Her Sabah 5:55'te Uyanmak - 4.gün (Alışkanlıklar)

in #tr5 years ago

start-line-3449607_1920.jpg

“I have learned that champions aren’t just born; champions can be made when they embrace and commit to life-changing positive habits.” (Şampiyonların, şampiyon olarak doğmadıklarını farkettim. Şampiyonlar, hayatlarını olumlu yönde değiştiren alışkanlıklar kazanıp bunlara bağlı kaldıklarında şampiyon oluyorlar.)
―Lewis Howes

Bu sabah kalktığımda bir önceki gün uykusuz kalmama rağmen diğer 3 sabaha nazaran çok daha az uykum vardı. Vücudumun bu saatte kalkmaya birazda olsa alıştığını hissettim. Sonra kendime "acaba kaçıncı günde tamamen alıştığımı hissedeceğim?" diye sordum. Sonrasında bir araştırma yaptım.

Yeni bir alışkanlık kazanmak için kaç gün tekrar etmeliyim?

Şimdi biliyoruz ki hepimiz birbirimizden farklıyız. Bu yüzden bu süre herkes için farklı olacaktır. Yaptığım araştırmada kesin bir kanıya varamadım. Kimisine göre 21 gün, kimisine göre 18-254 gün arası, kimine göre daha farklı bir sayı bu. Ama en çok kabul gören ölçüt 60 gün. 60 günden sonra çoğu kişi için, devamlı yaptığı işleri artık otomatik olarak yapmaya başladığı söylenmekte. Bu ne kadar doğru bilmiyorum henüz 4. gündeyim ama bence çokta haksız sayılmazlar çünkü ben yavaş yavaş alıştığımı hissediyorum. Kesinlikle bir günüm bir öncekiyle aynı olmuyor. Her seferinde farklı bir hisle kalkıyorum yataktan.

Peki ya bende işe yaramazsa?

Bu soruyu da çok düşündüm. Sizde yazıyı okurken bunu düşünmüş olabilirsiniz. Hatta kendi kendinize çıkarımlar bile yapmışsınızdır. "Ben 10 yılda yapsam sabah erken kalkmaya alışamam." "Şimdi 60 gün erken kalksam ve alışamazsam her şey çöpe mi gidecek?" gibi mantıksız sorular geliyor insanın aklına. Bunlara aldanmayın... Bu soru için kendime şöyle bir cevap verdim. Hayatımı değiştirecek bir alışkanlık kazanmaya çalışıyorum. Bunu denerken bırak 60 günü, 1 yılımı hatta daha fazlasını versem ne kaybederim ki? Size de önerim emin adımlarla böyle bir yola çıkacaksanız gün hesabı yapmayın. Yapacaksanız bile az bir sayıyla yapmayın.

Kolaylaştırmak için bir kaç taktik

  • Hedefinizin mümkün olduğu kadar kolay yapılabilmesine özen gösterin. En az bahane üretebileceğiniz bir hedef belirleyin. Çünkü tüm hedefler çok saçma bahanelerle rafa kaldırılırlar.
  • Kanıtlayın. O gün o işi yaptığınıza kanıt olarak, belge, resim vs. biriktirerek bir arşiv oluşturun.
  • Eşe dosta yayın. Ne kadar çok kişi bu zinciri yaptığınızı öğrenirse o kadar devam etmek zorunda hissedersiniz. Çünkü onların hepsinin yüzüne bakıp yapamadım demek gerçekten kötü bir duygu. Ayrıca ilk söylediğinizde bunu yapacağınıza inanmayan arkadaşlarınıza bir senenin sonunda okkalı bir cevap verebilirsiniz. :)

Serinin diğer yazıları:


Resimler pixabay.com'dan alınmıştır.

Sort:  

8 yıldır her gün seher saat 6-da ayakdayım, alışkanlık oldu.

ben 5.günde fire verdim sanki :) ama denemeye devam tabiki. Sabah yapılan işlerin ayrı bir bereketi oluyor çünkü. Teşekkürler oaylaşım için

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by kadiralp from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.033
BTC 62875.13
ETH 3030.71
USDT 1.00
SBD 3.67