Tek kişilik bir devrim

in #tr7 years ago

Daha öncesinde birkaç hikayemi paylaşmıştım burada. Çoğunlukla en az 2-3 yıllık hikayelerdi. İnsan yazdıkça yazmayı öğrenirmiş, öğrendikçe de daha çok yazarmış. Bir kaç yazımın satır aralarında ise roman yazdığımdan da bahsetmiştim. Birazdan romanımdan bir kesiti paylaşacağım. Çünkü bu kesit ile başlayan olay örgüsünün yerine daha iyi bir alternatif hikaye geldi aklıma. Yani paylaşmam ileride yayın evi açısından sorun olmayacak. Okuyanlar mümkünse hunharca eleştirileri ile destek olabilirler. Gelişim başarının kilit noktası sonuçta :)



Source

Hayat John Nash'in 23 Mayıs'ta ölmesi kadar garipti. Ben ise etrafımı kuşatan ölüme ses çıkartamayacak kadar küçüktüm. Ölümü öğrendiğimde ben henüz çocuktum, annem öğretmişti. Ölerek. Şimdilerde değişti tabi her şey, sessizlik içine doğduğum bu hayatın artık en büyük hissedarı. Yıllara yayılacak kadar uzun bir süre sessiz kaldım. Sustum. Büyüklerimi saygı küçüklerimi sevgi ile selamlamayı öğrettiler bana hep. Oysa küçüklere saygıyı büyüklere ise sevmeyi öğretmeliydiler. Ya da en azından babama öğretilmeliydi birileri. Çünkü onun cehaleti sevgiyeydi. Annemin ölümünden sonra bildiklerini de unuttu. Her geçen gün daha da katılaşıp kurudu yüreği. Böylece hayatımdaki en uç hikaye oldu. Bana her zaman “Hayat limitlerimizi sınayabileceğimiz bir test sahasıdır.” derdi. Orduyu bırakınca düzelir dedim ama onun olayı ne ordu, ne de emir komuta zinciriydi. Onun gibi adamları besleyen savaştı. Cephedeki savaş politik hamlelerle şekillense de içlerindeki savaş plansız, hesapsızdı. Annemin ölümünden sonraysa artık zaruriydi.

Yetişkinliğimi elime alana kadar geçen süreçte hep limitlerimi test edip onları zorladı. Yetişkin olduğumda ise yetişememiştim, tüm çocukluğum ve ergenliğim bir albayın ellerinde duygudan ve duygusallıktan yoksun bir şekilde yontulmuştu. Yaşıtlarım erkekleri etkileyip onları yönetmeyi öğrenmeye çalışırken ben Muay Thai’de erkekleri yenebilecek kadar iyi olmaya çalışıyordum. Gerçi babamın çocukken uyguladığı bu katı yaşam stili beni şuan ki konumuma getiren şey oldu. Neticede her dikta bir devrime, her tiran bir hayalpereste gebedir. Açlığını hissettiğim duygular ve normal bir yaşam arzusu beni Prag’a film okuluna getirdi. Hayallerim için mi yoksa yok olup giden çocukluğumun hayaleti için mi kaçtım bilmiyorum. Belki de kendi hayatıma veremediğim şekli filmler ile karakterlere vermek istiyordum.

Çocukken bu tarz şeyler insana önemli gelmiyor. Büyüdükten sonra ise geç kalınıyor insan. Ortada ne panjur kaldı ne de pembesi. Güneşlik ve tül var, onlarda hep çekili. Alışıyorsun karanlığa. Uyumak istiyorsun. Uyuyarak kaçmak. Çünkü keşmekeş düşlerin arasında sessiz bir devrimdir uyumak. Senaryo dersimize giren kadın söylemişti bunu bir keresinde. Her sabah uyanarak bir devrim yapıyorduk. Kimsenin haberinin olmadığı, sessiz, tek kişilik bir devrim. Bizi hayattan koparmaya çalışan her şeyi uyanarak deviriyorduk...

Sort:  

Bi bu kadar daha olsa sıkılmadan okuyacaktım sanki...

Azra kohen havasında kendimizi bir yerlerde bulacakmışız gibi hissettim. Bu kadar kısa bir kesit için yorum yapmak biraz zor olasada rastgele bir yazı olmadığını hissettirdi. Tebrikler.

Çok teşekkürler, Azra Kohen'i hiç okumadım ama Fi'yi severek izliyorum :)

Güzel bir romanın ayak sesleri geliyor gibi. Merakla bekliyoruz. Sanki bir içe yolculuk hikayesi olacak romanınız.

Basılır mı veya bu tempo ile biter mi bilmem ama tespitin doğru. Tamamen karakterlerin iç dünyasını ele alan, kahraman bakış açısı ile yazıyorum.

İlginç bir başlangıç olmuş, hikaye girişi olarak oldukça başarılı buldum ben.

Teşekkürler, beğenmene sevindim. Ben baya kötü yorumlar gelecek şekilde kendimi hazırlamıştım aslında. Olumlu geri dönüşler sevindirdi :)

özgür bir kartal yuvasından uçuyor ve zirveye doğru yol alıyor diyebilirim ... devamını merak ediyorum :)

Teşekkürler, ilerisi için aslında Steemit üzerinden yayınlanan bir roman projesi fena olmaz gibi. Üye sayısı yeterince arttığında bu tarz bir işe girişilebilir :)

Merabalar buradan kazanılan parayı nasıl bankadan çekiyoruz

Türk topluluğu olarak birbirimize yardım ve destek sağladığımız discord kanalımıza katılmak için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz. @damla @fetch @necrosahin @keepcalmandread gibi arkadaşlarımızdan her konuda yardım alabilirsiniz.
https://discord.gg/PFbZWfH

mahmut arkadaşımıza yardım ettiğin için teşekkür ;)

İlk bakış olarak akışkan ve devamında nelerin olacağına dair merak uyandırp öğrenme hissini dürtüleyen bir bölüm olmuş.
Tamamlarsanız güzel bir kitap olacağı kanaatindeyim @monomyth

Aslında bu kitabın 4.bölümünün giriş kısmıydı. Sayfa olarak 70-80 lere filan denk geliyordu yanlış hatırlamıyorsam fakat çok ağır ilerliyor yazım süreci zaman bulamadığımdan. Belki bir gün biter, basılır ve bende bunun postunu yazarım buraya :)

This post received a 20% vote by @msp-turkey courtesy of @damla from the Minnow Support Project ( @minnowsupport ). Join us in Discord.

Upvoting this comment will help support @minnowsupport.

Tek kelimelik duruşlar, akışkan bir müziğin içindeki estetik vuruşlar gibi..
Sevdim ben ;)

Yorumla bile edebiyat yapabilen birisin, senden de bir şeyler okumak isteriz üstad :)

Kalemine saglik @monomyth . Soluksuz okudum

Teşekkürler :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 58404.34
ETH 2367.70
USDT 1.00
SBD 2.45