Neden yazıyorum #2 Paylaşmak güzeldir

in #tr6 years ago (edited)

Daha önce yayınladığım yazıda, neden yazmayı sevdiğimi "yazmıştım". Yazmak mutlu ediyor, bu bir sebep idi. Bir başka sebep ise, PAYLAŞMAK için. Elimden geldiğince, bu hayatta edindiğim bilgi birikimini çevremle paylaşmaya çalışırım. Özellikle iş hayatında, buna çok özen gösteririm.
Maalesef, toplum olarak bilgimizi pek kimseyle paylaşmayan, kıskanan, hep bana hep bana mantığıyla hareket eden bir yapıya sahibiz. Bunu çoğu defa acımasız bir şekilde gördüm ve yaşadım. İnsanlar bilgisini paylaşmaktan çok korkuyor. Bilgisini paylaştığında sanki ekmeği elinden alınacak, mesleğini kaybedecek gibi davranıyorlar.
Mesleğim doğası gereği, biraz niş bir alandır ve bırakınTürkçe döküman, ingilizce bile çok kısıtlıdır. İş hayatına başladığımdan beri ufak da olsa belli şeyleri paylaşmaya çalışıyorum. Arada şöyle traji-komik(yada utanç mı desek) yorumlar geliyor: "sen niye paylaşıyon ki, çok kıymetli bilgiler bunlar, sonuçta o kadar uğraşmışsın, başkası niye gelsin çat diye alsın. Paylaşma kismeyle, bu bilgiyle çok kıymetli bir eleman olursun". Çoğu kişi benzer şeyler söylüyor. Ama benim için sinek fısıltısı bunlar.

share.jpg
Source

Paylaştığım için kaybettim mi: Elbette hayır. Bilakis, tam tersine çok kazandım. Hem de en önemli olan şey, "İnsan" kazandım. Sağolsunlar, çoğu kişi mesajla geri dönüş yapıyor. Soru soran, fikir isteyen, birşeyler danışan, teşekkür eden vs. Hayal ettiğim yerlerde çalışmamı sağlayan bir imkan yarattı bu durum bana. Çünkü, "kaliteli" firmalar, gerçekten paylaşan ve ekibe uyan/değer katan insanlarla beraber çalışırlar ve buna önem verirler.
Bunun haricinde, paylaşımlar sayesinde nice güzel insanla tanıştım. Şu an bile, 1-2 aydır bulunduğum bu steemit platformunda dahi nice insanla tanışma fırsatı buldum.

Paylaşmaktan ve yazmaktan korkmayalım :)

Sort:  

Paylaşmak insanların doğal ortamında her zaman var etmesi gereken bir eylemdir. Bizler paylaştıkça büyürüz, paylaşımlarımızdan faydalananlarla beraber.

Çok güzel anlatmışsınız. Tebrikler.

#edebiyat etiketini kullandığınız için @edebiyat ve @sahinadm hesaplarından oy ve resteem aldınız.

Sevgiler.

@edebiyat teşekkür ederim. Hep beraber, daha da büyümek dileğiyle.

Paylaştığım için kaybettim mi: Elbette hayır.

Kesinlikle katılıyorum, bilgi paylaştıkça değer kazanır. Ben de hayatım boyunca ne öğrendiysem hep paylaşmaya çalıştım ve şu an istediğim işte, istediğim konumda çalışıyorum.

Motive edici yazılarınız için teşekkürler.

Rica ederim. Paylaşmaya devam, mutluluğa selam :)

Kazanmaya da devam ediyorsun.

Galiba öyle görünüyor :)

Fikirlerinize harfiyen katılıyorum ayrıca bugünkü yazımda bahsetmiştim bilgelik ve bilgiçlik adına, siz de doğru olanı yapıyorsunuz bildiklerinizi paylaşmak bilgiçlik taslayanların önüne set olacaktır inşallah...

@avina teşekkür ederim. Umarım bu dünyada ufak bir etkimiz olur birşeyler adına.

Rica ederim hocam tevafuk oldu paylaşımınız ve bu konuda yalnız olmadığımı görmek mutluluk verici

Bazen yazmak istesek de yazamıyoruz, onun hakkında da bekliyoruz bir şeyler o halde :D

"Yazmanın, suskunluk karşısındaki çaresizliğini ifade etmesi için 100 sayfa yazı yazdı" :)

Size katılıyorum, yazmak insanı çok rahatlatıyor. Güzel bir yazı yazdıktan sonra, ressam resmini bitirince geçirtiği hissleri yaşıyorsun. Ve bu insana mutluluk ve şimdi ismini bulamadığım başka bir hiss yaşatıyor.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 64222.08
ETH 3135.29
USDT 1.00
SBD 3.99