Otobüs Kaçmış!! Amaan Kaçarsa Kaçsın Boşver...

in #tr5 years ago

Maxpixel: Public Domain


Baktım ki o kadar emek ve zaman harcayarak yazmaya çalıştığım yazılar pek fazla okunmuyor (ki zaten bu Steemit'te hep böyle), ben de uzun uzun kocaman yazılar yazmak yerine kısa paketler halinde yazılar yazacağım. Uzunca önemli bir konudan bahsetmek istediğimde yazılarımı bölüp partlar halinde yayınlamayı planlıyorum. Okumakla uzaktan yakından alakası olmayan bir milletiz. O nedenle Steemit gibi butik yerler, benim gibi bildiklerini, tecrübelerini, yazarak karşı tarafa iletmek isteyenler için biçilmiş kaftan gibi görünüyor. Ama burası bile benim düşüncelerime sahip arkadaşların derdine derman olmuyor. Okumakla hiç alakamız olmadığı gibi okumayı da bilmiyoruz. Steemit bu konuda çok daha avantajlı bir yer olmasına rağmen, hala daha yetersiz. Eminin siz değerli Steemit kullanıcıları ve takipçilerim okumakla uzaktan yakından alakası olmayan geriye kalan yurdum insanından daha farklı ve özelsiniz. İçlerinde en okuyanları sizlersiniz desem abartmamış olurum. Ama buna rağmen paylaştığım şeylerin gördüğü ilginin yetersizliği karşılığında şunu gönül rahatlığıyla diyebiliyorum ki, bilim, teknoloji ve felsefe gibi içeriği olan entellektüel yazılar Steemit kullanıcıları için bile yer yer fazla oluyor.

#Tr etiketi altında dikkatimi çeken bir şey var. Herkes anladığı şeyleri, hoşlandığı şeyleri paylaşmaya çalışmış. Ki bu son derece normal. Herkes her telden çalmış. Bu da normal. Ama ilgi alaka gören yazılara baktığımda şunu diyebiliyorum ki, karşı tarafa yalnızca o anlık hoş vakit geçirtebileceğine inanılan yazılar. Bir felsefeye, bir edebiyata, bir bilime, bir teknolojiye hayranlık ya da düşkünlük. Bu tip konular etrafında toplanma eğilimi olmadığını görüyorum. Bu büyük bir eksiklik. Bu bizim yazın işlerine toplumsal olarak ne kadar olmaması gereken noktadan baktığımızın bir göstergesi. Otobüsü ya da treni çoktaaan kaçırmış bir milletin evladı olduğumuz gerçeğini bilmemize rağmen bunu düzeltmek için bu platformda dahi olsa yönelimlerimize ilişkin herhangi bir değişiklik eğiliminde değiliz.

