Steemit üzerinden nasıl kazanç elde edebilir(miyim)im?

in #tr6 years ago (edited)

Herkese merhaba ben @keepcalmandread

Daha önce steemite yeni katılanlar için bazı tavsiyelerde bulunmuştum. Bu kısımları aştıysak eğer konuya dair daha fazla detay vermeye çalışalım.
Yeni başlayanlar için;

İlk aşama olarak settings kısmından, profilinizi düzenlemelisiniz. Mümkün olduğu kadar kendinizle ilgili bilgiler veya platform üzerinde neler yapacağınıza dair birşeyler yazmalısınız. Bu zorunlu değil gibi görünüyor ama size ödül kazandıracakların insan olduğunu düşünürsek; insanlar birisine ödül kazandırırken, kim yahut ne yapmaya çalışıyor vb. bir takım sorular sonrasında oylama yapıyor.
....

Daha sonra kendinize bir plan yapmalısınız. Emek ayrılmamış ve gelişi güzel hazırlanmış her yazı çok yüksek ihtimalle ödül kazanmayacaktır. Aynı şekilde saatlerinizi verseniz ve en başarılı çalışmalarınızdan birisini yapsanızda ödül kazanamayabilirsiniz. Yapacağınız plana göre bir yol izlemelisiniz;

Tam buradan güncel tecrübeler ve gelişmeler ile devam edelim.

Kendi tecrübe ve yetilerinize göre bir yol planı yapmamız gerekiyor. Bu yazıyı hazırladığım dönemde, 'neyse parası vereyim' kafaları işe yarıyordu. Lakin artık işler biraz değişti. Önce para ile girdiğiniz bazı ödül kazandıran platformlar ikinci planda kaldı, şimdi ise para ile satın aldığınız oylarda değişmeler oldu vs.

An itibariyle kullanıcı sayısının artmasıyla beraber, steemit olması gereken noktaya doğru daha hızlı çekiliyor gibi düşünebiliriz.(hardfork ile çok daha farklı gelişmeler bekliyorum)

Öncelikle aynı dili kullandığınız yazarlar ile etkileşim kurma konusunda gerçekten emek harcamanız gerektiğini hatırlatmalıyım.

Örneğin; Kore topluluğunda kendi dilinde yayınlanmış bir yazıyı sizin ödüllendirmeniz ile, sizin kendi dilinizde yazdığınız bir yazıyı korelilerin oylama ihtimali aynı gibi düşünebilirisiniz.

Steemit ekibi daha öncesinde belirli topluluk gruplarını veya kişileri destekleyerek ödüllendirilme kısımlarına katkıda bulunuyordu. Artık bu katkı kısmını projelere yönlendiriyor. Dolayısıyla oy almak içinse sizin gerçekten kaliteli işler ortaya çıkarma zorunluluğunuz oluşuyor. Tam bu nokta için acı tecrübeleri olan bazı yazarlardan, 'yok ya yapıyoruz öyle olmuyor' gibi yorumlar gelebilir. Etkileşimin her alanda etkili olduğunu unutmanızı tavsiye ediyorum.

Resim paylaştığınızda sizi oylayacak bir arkadaşınız yok ise eğer, misalen, resim tagı içerisinde paylaşılanların arasında gerçekten en iyilerinden olmalısınız ve bu sayede oy almayı beklemelisiniz.

Ben prof. makina ile bilmem nereyi çektim ama adam şöyle yapmış daha çok almış diye bir yorum yapıyorsak eğer bekleyin anlatıyorum.

Gözünüz korkmasın fakat çok hafife almayın.

Sizin elinizdekilerden ziyade platformun ilgilendiği metaryallerin üzerine yoğunlaşmanız lazım. Global gündemi takip etmeniz lazım. Not : ödül için zorundasınız.

Aksi takdirde 1 milyon kullanıcının arasında savrulma olasılığınız yüksek.

Şöyle bir moral vererek detay vermeye devam edeyim. Örneğin;
Kendi blogunuzda bir konu tanımı-açıklaması yaptığınızda ödül kazanamayabilirsiniz. Fakat @hede-io platformunda bunu yaparsanız platform sizi ödüllendirebilir.

Yine aynı örnek üzerinden başka bir detay vereyim; bunu yaparken bu platformlarında ihtiyaçları olduğunu ve veya bu platformunda katılımcıları arasında seçmeler yapmak zorunda olduğunu unutmamalısınız. Ve paylaşımlarınızı ciddi-olması gerektiği gibi yapmalısınız.

Daha fazla kazanmak içinse, daha fazla kazandıran platform-yarışma-uygulamaları takip etmeli ve katılmalısınız.

#tr içerisinde sık sık şu yazılara rast gelebilirsiniz;

'Ben çok daha iyi yazıyorum ama o kazanıyor'
'çok iyi yazsanızda birşey olmaz'
'kaliteli içerik olayı yalan abi'
'Bakın bu adam kalitesiz yazıyor ama çok kazanıyor'

Bu şekilde uzaar gider...


[source]

Burada unutulan-atlanan bazı noktalar var. Bu cümleler genelde bu yöntemleri denememiş veya başaramamış insanlardan çıkar.
Doğru o kalitesiz yazmıştır vs. ama örnek veriyorum;
-Global steemiti takip etmiş ve çevre kazanmış olabilir.
-Ödül kazandıran bir platform aracılığı ile paylaşıyor olabilir.
-Şahsi bir yatırım yapıyor-oy satın alıyor olabilir vs.

