Hardfork-20 ve Steemit'in Genel Sorunları

in #tr6 years ago (edited)


Image credit : @voronoi


Merhaba herkese,

Kısa bir süre önce @ned bu yıl içerisinde Hardfork 20'nin yaşanacağının duyurusunu yapmıştı. Geçtiğimiz yıl HF-19'a şahitlik etmiş birisi olarak bu habere sevinmiştim. Çünkü HF-19 öncesi whale'ler ödül havuzunu resmen sömürüyorlardı. Etiketlerin trendleri 1500 $'dan başlayan postlarla doluydu. Yani aslında platformun çoğunluğuna dağıtılması gereken ödüller bir grup zengini daha fazla zengin etmek için kullanılıyordu. Fakat HF-19 ile ödül dağılımındaki ölçek düzenlendi ve bu durum büyük oranda engellendi. Henüz tam adil bir ödül dağılım sistemi olmasa da mevcut sorunların HF-20 ve sonrasında gelen hardforklar ile adım adım düzeltileceği kanaatindeyim. Çünkü bu durum platformun kanayan yaralarından birisi. HF-20 ile değişmesini/düzeltilmesini umduğum sorunları kategorize edecek olursam:

  • Ödül havuzu ve kazanç algoritmasının optimize edilip daha adil bir ödül dağıtım sisteminin oluşturulması
  • Proof of Delegation prensibinin abuse edilmesinin önüne geçilmesi
  • Flag war sorunun önüne geçilmesi
  • SBD'nin önce stabilleştirilip ve uzun vadede platformdan kaldırılması
  • SMT'lar için sistemsel güncellemelerin gelmesi
  • SMT'ların airdrop süreci hakkında düşünülen roadmap'in paylaşılması

gibi gelişmeler bekliyorum ben HF-20 ve SMT öncesi süreçten. Çünkü Proof of Delegation sistemi ödül havuzunun abuse edilmesine ve flag war sorununa doğrudan sebep olan bir sistem. Teorikte aslında en işe yarayabilecek en adil sistem olarak görsem dahi, çok fazla abuse ediliyor burada. Yani birden fazla hesap açıp onlara delegasyon ayarlayıp biribirlerini oylayan büyük gruplar var, sizinde bildiğiniz gibi. Steem Inc bu duruma karşı son zamanlarda savaş veriyor. Büyük abuse yapan hesap ve grupları bertaraf etmeye çalışıyor. Muhtemelen HF-20 ile buna yönelik bir takım yaptırımlarda gelecektir. Çünkü SMT'ler çıkmadan önce stabil ve adil bir platform oluşturmaları gerek. Aksi halde SMT projesi için hiçbir şirket yatırım yapıp platforma hesap açmaz. Düşünsenize kendi token'ınızı çıkartmak için gelip hesap açıp SMT projenizi başlatıyorsunuz. Biri geliyor keyfi için sizi flaglıyor. Bu tip senaryolar yaşanmasın diye çeşitli önlemler alınmaya başlanıyor şu sıralar.

Her ne kadar bazı kesimler SBD'nin varlığını mecburi olarak görselerde aslında SBD herhangi bir işlevi olmayan bir token'dır. Pump yapılması ve ödül sistemine zarar vermek için kullanılması gayet kolaydır. SMT sonrası gelecek hardfork'lar ile SBD'nin sistemden çıkartılıp reward dağılım seçeneklerinin değiştirileceğini düşünüyorum. Örnek vermek gerekirse, ödüllerin tamamının Steem olarak verilip Proof of Stake'e daha çok yönelip %75 SP - %25 Steem şeklinde seçenekler gelebilir veya kullanıcılar ödüllerini herhangi bir SMT token'ı olarak alabilirler. Sizlerin HF-20 ve sonrası hakkında görüşleriniz neler? Platformda gördüğünüz sorun ve eksikler neler?

@monomyth

Sort:  

en önemli nokta seninde dediğin gibi adil ödül dağıtım listesi bence.

Her ne kadar bireysel örneklerle Mars'a gitse de, 100-1000-10000 yıldır hala "savaş"ın kötülüğünü büyük kitleler halinde idrak edememiş bir canlının;
insanın, dahil olduğu bir sistemden bahsediyorsak eğer, adil bir sistem için en az 200+ yıl var sanırım.

"Biz" yerine "Ben" bilinci hakim olduğu sürece ne HF-20'nin ne de HF-30'un gerçek bir adalet sunacağına pek inanmıyorum.


PoS, adı üstünde, daha çok parası olan, daha çok kazanır demek.
Witness'lık, daha çok oy ile mümkün. Bu da dolaylı olarak aynı yere çıkıyor bkz: jerry banfield


"Miras" sistemi oldukça, mutlak adaletten uzak olunacağı aşikar olduğu gibi, günlük üretilen 4800 Steem, kişilerin elindeki SP miktarına göre dağıtılmaya devam ettikçe, güçlü daha güçlü olmaya devam edecektir.

Çözüm için bu durdurulmuş ve çan eğrisi gelmiş olsun. 5 bin steem ya da 5 milyon steem de olsa, sistemdeki en yüksek SP/Steem miktarına sahip olan kişinin oy gücü 100 kabul edilmiş ve buna göre hesaplar yapılmış olsun. Bu sefer de fake üyelikler artacaktır.


Hiç mi umut yok?

