Plan Yapmak

in #tr6 years ago

write-593333_1280.jpgGörsel

İnsan hayatında her zaman yapılacek işler çok olur ama zaman daima kısıtlıdır. Ne yaparsak yapalım işleri bir türlü bitiremeyiz. Bu yüzden yapacağımız işleri bir sıraya koymamız icab eder. Bunu da 'Plan' yaparak halledebiliriz.

Yaptığımız bu plan bize hem zaman ve enerji kazandırır, hem de ruh sağlığımız için faydalı olur.
Kısa süreli işlerin planlamasını zihninizde yapabiliriz. Fakat uzun süreli işleri mutlaka yazarak bir plan oluşturmamız faydalı olacaktır. Uzun vadeli planlarımızı not etmediğimiz takdirde, yapacağımız şeyleri unutabilir, karıştırabilir ve düzenimizin bozulmasına, hatta ruh sağlığımızın bozulmasına neden olabiliriz.

Tabi bu demek değilki yaptığımız planlama her zaman tıkır tıkır işleyecek. Mesela ben bu postu iki gün önce yazmayı planlamıştım ama kısmet bugüneymiş:) Sonuçta hiç kimse bir saat sonra ne olacağını, zamanın ne göstereceğini bilemez. Biz plan yapıp bu plana göre hareket ederek, düzenli bir hayat yaşamaya gayret göstermeliyiz diye düşünüyorum.

Bir ajandanız olsun mesela. Not alın. Yapacağınız şeyleri yazın. Ben bunu her zaman yapmak istemişimdir. Fakat sadece istemişimdir:) Bir şey aklıma gelir. Örneğin internetten bir konuya bakmayı düşünürüm. Sonra neye bakacağımı unuturum. Daha sonra neye bakacağımı hatırlayana kadar iki saatim heba olur. O yüzden yapacağımız planların bir parçası da alacağımız bu ufak notlar olmalı bence.

Maalesef günümüzde biz hayatı planlı yaşayamıyoruz. Hayat bize bir plan kuruyor, biz de ona ayak uydurmaya çalışıyoruz. Zamanı doğru kullanamadığımız için de bocalayıp duruyoruz.

Yani sözün özü plan yapmak eşittir zamanı doğru kullanmak diyebiliriz sanırım.

Hoşçakalın.

Sort:  

Maalesef günümüzde biz hayatı planlı yaşayamıyoruz. Hayat bize bir plan kuruyor, biz de ona ayak uydurmaya çalışıyoruz. Zamanı doğru kullanamadığımız için de bocalayıp duruyoruz.

Çok doğru tespit hocam :) Ama tavsiyelerinize uyalım belki bu sefer olur. Teşekkürler

Evet, ben de uymaya çalışacağım kendi tavsiyelerime:)
Göreceksiniz rahatlayacaksınız. Üzerinizdeki yük hafifleyecek.
Çok teşekkürler değerli yorumunuz ve desteğiniz için.

Ben kesinlikle plan yapma özürlüyüm. Plan yapınca da, o plan üzerimde stres ve gerginliğe sebep oluyor. :/ bu sebeple plan yapmaktan olabildiğince kaçıyorum.

Bakmayın yazdığıma hocam. O özür durumu bende de mevcut. Ben stres ve gerginlikten dolayı değilde üşengeçliğimden plan yapamıyorum. O yüzden hayatı seviyorum. Beni hiç zahmete sokmuyor. Sağolsun planı yapmış. Biraz zor olsa da bana sadece o plana uymak kalıyor:)
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim hocam.

Evet haklısınız hayatı planlı yaşamak gerek. Ama ben bunu o kadar çok deneyimledim ki , o an dediğiniz de olmuyor . Aslında bu konuyla ilgili yazacak o kadar çok şey var ki; nereden başlansa bilemedim şimdi. Bende bu konuyla ilgili kısa bir yazı yazmıştım.Hayat sizin yerinize planlarını yapıyor... diye. Yoksa haklısınız hayatı planlı yaşamak gerektiğine ben de katılıyorum.

İnanın ben de nereden başlayacağımı bilemedim yazmayı düşünürken. Hatta bir ara vazgeçsem diye düşündüm. Daha önceki postumda yazacağımı belirttiğim için vazgeçemedimde. Ortaya böyle bir şey çıktı.

Sizin yazınızı görmemiştim. En kısa zamanda okumaya çalışacağım. Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim @nikaja.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by maonx from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

This post has received a 3.13 % upvote from @drotto thanks to: @maonx.

Bu konuya daha önce ben de değinmiştim. Bir süre planlı programlı devam ettim ama sonra özüme döndüm :)

@maonx çok güzel tavsiyelerde bulunmuşsunuz. Ben her zaman bir defter tutarım planladıklarımın ne kadarını yaptım ne kadarı kaldığını görmek adına bu da beni düzene sokuyor.

Sizi kutluyorum. Gerçekten çok güzel bir alışkanlık kazandırmışsınız kendinize. Bu sayede zamanı da doğru değerlendirmiş oluyorsunuz.
Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim @cocukgelisimi.

teşekkür ederim. evet yazınızda da belirttiğiniz gibi uygulayabilince insan kendini oldukça huzurlu, rahat hissediyor.

Merhaba,

Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır.


Kürasyon kuyruğuna katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste

Teşekkürler @trliste.

Congratulations @maonx! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 8000 upvotes. Your next target is to reach 9000 upvotes.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

You can upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 62763.51
ETH 2579.20
USDT 1.00
SBD 2.72