YouTube’da Zaman Geçirmek

in #tr7 years ago

Ben sürekli olarak YouTube’da vakit geçiriyorum. İnsanlar da bunu yapmayı seviyor, aynı benim gibi. Peki neden hepimiz bu video ağına takıldık? YouTube bizi öylesine sardı ki artık ben izleyecek kaliteli bir şeyler bulamayınca yapacak pek bir şey bulamıyorum. Platform öylesine büyük ki, düzgün ve kaliteli içeriğe ulaşmak sizin marifetinize kalmış. Bir çok saçma videonun arasından iyi içeriğe ulaştığınızı var sayarsak YouTube’dan öğrenebileceğiniz şeyler izleyebileceğiniz kadarıyla sınırlı. YouTube sadece eğlence aracı değil yani, eğitim içeriği de çok zengin. Okula yardımcı, sınavlara hazırlık veya  programlama öğrenmek isteyenlere bile özel dersler hali hazırda binlerce video ile YouTube’da bulunuyor. Hatta meslekleri kendi erbaplarından izleyip meslek tercihinizi bile etkileyecek kararlar alabilirsiniz.

Sadece tüketiciler yok tabi, bu videoları üretenler de YouTube ile iş ortağı olabiliyor. Yurt dışında bunu mesleği haline getirenler bile var. Bizim için bu tek başına bir gelir kaynağı olamayacak kadar azmış. Yani görünen o, ayrıca Türkiye’den gelen izlemeler pek para etmiyor da deniyor. Google buralarda reklam başına az bir ücret veriyor zira. Yine de Türkiye’de bir çok YouTuber’da yok değil. Zaten çoğunu izliyorsunuzdur. Saymaya gerek görmüyorum tek tek.

Bu aralar komik şeylere kafayı taktım denebilir bir haftadır. Cem Yılmaz’ın YouTube hesabındaki kısa videoların hepsini izledim gibi, hatta bir kaçını 2 defa izledim. Komedi denince aklıma YouTube’da onun kanalı geliyor geçenlerde 3 bölümden oluşan Kötü Fikir Sanat diye video serisi yapmıştı. Harika, iğneleyici bir üslup ve tabi ki komedi.

Teknoloji kanallarını da takip ediyorum tabi ki. Hem hobim gereği hem de ileride işim teknolojiyle iç içe olacağı için takip etmem gerekli denebilir. En sevdiğim kanal TeknoSeyir daha sonra ise Technopat geliyor. Ayrıca farklı kanalları da izliyorum. Ayrıca geçenlerde Donanım Arşivi kanalını takip etmeye başladım. Yurt dışından getirdiği ürünleri tanıtıyor. Aliexpress, Gearbest…. gibi sitelerden getirdiği ürünleri inceliyor. Ayrıca adından da anlaşılacağı üzere bilgisayar donanımlarını da tanıtıyor.

Ayrıca şu aralar bir kanal daha buldum. Amerika’ya gitmiş ve orada Work and Travelling denilen bir sistemle çalışıp sonra da tatil yapan bir Türk’ün kanalı. Amerika’daki işyerini, evini ve başından geçenleri anlattığı kanalında bir çok vlog var. İzlerken Amerika hakkında basit şeyler de öğrenebiliyorsunuz. Benim en çok zevk aldığım kanallardan biri.

Ben kendi mesleğim olduğu için bilgisayar mühendisi olan bir hocayı da takip ediyorum. Ayrıca kanalı kaliteli ve bir çok dersi de burada bulunuyor. Daha önemli olansa meslek hakkında tecrübelerini ve farklı meslekten kişilerle röportajlarını da kanalında yayınlıyor. Her sorunla soruya cevap vermeye çalışması da taktir edilecek cinsten. Kanalın ismi BilgisayarKavramlari.

Oyun kanalı pek izlemiyorum. Bazı videoları denk gelirse işte izlerim. Olmasa aramam yani. Zaten kalitelisini az buluyorsun bu türün. Ayrıca en çok müzik dinlemek için kullanılıyor YouTube. Ben pek müzik dinleyen birisi değilimdir öyle. O yüzden müzik kanallarını da pek takip etmiyorum. Ama her sanatçının YouTube’da olduğunu düşünüyorum. Yoksa da biri onu yüklemiştir zaten. Dinlersiniz.

YouTube’da asıl güzel bir özellik daha var ki bana kalırsa YouNow falan hikaye. Canlı yayın izlemek için ben tercihimi YouTube’dan yana kullanıyorum. Ayrıca bir çok Tv kanalıda buradan yayınlanıyor. Onları fazla izlemedim ama izlemem gerekse buradan izleyebilirim.

Sürekli YouTube izlerken kotanızı feci hızlı harcıyorsunuz. Genellikle son 2 hafta 360p izlemekle idare etmeniz gerekiyor.

Toparlamak gerekirse YouTube bir derya deniz. Bizim ondan nasıl faydalandığımız asıl önemli olan.

Sort:  

youtube bağımlılık gibi :/ teşekkürler güzel bir post .)

Beğenmenize sevindim, azaltmaya çalışıyorum :D

Öyle bir deniz ki insan içinde kaybolup gidiyor bu yüzden bir çok abonelikten çıktım, bit çoğununda da bildirim özelliğini kapattım. Sadece 3-5 kanaldan bildirim geliyor.

Bir ara 10 kanala kadar düşürmüştüm sonra güzel kanallar daha buldum artti sayi :D en son evde radyoaktif pil yapimini anlatan bir kanala abone oldum.

Arif'in attığı golü ararken nerelere geldik.. gibi olmuş :)
// bu arada, minicik nükleer piller olsa, bi cihaz ömür boyu çalışsa diyerek, on yıllardır kalem pil tadında nükleer pillerin çıkmasını diliyorum..

Su an deniz fenerlerinde kullanilan bir pilmis adamin youtube'da yaptigi. Ama cok deneysel bir pildi.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 58306.22
ETH 2596.07
USDT 1.00
SBD 2.39