Bir Afgan çocuğu, Bill Gates, Kenya'lı bir işçi ya da Paris Hilton'ın eşit derece sahip oluğu, ve sistematik olarak ölçümü yapılabilen tek şey belki de "zaman"

Tamamen farklı bir kafa ve radikal değişikliklerle, SBD değişime uğrayıp TNB benzeri "zamana dayalı bir sisteme" geçerse, "o kadar emek harcayıp hazırladım yazıya 6 kuruş geldi, adam 'günaydın' yazmış 60$ kazanmış" tarzı serzenişler azalabilir.

Yorumların kendini özleten cinsten oluyor hep, çünkü olaya farklı açılardan bakıyor ve bana da o açıyı güzel bir şekilde sunuyorsun. PoS zaten günümüz dünyası. Aslında yaşadığımız hayat bir PoS sistemi. Dolayısı ile doğru bulduğum şey bu değil, fakat PoD'da abuse edildiği için doğru değil. Fakat Proof of Time aslında son derece güzel bir yaklaşım olur blockchain tabanlı sosyal medyalarda. TNB'yi ilk kez duyuyorum, mantıklı bir sistem. Umarım yakında Steemit'de whale'leri zenginleştirmeyi mümkün olduğunca durdurur ve olabildiğince adilleşir.

Yazdıklarınızı okudum, ama hiçbir şey anlamadım, sadece kendimi ifade etmenin farklı bir yolu olduğunu düşündüğüm ve paylaşımlar için ücret ödenen bir sistem olduğu için steemit dikkatimi çekti. Yavaş yavaş öğrenmeyi planlıyordum ama hiçbir şey bilmediğimi yazınızı okuyunca anladım. Ben de böyle şeyler paylaşıyorum :)

Galiba çok farklı alanların bir arada olacağı bir platforma dönüşecek burası. Okuya okuya öğrenirim umarım.

Aynen çeşitliliğin olduğu güzel bir ortam olmasını umuyorum bende :)

Aslında çeşitlilikler de tek bir amaç için kullanılabilir yeter ki amaç aynı olsun. Aynı amaca sahip ve çok farklı özellikleri olan insanların bir araya gelmesi çok ciddi bir başarı potansiyelini beraberinde getirebilir. Böyle insanların ortak özelliklerinden şu paylaşımda bahsetmiştim :)

https://steemit.com/art/@pinarhanpolat/insan-olmak-ve-gelincik

PoS sistemi, PoW'a göre iyi dediler ama sıkıntıları mevcut. Daha adaletli bir sistem üretilip ona geçiş yapılmalı. Ethereum da PoS'a geçmek istiyor. PoW'da en çok pc gücünü elinde tutan oy sahibi oluyor, PoS'da da en çok coini olan oy sahibi oluyor. İki sistem de zengine yarıyor, zengin daha da zenginleşiyor. Bu durumun değişmesi lazım. Neden Hard Fork'a 20 ismi verilmiş? Bu kaçıncı fork oluyor?

Ben 20. hardfork diye biliyorum, ama araştırmadım. Bir iki yıla çoğu alt coin PoS'a geçecektir. Masternode sistemi bu yılın en gözde gelişmelerinden çünkü. Herkes ona kaymaya çalışıyor. Maliyeti az çünkü.

Ben hicbirsey anlamadim :) bizim gibi suan gucsuz yeni baslayanların önünü açacak bir gelisme oldugunu umuyorum...

güzel haberler doğrusu. özellikle de bizim gibi güçsüz üyeler için.

Aynen, whaleler önemsemese de aslında platformun market cap'ini sürekli al sat yapan minnowlar sağlıyor.

Sbd 1 dolara sabitlenebilir hocam tether gibi bilgiler için tesekkurler.

SBD 1$'a endeksli zaten. Şuan ki değeri pump yemesinden kaynaklanıyor.

ilerleyen süreçte sbd eski değerine dönecekse bu aralar mümkün olduğunca power up yapmak lazım desenize..

Aynen öyle, power up uzun vadede işe yarayacak tek şey burada

gayet mantıklı dedikleriniz son kuruşuna kadar steem almak lazım sbd ile

Ben bu kripto işlerinden pek anlamıyorum, öğrenirim herhalde zamanla. Sizlerden okuya okuya gelişecek diye umut ediyorum. Ancak şu ana kadar gördüğüm şey filler tepişiyor olan biz çimenlere oluyor. Bir açıdan bakınca iş dünyasından da girişimcilikten de çok farklı değil aslında :)

Ancak şu ana kadar gördüğüm şey filler tepişiyor olan biz çimenlere oluyor. Bir açıdan bakınca iş dünyasından da girişimcilikten de çok farklı değil aslında :)

sorunda bu zaten. Böyle olmaması gerekiyor buranın, felsefesi gereği daha adil olmalı. Umarım zamanla olur :)

Proof of Stake'in temelinde bu yatmıyor mu zaten. Güçlü olan her zaman daha güçlü. Adil bir paylaşım yapılmalı bence, adam steem ekosistemine daha yeni bismillah demiş ilk postunda hoop gelmiş 1000$ bu böyle olmamalı. Emeğin boşa gitmesi kadar acı bir şey yok bence bu dünyada..
O kadar uğraş karşılığında 0.01 al hiç adil değil hem de hiç

Kesinlikle öyle o yüzden yukarıda yorumlarda PoT gibi bir sistem üzerine konuştuk, daha adil bir sistem gelir umarım ama ben zamanla daha çok PoS'a kayacaklar diye düşünüyorum yazıda da belirttiğim gibi. Umarım öyle olmaz.

özellikle sbd konusunda bi karar almaları lazım

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.12
JST 0.025
BTC 55262.33
ETH 2465.44
USDT 1.00
SBD 2.18