Hangi Laptop'ı alsam? (Bilgisayar alma rehberi)

in #tr6 years ago (edited)

Bilgisayarla ilgilenen herkesin sıkça duyduğu bir soru bu. "Bilgisayar almak istiyorum ama anlamıyorum, bi' yardım etsene" çok normal bir yardım talebi, herhangi bir kriter eklenmediğinde ise tam bir çin işkencesi.

"Ya tatile çıkmak istiyorum ama nereye gitsem acaba, bütçem de 2000 lira."

İyi de, kafa dinlemeyi mi seversin, gece klüplerinde mi eğlenirsin, tarihi yerler mi gezmek istersin, deniz temizliği senin için önemli mi, kum bir plaj mı tercih edersin, kalacağın yerde neye önem verirsin bunları bilmeden bir insan nasıl tatil önerisi yapabilir? Yapsa dahi ne kadar işe yarar?


Bilgisayar önerisi istemek için bilgisayardan anlamanıza gerek yok, bu yazıda, öneri isteyeceğiniz arkadaşlarınıza yardımcı olması için, onlara vermeniz gereken bilgilerden bahsedeceğim.



1- Tablet mi, 2'si 1 arada mı, laptop mı istiyorsunuz?

Dokunmatiğe ihtiyacınız var mı? Şart mı? Bu soruyu kendinize sorun, gerekmedikçe 2'si 1 arada veya tablet tercih etmeyin.

2- Ağırlık sizin için önemli mi?

Laptopların ekranları büyüdükçe, ağırlık artacaktır. Yahu birkaç kilodan ne olacak demeyin, Monster T7 V13.1.1 kullanan biri olarak, mouse vb bütün ekipmanlar ile "5" "BEŞ" "beş" dakika taşımam durumunda sırtımda ciddi ağrılar oluşmaya başlıyor. Araba ile taşıma gerçekleştiriyorsanız, hiç taşımayacaksanız ağırlık çok önemli olmayacaktır ancak sık taşıyan biriyseniz dikkat etmenizi öneriyorum.

3-Batarya ömrü

Her ne kadar bataryalar kendini geliştiriyorsa bir o kadar da işlemciler, ekran kartları gelişiyor ve daha çok güç tüketen canavarlar evriliyor. Laptop sizin için kafede oturup çalışmaksa batarya ömrünü önemsemelisiniz. "Hem hayvan gibi performans alayım hem de 10 saat kullanayım" diye bi' dünya yok. Batarya sizin için önemliyse belirtin, sonra vay efendim Steemit'e yazı yazarken kapandı demeyin.

4- Tasarım

Her ne kadar hepimiz "dış görünüşe" değil "iç güzelliğe" önem veriyor olsak da, klavyeye uyum, harf arası boşlukları, sağ veya sol elinizi kullanıyor olmanız, alacağınız laptop konusunda önemlidir. Sol tarafından sıcak havayı üfleyen bir laptop alacaksanız, solak olmamanız gerekiyor.  
Bir de işin psikolojik boyutu var. Benimkinden daha iyi bir laptop sahibi arkadaşım, benimki daha iyi görünüyor diye daha hızlı olduğunu düşünüyor. Benden daha hızlı render almasına rağmen benim daha hızlı render aldığımı iddia ediyor. PUBG oynuyoruz, seninki daha az kasıyor diyor. Alacağınız ürünü yerinde görün, içinize sinsin.

5- İşletim Sistemi

Elmacılar ve diğerleri diye ikiye ayırabiliriz burayı. Üzerine çok bir şey yazmaya gerek yok, ikisini de deneyip tarafınızı seçin ve bu kriteri de destek alacağınız dostunuza iletin.

6- Teknik Destek

Bakın elektronik bir ürün alıyorsunuz. BOZULACAK. Ne kadar kaliteli olursa olsun BOZULACAK. Siz bir şey yapmasanız da BOZULACAK. Elektronik şans işidir, o alet BOZULACAK. Teknik destek konusunu iyi araştırın. "Bulunduğunuz il" neresiyse, oradaki teknik servisleri araştırın çünkü ürününüz BOZULACAK.
Bundan seneler önce bir marka, yazıcı, laptop vb bütün ürünlerini tek bir yetkili serviste topluyordu. Müşteri memnuniyeti yerlerdeydi, kimse memnun değildi. Veya kronik sorunları olan başka bir marka vardı, yine aynı şekilde. Alacağınız ürünün teknik desteği çok önemli ve bu sadece şirket politikası değil, bulunduğunuz il ile alakalı bir durum. 

