El Alem Ne Der ?

in #tr7 years ago

Çoğumuzun, hayatımız boyunca “elalem ne der” düşüncesine kapıldığı zamanlar olmuştur. Özellikle çocuklara birilerinin yanındayken uyarıda bulunmayı çok severiz:

“Bu hareketi yapma ama, insanlar ne der?”

“Yaptığın çok ayıp insanlar ne düşünecek?”
elalem-ne-der.jpg

Hareketlerimizi insanların düşüncelerine göre yönlendirmek zorunda değiliz. Bırakın lütfen “elalem ne der” düşüncesini. Siz ne kadar dikkat etseniz de, insanların bakış açısını değiştiremezsiniz. Yargılamak, suçlamak istedikleri zaman yaptığınız davranış doğru bile olsa önemsemeyeceklerdir. Herkesin doğrusu, kendine göre doğrudur. Hayatımızı başka insanların yargı, eleştiri ve yorumlarına göre yönlendirmek, davranışlarınızda hata yapmamaya enerjinizi harcamanıza sebep olur. Bu da belli bir zaman sonra sizi çok fazla yoracaktır. Bizi seven insanlar, olduğumuz gibi sevmeli ve kabullenmelidir. Bir başkasını değiştirmeye çalışmak doğru bir davranış değildir.

263804.jpg
Hayatı, kendimize, çevremize ve çocuklarımıza zindan etmeyelim. Bilinçaltını bu şekildeki yanlış düşünceler ile kirletmeyelim. Bize doğru gelen davranışı yapalım ve yolumuza bakalım. Tabi ki çevremizdeki insanların da düşüncesi önemli, ama hepimizin yolu farklı ve birbirimizden farklı yönlerimiz ile bir bütünü oluşturabiliriz. Düşünsenize , hepimiz aynı fikir ve düşüncede olsak konuşacak konumuz kalmazdı. Öğrenilecek hiçbir şey olmazdı. Birbirimizde ki farklılıklar ile eksik taraflarımızı tamamlıyoruz. Çünkü hepimiz birbirimize hizmet ediyoruz. Şifa olsun..

Resim
Resim

Sort:  

Evet ben de bu şekilde yetiştirildim aman elalem ne der. Hayatımızı kısıtlayan, mutlu olmamızı engelleyen bir düşünce tarzı. Bence elealem yerine kendi vicdanımızla doğru olan neyse onu yapalım, hesabı elalem ödemeyecek sonuçta biz ne yaparsak vicdanımızla başbaşayız verecek tek hesabımız var o da yüce Allah'a. Elaleme değil. Harika bir paylaşım ellerine sağlık ☺️

Zaman zaman bende aynı hatayı yapıyorum.Burada yazdıklarım kendim için de bir hatırlatma niteliğinde. Söylediklerinize katılıyorum. Doğru olanı yapalım ve vicdanımız da rahat ise sorun yok. Teşekkür ediyorum.

Elalem ne der dediğimizde birilerine göre yasariz böylemi insan özgürdür o yüzden kendiniz ne dersiniz diceksiniz

çok güzel bir konuya değinmişsin yine, huzur verdi bana bu satırları okumak:)
elalem ne der diye vazgeçtiklerimiz söyleyemediklerimiz, yapamadıklarımız bizi köşeye sıkıştıran pranga gibi..
onlardan kurtulmak zincirlerimizi kırmak lazım:)

ismet özel'in şu sözünü çok severim paylaşmak istedim,

"ne derler acaba diye kahrolası bir put vardır.."
yazında belirttiğin gibi herkesin doğrusu kendine.. asıl önem vermemiz gerekenler başka şeyler olmalı galiba..
'elalem ne der kaygısıyla boğuşmaktan, Allah ne der kaygısına daha erişemedik..'

Bu şekilde söylemeniz beni mutlu ediyor. Ben teşekkür ediyorum. Yorumunuza bende katılıyorum. Putlara hayatımızda gerek yok.

Biz insanlar için , değişim o kadar ivmeli bir hıza sahip ki ;
tümdengelimsel analizlerde başarılı olmak kadar belki de daha fazla ,
yepyeni tümevarımlara ulaşmak , yoluyla ''anlamak'' mümkün olacaktır birbirimizi .. Bize elalem degil yepyeni tümevarımlar lazım .. Guzel paylaşım tebrikler @gulfuren

Vayyy güzel yorum. Tümevarımlara ulaşarak birbirimizi anlamayı diliyorum. Teşekkürler.

Harika bir paylasim , tebrik ederim cok guzel aciklamissiniz. Cok haklisiniz cevremize göre herseyi yapar olduk. Bir başkasının soylediklerini dinlemeyerek üstesinden gelebiliriz herseyin.

Uyarılara da açık olmak lazım ama gereksiz yargılamaların da karşısında durmayı bilmeli insan. Beğenmenize sevindim :)

COK GUZEL BIR KONU VE GUZEL BIR YAZI TEBRIK EDERIMM

Sağolun hocam.Teşekkür ediyorum :)

trbooster yardım

Bizde bele deyim var, elden, obadan ayıbdı.

Konuyu özetleyen bir deyim olmuş. Teşekkürler.

Harika bir kisisel gelisim yazisi olmus. Ilgi duydugum konulari cok guzel anlatiyorsun. Baskalarinin düşüncelerini onemsemeye baslarsak sanirim mutlu olabiliriz

" Baskalarinin düşüncelerini onemsemeye baslarsak sanirim mutlu olabiliriz" Gerektiği yerde öenmsemeyerek. Beğenmenize çok seviniyorum.Teşekkür ediyorum.

Elalem ne der diye düşünürsek, elalem mutlaka bir şey der. :)

Gerçekten söyleyecek bir şey hep var değil mi? :))

Her zaman var, olacakta. Senin bildiğin yaptığın en doğrusudur :)

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 60583.13
ETH 2342.84
USDT 1.00
SBD 2.48