Pixabay

Steemit #tr topluluğunda bulunan, okuyan ve yazan, aktif yaklaşık 900 ila 1000 kullanıcı olduğunu tahmin ediyorum. Bunların yarısının yani 450 - 500 kadarının günlük ya da bir kaç günlük periyotlarda aktif olduğunu düşünüyorum. Herkesin upvote hakkı var. Upvote değerinin bu 500 kişi için ortalama 0.01$ olacağını varsayıyorum. Herhangi bir doğru düzgün #tr yazısına sırf emek verildi diye geçerken bile upvote verilse 0.01$ çarpı 500 eşittir 5$ eder. Yani siz o adamın yazdığı doğru düzgün yazı için ona 5$ kazandırmış olursunuz. O adama yazdığı (yani emek verip zaman harcadığı) yazı için kazandırılacak 3 ya da 5$'lık kazanç, herifi motive edecektir. Daha kaliteli şeyler üretebilmek için itici güç olacaktır. Upvote korkusu zaten bilinen bir şey. İnsanlar günde 10 upvote'tan fazla vermek istemiyorlar. O 10 upvote'unu da eşe dosta vs. şeklinde veriyorlar. Kaldı ki benim hesabım da biraz iyimser sanırım. Çünkü günlük #tr yazılarına %100 upvote weight ile düzenli upvote yapacak kişi sayımız belki 100 bile değildir oysa ki... Sonuçta ince hesabın ne olduğu ya da posttan net olarak ne kadar kazanıldığı ya da kazandırıldığı sadece bir mesele. Önemli olan ana konu, ilginin olmaması problemi. Şimdi şöyle düşünün; kime sorsak bilim teknoloji manyağıdır. 'Oo ben bayılırım abi bilime teknolojiye, hastasıyım' der. Ne okudun en son diye sorsan hiç birşey söyleyemez. Belgesel olarak ne izliyorsun diye sorsan hala daha aslan belgeseli diye sayıklar durur. 'Ee kardeş o halde git aktüel bilim kitabı al, git internetten bilim ve teknolojiyle ilgili e-kitap, pdf indir' desek 'Yoohhk ya şimdi o parayı veremem, paralı o paralı, hem vaktim yokkhki' çeker. 'Oldu o zaman al sana beleş aktüel bilim ve teknoloji yazısı, buyur bak, burda, Steemit'te yazdım ben. Yazanları filan da hem referans veriyorum. İlgilenirsin belki' dersin. Ne gelir bakar, ne ilgilenir, ne açar okur, ne de okusa bir yorum yazar ya da upvote verir. EEE!! Nerde kardeşim senin o, 'Oo bon boyolorom obi bölömö töknolojoyo, hostosoyom' naraların!!

Yok hocam, ne bilim, ne teknoloji, ne edebiyat, ne felsefe!!! Dürüst ol, açık ol. Hiç bir ilgin de yok alakan da! Tatava yapmayı kes artık bayıyosun...Üretmeden tüketmeyi sevdiğin gibi tüketmeyi de bilmiyorsun. Otobüsü kaçırmış bir milletin evladı olduğun gibi gelecek olan tüm otobüsleri de göbeğini kaşıya kaşıya hunharca kaçırmaya devam edeceksin...

Neticede efenim!! Burada biz bizeyiz. Öyle 450-500 kişi filan değiliz. 450 - 500 varız ama bir o kadar da yokuz.

Kendinize iyi bakın.. Bilimle kalın...

animasyonum.gif

Sort:  

yazıda değindiğiniz gibi bir türlü artamayan bir popülasyon problemi var burasının. cidden az kişi var. muhtemelen görmüşsünüzdür, steinhammer'in yazdığı bu yazıda 0.01$ oy verebilen kişi sayısı özellikle harika görünüyor. :D elbette bunca emek verilen yazılarınıza daha fazla yorum gelmeli, ilgi gösterilmeli. inanın ben de üzülüyorum, ama millet okumuyorsa, bırakınız okumasınlar. meraklı okuyucular bir şekilde kendini belli edecektir. neden sitem ettiğinizi anlıyor ve hak veriyorum ama seslendiğiniz meydandaki kalabalığın niceliği konusunda şüphelerim var hocam. :) daha kısa yazıların daha çok etkileşim getireceğine inanıyorum bu arada. umarım motivasyonunuzu kaybetmezsiniz.

Güzel bir yorum olmuş. Teşekkür ederim. Evet az kişiyiz. Bu aşikar. Bundan yaklaşık 1,5 sene önce, zamanla çoğalırız diyorduk. Ama hem nitel hem de nicel anlamda bildiğimiz yönde çoğalamadık. Dur bakalım neler olacak?! Zaman elbet gösterecektir. Aslına bakarsan sitemden daha ziyade mini farkındalık yazıları bunlar. Ben zaman zaman bu tip yazılar yazıyorum. Bir nevi ormanda arkasına taş bırakarak dönüşte yolunu bulmayı hedefleyen kırmızı başlıklı kız misali, geleceğe not bırakıyorum da diyebiliriz.

ha keza gerçekten bu nicelik konusunda benim tam olarak hiç bir fizik kuralına uyduramadığım bir anomali var :)) O da şu:

Bak burada 1206 tane takipçi var. Aslında kağıt üstünde

neden sitem ettiğinizi anlıyor ve hak veriyorum ama seslendiğiniz meydandaki kalabalığın niceliği konusunda şüphelerim var hocam. :)

bu düşünceyi biraz sorgulatıyor. Çünkü 1206 adet takipçi demek önemli bir sayıyı işaret ediyor. Hadi bunların 550 adeti Türkçe bilmeyen yabancı, bot vs. olsun. Geriye kalıyor 656 hesap. Hadi 356 tanesi aktif olmasın. Yapmış olsun beni takip etmekle bir hata. İlgisiz olsun vs. Geriye kalıyor kapı gibi upvote verebilecek 300 takipçi. Bunların 10'da 1'i yorumla etkileşse, resteem atsa yine birşeyler, bir hareketlilikler olur. 300 x 0.005$ (bak dikkat et, 0.01$ demiyorum yarısına düşürdüm 0.005$ diyorum) hesabı geçerli olsa hemen hemen her post ekstra bir bot'a vb. gibi şeylere gerek duymadan 1,5$'lık upvote alır. Ama gerçek dünyada o olmuyor. Bu nedenle her ne kadar meydanın tahmin ettiğimiz gibi yeterince kalabalık olmadığını düşünsek de, bunda daha başka bir matematik var diyorum ben hala... Karanlık madde gibi birşey olsa gerek :)) Etkileşemiyoruz. Aslında meydanda yeterince kalabalık var ama etkileşim yok. Ha işte niye yok onu bilmiyorum.

Kısa yazılar, küçük tabletler gibi olacak mı bakalım onu da göreceğiz.
Tekrar teşekkürler.

benzer bi nedenden dolayi @soteyapanbot'u kodladim. Herkese oy atsin diye. Size de attigindan eminim. Yazilarin kisa olmasi fikrine katiliyorum. Sizlerin baskalarinin yazilarini okudugunuzda yaptiginiz yorumlar da okuyucu kitlenizi arttiracaktir. bol sans.

hocam gary lineker'in de dediği gibi "steemit, toplamda aktif 50 kişiden oluşan ve herkesin birbirine teşekkür ettiği bir platformdur." :D

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by gokhan83kurt from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Congratulations @gokhan83kurt! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You got more than 500 replies. Your next target is to reach 600 replies.

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

burada daha fazla kişi oluruz demiştik ama daha da azaldık, biz bize kaldık gibi bir şey.
aslına bakarsan iyi de oldu sanki, gereksiz kalabalıktan kavgadan sıyrıldık..

ama dediğin gibi ya kimse okumuyor ya da okuyan sessiz bir çoğunluk var.
yine de başka sayfalarla etkileşim içinde olmak, yazılarını okuyup fikir belirtmek hâlâ mutlu ediyor, en azından ben mutlu oluyorum sayfamda görünce :)

Karanlık madde gibi birşey olsa gerek :)) Etkileşemiyoruz.

:) çok doğru.

Evet eskiden bayağı bir kavga gürültü vardı. En azından o azaldı. Bu herdaim pozitif bakış açınızı takdir ediyorum. Yaklaşımlarınız hep olumlu.


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır. @c-squared hesabı topluluk witness'ı olarak faaliyet göstermektedir. Projemizi desteklemek isterseniz bize buradan witness oyunuzu verebilirsiniz.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Gökhan hocam sana hak veriyorum ama her gelişinde çok çabuk hayal kırıklığına uğruyorsun. Maalesef burada çok kalabalık değiliz, kalabalık gibi dursak da. Aslında çok az kişi var benim gördüğüm kadarıyla. Ki az olan nüfus içinde de aktifliğimiz zamanla azalıyor. Hareketli, canlı kanlı günlere dönmemiz ümidiyle.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64320.07
ETH 3154.23
USDT 1.00
SBD 4.34