last announcement from @steemitboard!

her zaman ki gibi çok faydalı bilgiler teşekkürler.botsuz olmuyor yani.pixabay.com ücrewtli sanırım yani paket satın alıyorsunz yanlış görmedi isem

Ücret ödemeden de kullanabiliyorsunuz. Ben başından beri öyle yapıyorum.

  • Feronio - 29 Oy Listesine postunuz eklenmiştir. Yazıyı oylayarak veya resteem yaparak listenin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olmak istermisiniz?

  • Feronio Oy Listesi Linkinden detaylara ulaşabilirsiniz.

Yazıyı oyladım. Kolay gelsin.

Paylaşım için teşekkürler benim için faydalı bilgiler.

Yararlandığınıza sevindim

@muratbesiroglu may i resteem this post ?

Thank you. I've ready reblog this post
Check on my blog

Benim gibi yeni başlayanlar için çok faydalı bilgiler. Teşekkür ederim.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 66683.89
ETH 3311.03
USDT 1.00
SBD 2.70