Adam whale ile etkileşime geçmiş sohbet ediyor ve 'hahaha' yazarak bir kaç dolar oy alıyor olabilir. Ama sen bana sil baştan 'Suç ve Ceza' yazsan 1 cent verebilirim.

Umarım bu konuşmadan sonra steem poweri olan hesaplara garip mesajlar atarak down-vote almazsınız.

Şahsi olarak çevre edinmek ve aktif olarak gündemi takip etmek-etkileşim kurmak istiyorsanız, yorum ve buna benzer girişimleri doğru zamanlarda yapmalısınız. Vakit ayırmaktan kaçınmamalısınız.

Bir yazı paylaşıldıktan ortalama 30 dk içinde yorum yaptığınızda sizin fark edilme ihtimaliniz ile, 3 gün sonra yorum yaptığınızda fark edilme oranınız aynı değildir. Bu detaylardan çok fazla üretebilirim

Belirli bir tag içerisine sabitlenerek çaba sarfetmeniz ile, global steemit tagları içerisinde etkileşim kurmayı denemeniz aynı sonucu vermeyecektir.

Bunları anlatıyorum fakat steemitten sizin istediğiniz kadar kazanamıyorum.

Evet, fakat bunun sebebi benim doğru zamanlarda vakit ayıramam ile alakalı olabilir, global etkileşim alanında yetersiz olmamla alakalı olabilir, ödül kazandıran proje ve platformlara yeterli özeni gösteremem ile alakalı olabilir.

Bunları ısrarla anlatmamın sebebi ise, doğru projelere doğru yöntemlerle katıldığımda ödül kazanmam ile doğrudan alakalı. Yinede kanıt göstermem gerekirse @utopian-io ya katılabildiğim postlarımın ödül kazandığını görebilirsiniz. Tam olarak anlatmak istediğim bu, proje orada,istenilenler belli. Ve sizde o ödülü istiyorsanız eğer orada olmalısınız. Aksi halde, 'bugün böyle böyle oldu' gibi içerikler ile bütün tr topluluğundan oy alsanız, bir utopian postu ödülü alamazsınız.

Uzun lafın kısası

-Moral bozan ve sizi negatif etkileyen paylaşımlardan uzak durun.
-Aktif ödül kazandıran platform ve projeleri tespit edin ve gerçekten verimli olabileceklerinize katılın.
-Gerçekçi olun, ayağınız yere bassın.
-Gündemde olan projelerden ödül kazanamıyorsanız, yarın gündeme girecek olanlardan kazanabilirsiniz, takipte kalın.
-Oy verir misin? Neden oy vermedin? gibi diyaloglardan uzak durun.
-Oy ve yorum konusunda ne kadar bencil olursanız aynı şekilde geri dönüşü olacağını unutmayın.
-Yatırım yapmayacaksanız yazmak için yazmayın.
-Steemit size kazandırmak zorundaymış hissine bürünmeyin.
-Ekosistem gereği günlük hesaplardan ziyade uzun vadeli düşünün.

Şimdilik burada keselim, gelecek sefer ısrarcı ve cömert olduğumuzda bazı projelerin değerlendirme kriterlerinde, işimize yarayan sonuçlar elde edebileceğimize vs. yer vermeye çalışırım.

Herkese keyifli Steemitler

Sort:  

Çok güzel anlatmışsın olayı eline sağlık ben yaklaşık 2 aydır bu ortamda bulunuyorum para kazanmak için girdim ama ilk haftadan işin öyle basit olmadığını farkettim sonra bırakayım dedim ancak 'lan oğlum ortam güzel fikirler bilgiler yorumlar güzel, sosyal medyadan çok daha kaliteli onların yerine burayı kullan dedim şu an amacım para kazanmaktan çikti zevk almaya bakıyorum :) zaten hesaplamalarima göre ilk 1-2 yıl birşey kazanamam bu ortamda ama 1-2 yıl sonrasında saberetmenin ödülünü alacağımı düşünüyorum

Sosyal medya platformlarının bir çoğundan daha kaliteli olduğu konusunda size katılıyorum. Zira beni buraya bağlayan en önemli etkenlerden birisi budur.

1-2 yıl konusunda ise fikir yürütmek zor, Çok fazla aktif grup ve projeler var. Yarın sabah neye uyanacağımız net değil. Örneğin çok iyi yemek yapıyor olabilirsiniz ve yarın yemek yapanları ödüllendirmeyi hedefleyen bir proje hayata geçebilir ve daha fazla ödül kazanmaya başlayabilirsiniz.

İyi günler dilerim, yazınız @try-market ve @kusadasi tarafından yürütülen küratör projesi için seçildi.

Proje ile ilgili ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Cointurk Discord Kanalı

Teşekkürler, iyi çalışmalar,

Tebrikler! Yazınız @tryardim topluluk hesabından oy kazanmıştır. #tr tagi altında kaliteli içeriklerizi görmekten mutluluk duyarız. Detaylı bilgi için Tryardım Desteklenen İçerikler 14 Haziran 2018 bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

post_banner_gf.gif

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64733.60
ETH 3170.85
USDT 1.00
SBD 4.16