Quantum Bilgisayarlar Ve Gelecek

in #tr6 years ago (edited)

Quantum Bilgisayarlar, işleme bilgisine yeni bir yaklaşım getiren inanılmaz derecede güçlü makinelerdir. Kuantum mekaniğinin prensiplerine dayanarak, her zaman var olan karmaşık ve büyüleyici doğa yasalarını kullanırlar; ancak genellikle görüşten gizlenirler.


Görsel linki

72 qubit kuantum bilgisayar işlemcisi Google tarafından tanıtılmıştır. 72 qubit, 2 üzeri 72 olasılığın -yani değişkenin- hesaplanabilmesini sağlar. 2 üssü 20= 1,048,576 sayısına denk gelmektedir.

2 üzeri 72'yi varın gelin hesaplayın :) Ben hesaplamaya çalıştım, ruh halim görseldedir :)


Görsel linki

Bu gelişmelerin yanında, Google veya IBM'nin 500 qubit'lik kuantum bilgisayarları cloud üzerinden devreye sokacağı bilim çevrelerince konuşulmaktadır. 500 qubit'lik bilgisayar tek adımda '2 üzeri 500' hesaplama yapabilmek demek.

2 üzeri 500 sayı karşılığı olarak evrendeki bütün atom sayısından daha fazla bir değer...

Evrenin bir kuantum bilgisayarı olduğu tezi doğruysa, bu durum halen çözemediğimiz kuantum dünyasını çözecek bir güç anlamına geliyor... Evren her an kendisini hesaplayan bir kuantum bilgisayarsa, biz de onu hesaplayabiliriz...

Her ne kadar şu ana kadar hayatımıza etki etmiyorlar gibi görünse de gelecek açısından devrim niteliğindedir kuantum bilgisayarlar. Hayatlarımızı ve belki de bütün bildiklerimizi değiştirebilecek teknoloji tam olarak budur!


Görsel linki

Yararlanılan kaynaklar ve referanslar


Sort:  

Çok yararlı bir yazı olmuş, ellerinize sağlık.

Teşekkür ederim değerli yorumunuz için :)

Bahsi geçen bulut sanırım burası:
https://quantumexperience.ng.bluemix.net/qx/editor

Ama anlamayınca anlaşılmıyor :)

Hahaha sanırım. Ben anlamıyorum maalesef kodlardan, varsa quantum bilgisayarlara dair yazınız okumak isteriz sayın @murattatar

ilgi alanımda ama bilgi alanımda değil malesef :)

Set your goals high and don't stop until you get there.

Hello kubilaymete6!

Congratulations! This post has been randomly Resteemed! For a chance to get more of your content resteemed join the Steem Engine Team

Bilime yakışır güzel bir yazı olmuş emeğinize sağlık ☺️
Quantum fiziğini çözemem ama yazınızda kaynak belirtmeniz konusunda tavsiye verebilirim 😃
Geçen gün üzücü bir olay yaşadık bu konuda arkadaşımıza resim ve yazı kaynağı belirtmediği için flag atıldı ve puanı 12 ye düştü malesef.

Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Bundan sonraki yazılarımda mutlaka kaynak belirteceğim.

Hocam yazınız için tebrik ediyorum. @turkce-bilim tarafından oy aldınız. Fakat bazı eksikler var. Rica etsem desteğimizin devamı için burada yazan kuralları uygulayabilir misiniz?

İyi çalışmalar dilerim.

Hemen ilgileniyorum :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by kubi002 from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 14 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Quraturk tr etiketi altında paylaşılan kaliteli ve orjinal içerikleri tespit edip ödüllendirmeyi hedefleyen bir kürasyon projesidir. Yazınız değerlendirmen ekibimiz tarafından uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini almıştır.
Quraturk hakkındaki tüm sorularınızı discord üzerinden sorabilirsiniz


Bu yorumu ya da günlük Quraturk postlarını oylayarak projeye destek olabilirsiniz.

Günün seçilen yazıları arasında yer almak gerçekten harika. İlginiz için teşekkür ederim.

Congratulations @kubilaymete6! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 67135.09
ETH 3126.83
USDT 1.00
SBD 3.72