7- VE EN ÖNEMLİSİ DONANIM

İyi de, biz zaten anlamadığımızdan birine soruyoruz ne bilelim donanımı demeyin. Bilgisayarı ne için kullanacağınızı öneri alacağınız dostunuza söyleyin. 

Neden mi? Ekran kartı ile hiçbir işinizin olmadığını bilmeyen biri durduk yere bir ekran kartına 3.000TL vermenize sebep olabilir. Kendisini suçlamayın lütfen, siz bir yönlendirme yapmadınız ona çünkü. 

"Ben sadece Libre Office kullanacağım."
"Ben PS kullanıyorum."
"Ben Aftır Efekt kullanıyorum."
"Pabciyi ful grafik oynicam."
"Önümüzdeki 159 yıl çıkacak bütün oyunları oynamak istiyorum.
" Gibi, kullanım amacınızı belirtmeniz gerekiyor.

Fiyatı etkileyen birçok bileşen var. Ben aynı anda 100 adet sekmeyi aktif açık tutan biri olarak. (Bu sefer abartı değil samimiyim) sırf bu iş için 12 GB RAM kullanıyorum. Şimdi çıkıp 8 GB RAM bir alet kullansam olur mu? Olmaz. Bu yüzden gittim 16 GB RAM içeren bir alet aldım.

Sürekli video edit işi ile uğraştığımdan çok hızlı bir SSD aldım.
Yine edit işi için iyi bir ekran kartı aldım.
Yine edit işi için iyi bir işlemci aldım.
Edit işinin Spagetti belasını versin.

Sizin kullanım amacınız, alışkanlıklarınız, alacağınız ürünü belirler. Aletjisi olan bir hastaya her ilaç verilmez. Bir hastaya düşük dozda antibiyotik yeterliyken, en kuvvetlisi verilmez. Dolar her gün yükseliyor, teknoloji her gün gelişiyorken, kullanmayacağınız bir bilgisayara on binlerce lira para vermektense, yeterli bir bilgisayar alıp kalan parayı Steemit'e yatırabilirsiniz. Her gün onlarca bu soruyla karşılaşan bir insan olarak bu rehberi hazırlama gereği duydum. Bu soruyla karşılaştığınızda arkadaşlarınıza önce bunu gönderebilirsiniz. 


HACI TAMAM DA BÜTÇEYİ NİYE YAZMADIN?

Arkadaşlar bütçeyi siz belirlemezsiniz, alacağınız bileşenler belirler. "Ful grafiklerde pabci oynayayım ama bunu bin liralık laptop ile yapayım" diyemezsiniz. Siz ihtiyaçlarınızı dile getirirsiniz, o ihtiyaçları karşılayan bilgisayarların bütçelerini görürsünüz. Saygılar.

Görsel

Sort:  

Bir kişi size sormuş ve öyle cihaz almışsa,
hotmail'de sorun çıktığında ya da ses kayıt yapamadığında vs sizi arıyor. "Ya hu bunun için neden beni arıyorsun!" diye bağırmak istiyorsun ama olmuyor :)

Bu yüzden ben artık hiç topa girmiyorum, daha çok nerede kullanacağını yazarak Google'da arayıp araştırmasını tavsiye ediyorum.

Israrla bana pas atmak isterse, parçaların ne işe yaradığını anlatıyorum tabi bu esnada "ya sen seç işte" yemlerini yemeden onun ısrar ettiği gibi bende öğretmekte ısrar ediyorum nihayetinde "Artık kendi isteklerin ve bütçene göre seçip alabilirsin" diyorum ;) Yoksa teknik destek servisi benmişim gibi havadan sudan her şey için arayıp duruyorlar.

İlginç bir hazıra konma alışkanlığımız var. Hangi coin'i alayım diye sorandan, hangi laptop'ı alayım diye sorana kadar. İlla deneyimden faydalanılmak isteniyorsa (ki internette ondan çokça var), hangi markadan uzak durmalıyım, hangi markaların teknik desteği iyidir gibi, yine kişinin araştırma yapacağı, tecrübelerle kararını netleştireceği sorular çok daha güzel tabii.

Interrail Türkiye Yardım grubumuza günde onlarca bu sorudan geldiği için hazırladım bu içeriği, herkes laptop önerisi istiyor ama kimse ne yapacağını söylemiyor. Araba alcam da ne alsam gibi saç baş yoldurtan bir soru...

Güzel bir yazı, google dan arayanların bile denk gelmesi dileği ile :)

Teşekkür ederim, gerçekten bir tek benim mi sinirimi bozuyor bu soru diye ciddi ciddi düşünmeye başlamıştım. :D

Yalnız değilsin :)

Coin Marketplace

STEEM 0.15
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 54290.46
ETH 2276.53
USDT 1.00
SBD 2.31